  • 1. Data: 2005-04-06 11:18:50
    Temat: Opor TPSA
    Od: iupi <i...@o...pl>

    Zlozylem wniosek do TP o dzierzawe LB. Linia analogowa. Opiekun dzis
    zadzwonil i powiedzial: ze pion sieci mowi, ze nie ma warunkow
    technicznych.
    Poniewaz warunki techniczne sa na pewno (informacja z 2 niezaleznych
    zrodel, 30 wolnych par) to chce mimo wszytsko jednak jakos sprawe
    zalatwic, pomimo uporu TPSA. Moje problemy sa nastepujace: brak
    jakiegokolwiek kontaktu z pionem sieci, opiekun techniczny twierdzi ze
    tez go nie ma - zamowienia do tego pionu wysyla anonimowo przez zaklade
    w swoim programie dedykowanym. Twierdzi, ze kontaktu z tym pionem nie ma
    w celu zapobiezenia naduzyciom. Zatem jesli ktos ma jakis kontakt do
    Pionu Sieci w Warszawie to chetnie go przeczytam.

    Reasumujac..
    Opiekun poinformowal mnie telefonicznie, ze warunkow nie ma. Chcialem
    otrzymac od niego pismo, ze takich warunkow nie ma. Niestety opiekun nie
    ma takiej wladzy, by podpisywac takie pisma. Do informowania
    telefonicznego jednak ma. Bede wiec kierowal sie do kierownika sekcji w
    ktorej pracuje opiekun ale czuje ze i ten nie podpisze sie pod tym .
    Jesli ten nie podpisze to bede kierowal pismo do Dyrekcji TP przy ul.
    Nowy Swiat w celu wystosowania do nas pisma o niemozlosci instalacji
    takiego lacza. Potem jesli mi to ktos w koncu podpisze kieruje sie z
    takim pismem do UOKiK.

    Gdyby wiec ktos posiadal konakt do Pionu Sieci to bardzo chetnie
    poprosze. Gdyby ktos mial jakis inny kontakt, ktory jest w stanie
    zalatwic sprawe LB to tez chetnie poprosze. Gdy ktos mial podobny
    problem i chcial sie dolaczyc do takiej skarargi na TP do UOKiK to
    porpszoe o kontakt!

    Aha! Cala rzecz obdywa sie w Warszawie, a LB to polaczenie 2 drutow z
    pobliskich budynkow do jednej i tej samej (!) szafy krosujacej.

  • 2. Data: 2005-04-06 11:55:06
    Temat: Re: Opor TPSA
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@u...1000lecie.pl>

    > Aha! Cala rzecz obdywa sie w Warszawie, a LB to polaczenie 2 drutow z
    > pobliskich budynkow do jednej i tej samej (!) szafy krosujacej.

    Zamow lacze pod budowe traktu cyfrowego o przepustowosci do 144kbps.
    Miesieczny abonament jest o 50% wyzszy - ale w Twoim wypadku bedzie to
    pewnie pare zl.
    Koszty instalacji sa takie same.

    Tepsa od jakiegos czasu nie zestawia lacz analogowych a z laczami pod budowe
    traktow nie ma problemu.

    No, chyba ze chcesz z nimi powalczyc i cos udowodnic ale czasami szkoda
    nerwow :-)
    --
    Z powazaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 3. Data: 2005-04-06 12:17:46
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik Adam Wołk-Jankowski napisał:
> [...]
    > Koszty instalacji sa takie same.
    >
    > Tepsa od jakiegos czasu nie zestawia lacz analogowych a z laczami pod budowe

    a czy można na takim trakcie cyfrowym puściś SHDSL (który ma do 2Mbps)?
    Czy osiągnie się wówczas te 2 Mbps czy będzie przycięte do 144kbps?

    maz

  • 4. Data: 2005-04-06 12:42:16
    Od: "Radosław HORODNICZY" <xman(no-spam_remove_it)@cxt.pl>

    > a czy można na takim trakcie cyfrowym puściś SHDSL (który ma do 2Mbps)?
    > Czy osiągnie się wówczas te 2 Mbps czy będzie przycięte do 144kbps?

    jesli wstawia tlumik to nie puscisz nic wiecej, ja osobiscie z tlumikami
    sie nie spotkalem wiec puszczam jak leci 2mb :)

  • 5. Data: 2005-04-06 13:35:40
    Od: iupi <i...@o...pl>

> [...]
    > traktow nie ma problemu.
    >
    > No, chyba ze chcesz z nimi powalczyc i cos udowodnic ale czasami szkoda

    Dzieki, o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo!

