  • 1. Data: 2012-10-15 16:57:04
    Temat: Opony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jakie polecacie sklepy z oponami?
    Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że może w
    necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 2. Data: 2012-10-15 18:33:49
    Temat: Re: Opony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Jakie polecacie sklepy z oponami?

    Jak kazdy zacznie polecac, to osiwiejesz z nadmiaru :-)

    >Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że
    >może w
    >necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

    C co to jest - ciezarowy ? Widac profesjonalna opona musi kosztowac ?

    a pierwsze jak rozumiec ? miedzy 175 a 195 ?
    Bo wydaje mi sie ze jak zrezygnujesz z tego 75, to bedzie w miare
    typowy rozmiar.

    J.

  • 3. Data: 2012-10-15 21:38:59
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    wiadomości news:15102012.048021D0@budzik61.poznan.pl...
    > Jakie polecacie sklepy z oponami?
    > Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że może w
    > necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

    Zdecyduj się najpierw jaką oponę chcesz kupić, bo 195/75/r14 to nie jest to
    samo co 175/75/r14.

    Jeżeli przyjąć, że potrzebujesz 185/75/r14 (wyciągnąłem średnią ;-) to
    najbliższymi zamiennikami będą 175/80/r14 lub 195/70/r14.

    W rozmiarze 175/80/r14 jest już całkiem spory wybór, w tym od ok. 200zł za
    chińczyki...

    Ja opon szukam głównie na allegro i ceneo w opcji z odbiorem osobistym w
    Warszawie. Kontrolnie sprawdzam największe sklepy internetowe (oponeo,
    netcar), ale od ok. 3 lat nie były w stanie pobić lokalnych ofert.

  • 4. Data: 2012-10-16 21:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jak kazdy zacznie polecac, to osiwiejesz z nadmiaru :-)

    > C co to jest - ciezarowy ? Widac profesjonalna opona musi kosztowac ?

    tak, to jest opona wzmocniona, ale C to tylko opcja, nie musi mieć tego
    oznaczenia.
    Profesjonalna? Znaczy bardziej profesjonalna niż jaka? :)

    > a pierwsze jak rozumiec ? miedzy 175 a 195 ?

    To znaczy że może byc 175 lub 185 lub 195 (bo innych rozmiarów pomiedzy
    chyba się nie spotyka???)

    > Bo wydaje mi sie ze jak zrezygnujesz z tego 75, to bedzie w miare
    > typowy rozmiar.

    Ale tego rozmiaru to akurat nie chciałbym zmieniać :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 5. Data: 2012-10-16 21:57:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Zdecyduj się najpierw jaką oponę chcesz kupić, bo 195/75/r14 to nie
    > jest to samo co 175/75/r14.

    podobno pasują obie (tak mi mówi faktyczny pytający)

    > Jeżeli przyjąć, że potrzebujesz 185/75/r14 (wyciągnąłem średnią ;-) to
    > najbliższymi zamiennikami będą 175/80/r14 lub 195/70/r14.

    hmm, to już dla mnie tajemna wiedza... :)
    Jest jakaś tabelka odpowiedników/zamienników

    > W rozmiarze 175/80/r14 jest już całkiem spory wybór, w tym od ok.
    > 200zł za chińczyki...

    dzięki, zaraz popatrzę.

> [...]
    > w Warszawie. Kontrolnie sprawdzam największe sklepy internetowe
    > (oponeo, netcar), ale od ok. 3 lat nie były w stanie pobić lokalnych

    dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 6. Data: 2012-10-16 22:23:18
    Od: pablo eldiablo <f...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 21:58:06 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >

    > podobno pasują obie (tak mi mówi faktyczny pytający)

    > hmm, to już dla mnie tajemna wiedza... :)
    >
    > Jest jakaś tabelka odpowiedników/zamienników

    bo podstawowa kwestia, która Ci umknęła, to oznaczenie profilu opony - to nie jest
    stała wartość, to '75' oznacza, że profil stanowi 75% szerokości. Więc opona o
    wymiarze 175/75R14 będzie zarówno węższa, jak i o mniejszym obwodzie od 195/75R14.

    Poszukaj w sieci kalulatorów rozmiarów opon, sprawdź właściwy rozmiar opon podany w
    homologacji swojego auta i dobierz odpowiedni zamiennik nie różniący sie zbytnio ani
    szerokością, ani obwodem od wzorca.

    Pozdr,
    pablo

  • 7. Data: 2012-10-16 23:57:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pablo eldiablo f...@p...pl ...

> [...]
    > opon podany w homologacji swojego auta i dobierz odpowiedni zamiennik
    > nie różniący sie zbytnio ani szerokością, ani obwodem od wzorca.

    no i wszystko jasne.
    Z tego co wiem, referencyjna dla mnie byłaby 195/75R14

    Ide szukać przelicznika.

  • 8. Data: 2012-10-17 00:20:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 19:57:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > oznaczenia.
    > Profesjonalna? Znaczy bardziej profesjonalna niż jaka? :)

    To znaczy przeznaczona dla klientow, ktorzy dzieki niej pieniadze zarabiaja
    :-)

    > Ale tego rozmiaru to akurat nie chciałbym zmieniać :)

    5% w jedna czy w druga strone ... nie zauwazysz, albo dobierz szerokosc :-)

    J.

  • 9. Data: 2012-10-17 10:57:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To znaczy przeznaczona dla klientow, ktorzy dzieki niej pieniadze
    > zarabiaja
    >:-)

    ano własnie :)
    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

  • 10. Data: 2012-10-17 11:36:16
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    wiadomości news:16102012.645E3AF9@budzik61.poznan.pl...

    > podobno pasują obie (tak mi mówi faktyczny pytający)

    http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/19
    5/75r14/