  • 1. Data: 2011-09-28 11:05:05
    Temat: Opony czas zacząć - mniejszy indeks prędkości opony
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Powoli rozglądam się za zimówkami. Zaskoczyły mnie trochę ceny bo o ile
    letnie Pirelli z założeniem kupiłem poniżej 1200 zł to zimówki tej klasy
    kosztują prawie 2x tyle. DO moejgo auta powinien być wg instrukcji indeks
    prędkości V i właśnie takie zimówki są drogie. Natomiast sporo tańsze są z
    indeksem H i T(do 190 km/h). Moje auto max wyciąga właśnie 190 km/h ale
    nawet zimą tyle nie jeźdżę. Czy zakup opon o njiższym indeksie to czyste
    szaleństwo czy nie ma sie czym przejmować i spokojnie kupić lepiej oponę
    bardziej markową (klasy premium) o indeksi np H lub T zamiast trzymać się na
    się indeksu?

  • 2. Data: 2011-09-28 11:52:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Agent

> [...]
    > indeksie to czyste szaleństwo czy nie ma sie czym przejmować i spokojnie
    > kupić lepiej oponę bardziej markową (klasy premium) o indeksi np H lub T

    Zimówki o nieco mniejszym indeksie prędkości mogą być nawet lepsze, bo
    trochę mniej sztywne.

  • 3. Data: 2011-09-28 12:04:42
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Agent"

    > DO moejgo auta powinien być wg instrukcji indeks prędkości V i właśnie
    > takie zimówki są drogie. Natomiast sporo tańsze są z indeksem H i T(do
    > 190 km/h). Moje auto max wyciąga właśnie 190 km/h ale

    Albo masz auto zepsute, skoto instrukcja twierdzi, że możesz jechać
    240km/h, albo masz zepsutą instrukcję, skoro nie możesz tyle jechać ;-)

  • 4. Data: 2011-09-28 12:18:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agent"

    > Albo masz auto zepsute, skoto instrukcja twierdzi, że możesz jechać
    > 240km/h, albo masz zepsutą instrukcję, skoro nie możesz tyle jechać ;-)

    Auto to Avensis II 2.0 D4D 116 KM. Więcej to nie pojedzie (no raz sie udało
    200 pewnie z wiatrem) a w instrukcji jest 205/55 R16 91V. Zresztą w
    poprzednim aucie też było na wyrost więc zakładam że to obecny przypadek
    wcale nie jest wyjątkiem.

  • 5. Data: 2011-09-28 18:04:33
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 12:18:34 +0200, Agent na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > a w instrukcji jest 205/55 R16 91V.

    Ważne co jest w homologacji. Wg. niej teoretycznie nie możesz zakładać
    opon o mniejszym indeksie niż wskazany. Upierdliwy ubezpieczyciel może
    fakt założenie opon niezgodnych z homologacją wykorzystać.

    Nie wiem jak obecnie, ale kiedyś istniał przepis mówiący o tym, że jeśli
    miałeś opony zimowe o niższym indeksie, to aby pozostać w zgodzie z prawem
    trzeba było przykleić sobie w widocznym miejscu w kabinie naklejkę z
    informacją o maksymalnej prędkości tego indeksu.

    "Trzeba się wystawiać na próby. Tylko tak każdy może przekonać się, na co
    go stać. Seneka"

  • 6. Data: 2011-09-28 19:26:18
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > trzeba było przykleić sobie w widocznym miejscu w kabinie naklejkę z
    > informacją o maksymalnej prędkości tego indeksu.

    Poproszę o namiar na ten przepis. :-) Oczywiście obowiazujący kiedyś w
    naszym pięknym kraju.

  • 7. Data: 2011-09-28 19:34:18
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Spokojnie kup opony z niższym indeksem v-max i pamiętaj, żeby tej
    prędkości nie przekraczać, ot i całą sprawa.
    Miałem podobny dylemat i kupiłem właśnie takie.
    Jeden raz w ciągu dwóch ostatnich zim miałem okazję zbliżyć się do
    prędkości maksymalnej opon, więc chyba nie ma czego żałować, a parę
    stówek zostało na drobne przyjemności.
    Jacek

    PS
    nie bierz z indeksami J, K, L, M ;-)

  • 8. Data: 2011-09-28 20:46:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Iksinski,

    > Poproszę o namiar na ten przepis. :-) Oczywiście obowiazujący kiedyś w
    > naszym pięknym kraju.

    To chyba trochę bardziej na zachód mają takie... dziwne pomysły.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-09-28 20:59:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > udało 200 pewnie z wiatrem) a w instrukcji jest 205/55 R16 91V. Zresztą
    > w poprzednim aucie też było na wyrost więc zakładam że to obecny

    Ja tam mam UNIROYAL MS plus 66 205/55R16 91 T i sobie chwalę. W zeszłym roku
    za 1140zł kupiłem.
    Chociaż mam wrażenie, że na SAVA Eskimo lepiej się jeździło, ale wtedy to
    była Alfa 156, a tam inna zawiecha.

    Mam Ave II 2.0VVT-i D4 147KM.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-09-28 23:10:36
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > To chyba trochę bardziej na zachód mają takie... dziwne pomysły.

    Wiem. Chciałem zobaczyć jak wije się autor tego twierdzenia, dlatego
    podkreśliłem, że interesuje mnie tylko nasz piękny kraj. ;-)