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2005-04-06 18:57:05
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Aha! Cala rzecz obdywa sie w Warszawie, a LB to polaczenie 2 drutow z
    > pobliskich budynkow do jednej i tej samej (!) szafy krosujacej.

    pierwsza sprawa, - czy to aby jest ta sama szafa ?
    Sprawdź oznaczenia na skrzynkach rozdzielczych w budynkach, jeżeli jest na
    nich kod tej samej szafy to ok.

    Jest jeszcze inny problem, w tej chorej firmie łącza nawet tego typu
    zestawiają z punktu A do szafy, z szafy do centrali z centrali do szafy i do
    punktu B, nawe jeżeli obie szafy to jedna i ta sama szafa.

    Jakiś taki chory wymysł ze wszystkie takie łącza muszą lecieć przez obiekt
    komutacyjny - jakiś prezes kiedyś wymyślił.

    Tak więc przy zestawianiu musisz pogadać z monterami zeby puscili to
    bezpośrednio z rozdzielczego na rozdzielczy.

    Marcin

  • 7. Data: 2005-04-06 18:59:06
    Od: "Adam Wołk-Jankowski" <j...@u...1000lecie.pl>

    > a czy można na takim trakcie cyfrowym puściś SHDSL (który ma do 2Mbps)?
    > Czy osiągnie się wówczas te 2 Mbps czy będzie przycięte do 144kbps?

    Ciekawostka jest taka, ze czy kupisz lacze analogowe, czy lacze pod budowe
    traktu do 144kbps czy szybsze to zawsze jest... ta sama para drutow
    miedzianych :-)
    Wiec: "skoro nie widac roznicy to po co przeplacac?"

    A tlumikow to bym sie nie bal na laczu cyfrowym do 144kbps bo nie jest
    prosto zbudowac filtr, ktory powozli puscic np 128kbps a wytnie 156kbps.
    Tlumikow mozna sie wiec IMHO spodziewac ew. tylko na laczach analogowych.

    --
    Z powazaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 8. Data: 2005-04-06 20:04:11
    Od: iupi <i...@o...pl>

    > pierwsza sprawa, - czy to aby jest ta sama szafa ?

    Tak, jest na pewno :))

    > Jakiś taki chory wymysł ze wszystkie takie łšcza muszš lecieć przez obiekt
    > komutacyjny - jakiś prezes kiedyś wymyślił.

    EE, nie prawda. Mowie na podstawie kilkukrotnego doswiadczenia

    > Tak więc przy zestawianiu musisz pogadać z monterami zeby puscili to
    > bezpośrednio z rozdzielczego na rozdzielczy.

    Moner mi zestawi to lacze w 15 min po tym jak dostane papierek do reki, z reszta
    spiac dwudruty to nie jest jakis problem chyba nawet dla kobiety.
    Jedynie kwestia namszczenia przez TP. Co ciekawe firmy zew. wykonujace prace
    instalacyjne dla TP robia LB w pierwszej kolejnosci wszytskich prac.
    Najciekawesze jest jednak to, ze dzis znow zadzwonil opiekun i mowi, ze
    wyliczyli koszt mozliwosci utworzenia warunkow dla LB dla mnie na 4000 zl i ze
    jest to kwota akceptowalna dla nich. Co ciekawe zestawienie tego LB opiera sie
    na 1000% na polaczenie 2 par drutow... skad sie wiec bierze taka nieznajomosc
    miejscowej KabloLogi?? Jedyny wniosek, to to ze TPSA odprowadza takie kwoty
    zaprzyjaznionej firmie prezsa... ehhh

  • 9. Data: 2005-04-08 18:53:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 06 Apr 2005 22:04:11 +0200, iupi napisał(a):

    > wyliczyli koszt mozliwosci utworzenia warunkow dla LB dla mnie na 4000 zl i ze
    > jest to kwota akceptowalna dla nich.

    Zażądaj pisemnej oferty z kosztorysem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 10. Data: 2005-04-08 19:58:19
    Od: "Jacek Pogonowski" <j...@b...com.pl>

    Użytkownik "iupi" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieznajomosc
    > miejscowej KabloLogi?? Jedyny wniosek, to to ze TPSA odprowadza takie

    firma "zewnetrzna" tez chce zarobic ;-)