  • 11. Data: 2010-12-11 23:14:40
    Temat: Re: Olympus E30 następca kiedy ?
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ie0p8e$jnu$...@i...gazeta.pl...

    > Jaki znów fenomen?
    > Zresztą do czego i jak porównasz, kiedy inni producenci mają znacznie
    > mniejsze koło obrazowe i aktualnie wiele więcej Mpix?

    Chodziło o obiektywy, znajdź obiektyw w pełni uszczelniany np Zuiko 14-54
    F2,8 w cenie poniżej 2000 tyś zł w innych systemach.

  • 12. Data: 2010-12-22 14:06:05
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Nigdy, bo i po co?
    > Olympus od trzech lat nie zrobił ani najmniejszego kroku do przodu w
    > jakości obrazu w lustrach...
    Dobrze, że inni zrobili krok w tył, bo inaczej nigdy nie doczekałbym się tego
    upadku systemu, na który czekam jak wierzący w bogów na zbawianie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://nemetiisto.maxmodels.pl

  • 13. Data: 2010-12-22 14:06:05
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

  • 14. Data: 2010-12-23 19:08:17
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-22 15:06, n...@o...pl wrote:
    > Dobrze, że inni zrobili krok w tył,

    Jaki krok w tył? Czemu sobie dopowadasz głupoty?

    Cała konkurencja (canon, nikon, sony, pentax) w tym czasie wypuścili
    aparaty z widocznie lepszymi matrycami pod względem szumów oraz
    rozdzielczości (a bardzo nieznacznie pod względem dynamiki).

    Zerknij sobie chociażby na parę D7000 oraz K-5 -> obydwa te aparaty
    zostawiają daleko w tyle Olka pod tym względem.

    > bo inaczej nigdy nie doczekałbym się tego
    > upadku systemu, na który czekam jak wierzący w bogów na zbawianie.
    > Pozdrawiam.

    Z głupot w implikacji wynika cokolwiek, w tym również kolejne głupoty,
    więc nie stawiaj takich wniosków, że skoro 4/3 dla Ciebie nie upadło to
    inni się cofają.
    Specjalnie podkreślam "dla Ciebie" bo dzisiejsza oferta 4/3 jest wprost
    śmieszna. Nowe E-5 ma oficjalną cenę na poziomie 6999zł i trzeba być
    naprawdę wielkim fanatykiem by to kupić. Olek chyba liczy, że niektórzy
    się na to zdobędą mając inne sporo przecenione zuika i nie widząc sensu w
    ich zastosowaniu w czysto amatorskim m4/3.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 15. Data: 2010-12-23 19:43:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-04 23:35, dominik pisze:
    > Olympus od trzech lat nie zrobił ani najmniejszego kroku do przodu w
    > jakości obrazu w lustrach: http://tiny.pl/hw25p

    Zrobił. Wywalił aa z E5. Niestety, rychło w czas.

    He, gdzie dziś są te wszystkie zacietrzewione misie ryczące na każdego,
    co śmiał o olku źle powiedzieć? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPod jest zazdrosny o ich

  • 16. Data: 2010-12-24 01:42:48
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-23 20:43, Janko Muzykant wrote:
    > Zrobił. Wywalił aa z E5. Niestety, rychło w czas.

    Ale to jest detal, który nie usprawiedliwia ceny 7kzł za puszkę o
    możliwościach niewiele różnych od starszego już E-3. Olympus w sumie
    zrobił bardzo miłą niespodziankę tym, którzy w systemie ugrzęzli, bo
    dostali uaktualnienie puchy chociażby o dzisiejszy LCD. Większość jednak
    zdążyła już uciec z pokładu do tanich pełnych klatek.

    > He, gdzie dziś są te wszystkie zacietrzewione misie ryczące na każdego, co
    > śmiał o olku źle powiedzieć? :)

    Misie na pewno są, ale coraz bardziej zdają sobie sprawę z obciachu w
    temacie. Paliwo się kończy, a Olek nie dolewa.
    Zresztą przy takich cenach w końcu trzeba dojść do wniosku, że przesiadka
    jest rozsądniejszym wyjściem i czym prędzej sprzedać co się da.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 17. Data: 2010-12-24 08:45:57
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.

    Noo, w kwestii dynamiki to konkurencja twardo goni Olympusa. I w końcu mam
    nadzieję przegoni, bo przecież upadek systemu bliski, rzekomo jakoby ;-)

    > Zresztą przy takich cenach w końcu trzeba dojść do wniosku, że przesiadka
    > jest rozsądniejszym wyjściem i czym prędzej sprzedać co się da.
    Ooo, tak! Bardzo Was wszystkich użytkownicy 4/3 proszę. Zmieńcie czym prędzej
    system. Może za życia doczekam sie tego zapowiadanego wciąż upadku systemu.
    Bardzo Was serdecznie proszę. Zróbcie mi taki prezent gwiazdkowy.
    Ucałuję Was gdzie tylko chcecie ;-)

  • 18. Data: 2010-12-26 00:19:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-24 09:45, n...@o...pl wrote:
    > Witam ponownie.
    > Noo, w kwestii dynamiki to konkurencja twardo goni Olympusa. I w końcu mam
    > nadzieję przegoni, bo przecież upadek systemu bliski, rzekomo jakoby ;-)

    Ponownie - nie rób sobie z nieprawdy równie głupiej tezy.

