  • 1. Data: 2016-04-19 21:18:49
    Temat: PC Stick do Linuxa
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Potrzebuje komputer do aplikacji linuxowej. Poniewaz wydajnosc nie jest
    tam zbyt wazna, za to fajnie by bylo zeby nie mial wiatrakow. Myslalem o
    Raspberry PI. Ale byc moze lepsza opcja by bylo jednak nabycie PC sticka
    z procesorem Intela. Moze ktos ma doswiadczenie z PC stickami i moze sie
    podzielic we wspolpracy z Linuxem?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-04-20 07:34:43
    Temat: Re: PC Stick do Linuxa
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.04.2016 Marcin <n...@n...com> napisał/a:

    > Potrzebuje komputer do aplikacji linuxowej. Poniewaz wydajnosc nie jest
    > tam zbyt wazna, za to fajnie by bylo zeby nie mial wiatrakow. Myslalem o

    Jedna uwaga: jaki program? Jeśli closed source, to pewnie
    architektura wyłącznie x86- na pi nie pójdzie, choć samo
    pi polecam (można jeszcze rozważyć któregoś z chińskich klonów).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2016-04-20 21:42:43
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-04-20 07:34, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Jedna uwaga: jaki program? Jeśli closed source, to pewnie
    > architektura wyłącznie x86- na pi nie pójdzie,

    Oczywiscie aplikacja pojdzie na jednym i drugim. Bo dopiero powstaje:)
    Generalnie aplikacja zajmuje sie zbieraniem i obrobka danych. Na razie
    dziala na laptopie ale to nie jest wygodne. A danych jest na tyle malo,
    ze niezbyt wydajny komputer wystarczy. Z drugiej strony stoi to w domu i
    np. wlaczanie laptopa tylko po to zeby ja uruchomic jest bez sensu.
    Zastanawiam sie czy (gdyby wprzyszlosci) nie rozbudowac algorytmow i nie
    dodac wiekszej ilosci danych to przesiadka z PC Sticka na normalny PC
    nie bedzie latwiejsza niz z PI.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2016-04-21 07:38:11
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.04.2016 Marcin <n...@n...com> napisał/a:

    > Oczywiscie aplikacja pojdzie na jednym i drugim. Bo dopiero powstaje:)

    W takim razie wybrałbym Pi. Ale Twoja wola :-)

    > dodac wiekszej ilosci danych to przesiadka z PC Sticka na normalny PC
    > nie bedzie latwiejsza niz z PI.

    Tu już programista musi zadbać o przenośność kodu.
    A IDE można mieć na PC.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2016-04-26 01:46:44
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Dominik Ałaszewski wrote in <news:nf74dj$ud5$1@node1.news.atman.pl>
    > można jeszcze rozważyć któregoś z chińskich klonów

    Chinskie klony na ogol oparte sa na SoC firmy Allwinner, ktorej to produkty
    slabo sa wspierane pod Linuxem.
    http://beergeek.zgodowie.org/2015/12/piwny-czy-nie-g
    eek.html

    Niestety Pi 3 rowniez sie grzeje i wypadaloby zalozyc mu radiator.
    www.dobreprogramy.pl/Raspberry-Pi-3-Model-B-test-64b
    itowej-Maliny-z-WiFi,Lab,71196.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2016-04-26 07:19:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2016 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:

    > Chinskie klony na ogol oparte sa na SoC firmy Allwinner, ktorej to produkty
    > slabo sa wspierane pod Linuxem.
    > http://beergeek.zgodowie.org/2015/12/piwny-czy-nie-g
    eek.html

    Zgoda, jakkolwiek w tym konkretnym zastosowaniu musi być wspierany
    chyba tylko sam procesor, który po obniżeniu taktowania byłby stabilny.
    Ale to już autor wątku musiałby się wypowiedzieć, z czego wspomniana
    aplikacja miałaby korzystać.

    > Niestety Pi 3 rowniez sie grzeje i wypadaloby zalozyc mu radiator.
    > www.dobreprogramy.pl/Raspberry-Pi-3-Model-B-test-64b
    itowej-Maliny-z-WiFi,Lab,71196.html

    Ja mam dwójkę i wypada zupełnie przyzwoicie. Owszem,
    dla pewności zamontowałem niedawno miedziane radiatory,
    ale różnica jest taka, że przy obciążeniu 2 rdzeni na 100% bez
    radiatora procesor ma 62 stopnie, a z radiatorem 58.
    Nawet bez radiatorów nigdy nie udało mi się Maliny wyłączyć
    obciążając "na full" wszystkie rdzenie, temperatura dochodziła
    do ok. 70 stopni.

    Swoją drogą dobrze wiedzieć i nie mogę oprzeć się refleksji,
    że jednak opłaca się być przynajmniej krok z tyłu
    "za postępem" ;-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2016-04-26 07:42:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-20 21:42, Marcin wrote:
    > Zastanawiam sie czy (gdyby wprzyszlosci) nie rozbudowac algorytmow i nie
    > dodac wiekszej ilosci danych to przesiadka z PC Sticka na normalny PC
    > nie bedzie latwiejsza niz z PI.

    Nie będzie. Jesli wybierzesz sensowny jezyk programowania i bibliteki to
    pisanie nieprzenośne jest *trudniejsze* niż przenośne. Oczywiscie można
    spiesprzyć od razu wybierając C99, WinAPi i MFC. Więc nie tyle sprzęt
    jest problemem co programista.