  • 1. Data: 2015-07-20 19:58:56
    Temat: Olek Stylus XZ-2
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy ktoś się orientuje jaką funkcję w tym aparacie
    pełni przykrywka/zaślepka stopki na lampę błyskową?

    Właśnie się zorientowałem że po wczorajszej wycieczce
    z rodzinką na kajaki wróciłem do domu bez tej zaślepki
    na swoim aparacie... :-(

    Zsuwała się trochę już parę razy, ale zwykle dałem
    radę uchwycić moment gdy jeszcze jej nie zgubiłem...
    Dziś już jej nie ma i nie mam nadziei na jej znalezienie.

    1. po co ona jest? czy to tylko ochrona przed kurzem?

    2. nie mogę jej znaleźć jako część zamienna na www
    Olympusa, ani nawet jaki ma "part number". ktoś wie?

    3. może trzeba ją olać i używać aparat bez zaślepki? :-))

  • 2. Data: 2015-07-20 21:40:58
    Temat: Re: Olek Stylus XZ-2
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Dziś już jej nie ma i nie mam nadziei na jej znalezienie.
    >
    > 1. po co ona jest? czy to tylko ochrona przed kurzem?

    Dokładnie. Ale u mnie nigdy sama się nie zsuwała, siedzi bardzo ciasno.

    Piotr

  • 3. Data: 2015-07-21 00:50:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Uncle Pete" <4...@g...com> wrote in message

    > Dokładnie.
    > Ale u mnie nigdy sama się nie zsuwała, siedzi bardzo ciasno.

    Ja zauważyłem że parę razy puknąłem aparatem o zatrzask
    przy plecaku bo aparat dyndał w ręce na krótkiej smyczy...
    I takie puknięcie zsunęło do połowy tą zaślepkę - pewnie
    nie zauważyłem innego puknięcia które zsunęło ją całkiem :-(

  • 4. Data: 2015-07-21 08:27:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > Dziś już jej nie ma i nie mam nadziei na jej znalezienie.
    >
    > 1. po co ona jest? czy to tylko ochrona przed kurzem?

    + ewentualna ochrona przed utlenianiem styków. Piszę "ewentualnie",
    bowiem żona zgubiła i przez parę lat używała lustrzanki bez żadnego
    wpływu na działanie lampy/aparatu.
    + przypuszczalnie ochrona przed potencjalnym zwarciem styków. Piszę
    "potencjalnie", bo nie wiem, czy w czasie robienia zdjęcia bez lampy
    występuje tam napięcie i czy ewentualnie mogłoby coś uszkodzić. No i
    oczywiście dlatego, że zwarcie mogłoby zrobić coś, co przez przypadek
    znajdzie się na stopce i przewodzi prąd.

    > 2. nie mogę jej znaleźć jako część zamienna na www
    > Olympusa, ani nawet jaki ma "part number". ktoś wie?

    Na allegro pełno, bo są uniwersalne. Koszt 5-8 PLN.
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =za%C5%9Blepka+stopki&bmatch=s0-ele-1-4-0629
    > 3. może trzeba ją olać i używać aparat bez zaślepki? :-))

    Historia zna takie przypadki ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2015-07-21 11:58:11
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Na allegro pełno, bo są uniwersalne. Koszt 5-8 PLN.
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =za%C5%9Blepka+stopki&bmatch=s0-ele-1-4-0629

    Ta olkowa nie jest uniwersalna, przykrywa także gniazdo akcesoriów z
    tyłu aparatu. I bałbym się bardziej o to gniazdo - żeby nie wszedł tam kurz.

    Piotr

  • 6. Data: 2015-07-21 15:28:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    =za%C5%9Blepka+stopki&bmatch=s0-ele-1-4-0629

    > Ta olkowa nie jest uniwersalna, przykrywa także gniazdo akcesoriów z tyłu
    > aparatu. I bałbym się bardziej o to gniazdo - żeby nie wszedł tam kurz.

    Tak mi się wydawało właśnie, że to nie do końca tylko
    chodzi o tą stopkę, ale również o to cienkie gniazdo...
    No nic... trudno.
    Może przedzwonię do Olka i zapytam, bo na ich www nie mają.

  • 7. Data: 2015-07-21 15:31:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message

> [...]
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =za%C5%9Blepka+stopki&bmatch=s0-ele-1-4-0629

    Mój poprzedni aparat, Canon Powershot G9, z fabryki
    przyszedł do mnie bez zaślepki tej stopki i tak go używałem.
    Ale Olek ma tam z tyłu takie cienkie, płaskie gniazdo
    do wtykania czegoś - nie doczytałem jeszcze w instrukcji bo
    od niedawna mam ten aparat i nie używam go hardkorowo :-)))

  • 8. Data: 2015-07-21 18:40:23
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > do wtykania czegoś - nie doczytałem jeszcze w instrukcji bo
    > od niedawna mam ten aparat i nie używam go hardkorowo :-)))

    To zostaje pewnie zakup tutaj:
    http://camerarepairparts.com/olympus-accessory-shoea
    ccessory-port-cover-17310-p.asp
    http://www.lutoncameras.co.uk/ShopPage/Accessories/P
    EN_E-P2_AccCover/spec.html
    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2015-07-21 22:47:21
    Od: wiencek <w...@p...tu>

    Pszemol <P...@P...com> w wiadomości
    <news:mojcqf$gdp$1@dont-email.me> napisał:

    > Czy ktoś się orientuje jaką funkcję w tym aparacie
    > pełni przykrywka/zaślepka stopki na lampę błyskową?

    Raczej żadnej, po za dekoracyjną ;-)

    > 3. może trzeba ją olać i używać aparat bez zaślepki? :-))

    Olej dokupowanie oryginalnej zaślepki. Szkoda kasy.

    Jeśli chodzi o stopkę lampy błyskowej, to nie jest ona zasłaniana w
    aparatach nawet profesjonalnych, bo niby po co?

    Zaklej taśmą izolacujną to gniazdo akcesoriów olympusowych i ...
    święto lasu :-D
    http://zapodaj.net/21cc5f87cba35.jpg.html

  • 10. Data: 2015-07-22 02:02:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> wrote in message

    > To zostaje pewnie zakup tutaj:
    > http://camerarepairparts.com/olympus-accessory-shoea
    ccessory-port-cover-17310-p.asp
    > http://www.lutoncameras.co.uk/ShopPage/Accessories/P
    EN_E-P2_AccCover/spec.html

    Dzięki za wyszukanie! Zastanowię się... Taniej będzie zakleić szarą taśmą
    ;-)