> [...]
    > system. Może za życia doczekam sie tego zapowiadanego wciąż upadku systemu.
    > Bardzo Was serdecznie proszę. Zróbcie mi taki prezent gwiazdkowy.

    Kto Ci mówi o upadku? Wiele osób, które raz ugrzęzły nie sprzeda swojego
    ołtarzyka. Natomiast Ci którzy mają konkretne wymagania już dawno to
    zrobili. Za to olympus zmienia swój target na rzeczy mniejsze z m4/3 i
    dalej w 4/3 wtapiał raczej nie będzie. Odpowiedz sobie sam czy kupisz E-5?

    Oczywiście E-5 szybko trafi do ambasadora, czyli do WW, ale firmując markę
    zapewne sprzęt po prostu dostaje i nie musi mówić o jego cenie.
    Podejrzewam za to że nikt nie wejdzie w E-5 widząc perspektywy, cenę i
    jego możliwości. Referencyjna na poziomie 6999zł to kpina jeśli trzeba to
    zapłacić. WW to zasłużony fotograf starej daty i pewnie ucieszy się z
    tego, że nikt nie każe mu wielbić kompakcika ponad normalny aparat.

    A tak w ogóle to popatrz na forum olympusa, straszne rzeczy się ostatnio
    tam dzieją. Wielu zawiedzionych userów zostało zbanowanych "za
    narzekanie", atmosfera się jakoś mocno skisiła, a szkoda :(
    Przy każdym nowym aparacie było, że fajny, ale cenowo okrutny, więc że
    każdy kupi go za dwa lata jak stanieje. Tutaj prosi się to samo z E-5 bo
    cena z czapy. Oczywiście jeśli ktoś ma drogie, dobre szkła, na których
    sporo straci przy przesiadce.

    Jeśli sam masz 4/3 i tak go bronisz to Twoja sprawa, ale nie bardzo Ci
    zazdroszczę. Sam mam nienajnowszy aparat, ale mi wystarcza i wystarczy
    przez dłuższy czas, ale to co pokazują matryce najnowszych aparatów
    sprawia, że z pewnością kiedyś wymienię sobie sprzęt na świeższy by
    relatywnie tanio pozbyć się kilku ograniczeń, które mnie dotykają.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2010-12-26 11:07:09
    Od: n...@o...pl

    > Ponownie - nie rób sobie z nieprawdy równie głupiej tezy.
    Piksele coraz mniejsze u wszystkich. Nie wiadomo po co? Rozpiętość świateł do
    cieni spada. Nowych 4/3 ma nie być to i w końcu inni przegonią, bo niektórzy z
    matrycami APS-C 18Mpix już dogonili ;-)
    E-5 kupię za dwa lata, jak cena spadnie, tak jak było z E-3 bo ani dynamika ani
    ISO więcej niż 100 mi nie trzeba do studio. Najchętniej kupiłbym E-5 z matrycą
    Kodaka z E-300 bo wszelkie MOS-y kolorki mają od czapy a i CCD-ki Sony też
    jakieś dziwaczne pod tym względem.
    Poza tym Tylko Olympus przysyłam mi prospekty w podstawówce, w latach 80-tych i
    to jest najważniejsze ;-)
    :-p
    Pozdrawiam świątecznie.

  • 20. Data: 2010-12-26 12:18:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-24 09:45, n...@o...pl pisze:
    > Noo, w kwestii dynamiki to konkurencja twardo goni Olympusa.

    Odwrotnie znaczy. Peny i E5 już posiadają tu niemałe możliwości, prawie
    jak nowe, spieprzone Canony :)

    > I w końcu mam
    > nadzieję przegoni, bo przecież upadek systemu bliski, rzekomo jakoby ;-)

    Nie rzekomo, tylko oficjalnie, wygoogluj sobie wywiad :)

    > Ooo, tak! Bardzo Was wszystkich użytkownicy 4/3 proszę. Zmieńcie czym prędzej
    > system. Może za życia doczekam sie tego zapowiadanego wciąż upadku systemu.

    Właśnie się doczekałeś kilka miesięcy temu. Pożegnalna puszka,
    podziękowania za współpracę i zaproszenie do m4/3 :)

    > Bardzo Was serdecznie proszę. Zróbcie mi taki prezent gwiazdkowy.

    Nikt ci prezentu nie zrobi, chyba że z kita. Lepsze obiektywy zostały w
    Polsce sprzedane w ilościach detalicznych.

    PS. Wiedziałem, że się jakiś wesołek ujawni :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/