  • 1. Data: 2012-03-14 11:42:19
    Temat: Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    Mam zamiar zmienić auto, wiem że różnice pomiędzy powyższymi ogromne,
    ale jeszcze nie zdecydowałem czy auto ma być do jazdy na co dzień czy ma
    być fajną zabawką. Jeśli to pierwsze- w grę wchodzi Omega B FL z
    silnikiem 2,5 150KM (diesel), benzyniaki raczej odpadają bo 3,0 spali
    pewnie więcej niż 14l gazu, a tylko na tyle mnie stać :) Warto brać
    takie auto (Omegę B sprzed FL miałem tylko z innym silnikiem więc co do
    auta nie trzeba mnie przekonywać)
    Jeśli miałbym wybrać jakąś zabawkę- też do jazdy na co dzień- wybór pada
    na Mazdę MX-5 FB, do wyboru silniki 1,6 i 1,8, spalanie jak dla mnie
    obydwa mają znośne, jak bym miał wybierać to wziąłbym 1,8, pytanie tylko
    czy nie jest to dużo bardziej awaryjny silnik?

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-03-14 11:58:57
    Temat: Re: Opel Omega B FL - 2,5DTI i Mazda MX-5 1,6 i 1,8 - opinie
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    nie wiem o jakich rocznikach mowimy i cenach ale przy mazdzie okolo 2000
    roku 1,8 jest lepszy, bardziej niezaowdny itp - jak masz kase na cos
    nowszego to

    forum.mazdaspeed.pl

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi

  • 3. Data: 2012-03-14 12:12:55
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/03/2012 10:42, Lukasz wrote:
> [...]
    > obydwa mają znośne, jak bym miał wybierać to wziąłbym 1,8, pytanie tylko
    > czy nie jest to dużo bardziej awaryjny silnik?

    Przede wszystkim 1.6 w większości nie miały LSD tylko otwarty
    dyferencjał (nie licząc Eunos na rynek japoński i kilku limitowanych
    edycji ZTCP).

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-03-14 12:35:34
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 11:42, Lukasz pisze:
> [...]
    > pewnie więcej niż 14l gazu, a tylko na tyle mnie stać :) Warto brać
    > takie auto (Omegę B sprzed FL miałem tylko z innym silnikiem więc co do

    Nie rob sobie krzywdy i nie kupuj tds'a :) Chyba, ze peknieta glowica to
    dla Ciebie norma ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 5. Data: 2012-03-14 12:52:39
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 12:35, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Nie rob sobie krzywdy i nie kupuj tds'a :) Chyba, ze peknieta glowica to
    > dla Ciebie norma ;)
    A sorki, nie doczytalem tematu ;)

  • 6. Data: 2012-03-14 15:51:00
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    On 14 Mar, 11:42, Lukasz <w...@b...net.pl> wrote:

> [...]
    > obydwa mają znośne, jak bym miał wybierać to wziąłbym 1,8, pytanie tylko
    > czy nie jest to dużo bardziej awaryjny silnik?

    Hej

    Jeżdżę MX'em od 2 miesięcy (NB 1.8 z LSD) - dość dużo czasu
    poświęciłem na informacje o modelu i poszukiwanie auta.
    Odnośnie awaryjności - żadna z wersji silnikowych (jest ich więcej niż
    tylko rozróżnienie pojemności) nie jest awaryjna. MX5 generalnie
    oceniana jest jako auto bezawaryjne. Jedynie ma slabe punkty w temacie
    rudej.
    IMO nie ma lepszej oferty w temacie "zabawki" - stosunkowo taniej w
    zakupie i eksploatacji - zabawki również do jazdy "codziennej".
    Jeżeli nie wozisz wiecej niż 1 pasażera, czy roweru/szafy/ wozka - to
    MX5 spokojnie może być eksploatowana na co dzień, również zimą.
    Może szczególnie zimą bo z radością będziesz czekał na zakręt i trochę
    miejsca na zerwanie przyczepności :)

    więcej o MX-5 - http://www.mx-5.pl

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 7. Data: 2012-03-14 16:09:29
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-14 12:52, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > A sorki, nie doczytalem tematu ;)

    o tds'ach słyszałem opinie, biorę więc pod uwagę wersje po FL - 2,2DTi
    jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy warto...

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-03-14 16:37:50
    Od: trudny <t...@g...com>

    On 14 Mar, 16:09, Lukasz <w...@b...net.pl> wrote:

> [...]
    > jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy warto...

    TDS to stary, awaryjny i paliwożerny kibel. Z dwojga złego lepiej 2.2
    plus program.

  • 9. Data: 2012-03-14 17:02:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Lukasz napisał(a):
    > o tds'ach słyszałem opinie, biorę więc pod uwagę wersje po FL - 2,2DTi
    > jak dla mnie trochę za słaby więc zostaje 2,5DTI, pytanie tylko czy
    > warto...

    2.5 DTI Common rail 150KM a TDS 130KM i w to sie nie pakuj ze względu na wady
    konstrukcyjne, lub
    inaczej. Ciężko trafić zadbany motor.

    W pierszych wypustach B FL były jeszcze montowane 2.5 TD 130KM, ale potem zwłaszcza
    po 2000 roku
    wkładali 2.5 DTI 150KM który sobie od ponad trzech lat bardzo chwalę.

    2,2 DTI 120KM to porażka dla tego ciężkiego auta, osiągi dużo słabsze, a pali tyle
    samo co jednostka
    2.5 DTI 150KM.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2012-03-14 17:05:47
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-14 16:37, trudny pisze:
    > TDS to stary, awaryjny i paliwożerny kibel. Z dwojga złego lepiej 2.2
    > plus program.

    Przecież on nie chce TDS'a tylko DTI.