  • 1. Data: 2010-06-16 16:21:05
    Temat: OpenOffice Writer i jego (tragiczne) makrosy
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    Strasznie marnie widze makrosy Writera. 2 proste rzeczy chcialem zrobic
    i obie sa niemozliwe, musze znajdowac obejscia.
    jeden problem obszedlem, ale zatkalem sie na takim problemiku.

    Chce przy otwarciu dokumentu automatycznie zamienic jedno
    slowo na inne (np. alamakota na olamaasa). Mam do tego makro
    w swoim dokumencie, ale nie moge go automatycznie wywolac.

    - Timerow nie ma,
    - do zdarzenia 'zakonczono ladowanie dokumentu' (czy jakiegokolwiek innego)
    moge tylko przypisac globalne makra, ale juz nie te zwiazane z dokumentem,
    - z globalnego makra nie moge wywolac dokumentowego makra...

    Czy ktos moglby cos poradzic ? Przeguglowalem dziesiatki stron i nic nie
    znalazlem
    oprocz wskazowek, ze sie nie da.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2010-06-17 01:51:54
    Temat: Re: OpenOffice Writer i jego (tragiczne) makrosy
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Bo maluchem nie da sie przewiezc kontenera tira.

  • 3. Data: 2010-06-17 21:53:36
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Czy ktos moglby cos poradzic ? Przeguglowalem dziesiatki stron i nic
    > nie znalazlem
    > oprocz wskazowek, ze sie nie da.

    Są źródła OOo dostępne, więc "sięda"...

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-06-18 08:56:35
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 16.06.2010 18:21, pluton pisze:
> [...]
    > - z globalnego makra nie moge wywolac dokumentowego makra...
    >
    > Czy ktos moglby cos poradzic ? Przeguglowalem dziesiatki stron i nic nie

    Nie wiem czy to ma z tym związek. Ale gdyby się tak dało to dość łatwo
    można by wirusy pisać.

    Po co Ci to? Może da się inaczej?

  • 5. Data: 2010-06-18 10:57:31
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Nie wiem czy to ma z tym związek. Ale gdyby się tak dało to dość łatwo
    > można by wirusy pisać.

    pomyślałem o tym samym, więc to nie przypadkowe a celowe działanie ;)

    zostawianie furtek musiałoby się kończyć dziesiątkami łatek/checkbox'ów
    typu "nie pozwalaj na automatyczne używanie makr z dokumentów" a już na
    pewno szkodziłoby wizerunkowi bezpieczniejszego narzędzia od m$

  • 6. Data: 2010-06-18 17:58:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    lolo <n...@n...com> napisał(a):
    > pomyślałem o tym samym, więc to nie przypadkowe a celowe działanie ;)
    > zostawianie furtek musiałoby się kończyć dziesiątkami łatek/checkbox'ów

    Dlaczego dziesiątkami? Wystarczą trzy radio buttony:
    a) automatyczne makra włączone
    b) wyłączone
    c) tylko podpisane cyfrowo

    > typu "nie pozwalaj na automatyczne używanie makr z dokumentów" a już na

    Może nie odpalać makr z dokumentów automatycznie, niech tylko będzie
    możliwość automatycznego odpalania makra lokalnego, które mam na dysku.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2010-06-19 07:47:03
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Może nie odpalać makr z dokumentów automatycznie ...

    przeczytałeś o co chodziło autorowi wątka ?

  • 8. Data: 2010-06-19 12:22:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    lolo <n...@n...com> napisał(a):
    > przeczytałeś o co chodziło autorowi wątka ?

    Tak. I z tego co rozumiem, to nie potrzebuje, żeby makro, które się
    automatycznie odpali siedziało w koniecznie dokumencie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2010-06-21 09:58:48
    Od: B <...@...pl>

    W dniu 19.06.2010 14:22, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Tak. I z tego co rozumiem, to nie potrzebuje, żeby makro, które się
    > automatycznie odpali siedziało w koniecznie dokumencie.

    Globalne makra może wywołać ale koniecznie chce mieć takie makro
    powiązane z dokumentem, więc jest inaczej niż zrozumiałeś. :-)

    Pozdrawiam,
    Arek.

  • 10. Data: 2010-06-21 10:50:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    B <...@...pl> napisał(a):
    > Globalne makra może wywołać ale koniecznie chce mieć takie makro powiązane
    > z dokumentem, więc jest inaczej niż zrozumiałeś. :-)

    Powiązane w tym sensie że odpali się przy jego otworzeniu a nie musi wcale
    być w nim osadzone.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/