  • 41. Data: 2014-04-05 18:28:33
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    news:533ddbbb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...
    > Prawdę mówiąc skłania mnie ta sytuacja do przesiadki na AVR, który jak
    > sie wydaje jest bardziej przyjazny dla kompilatora (jest na niego gcc)

    Jak się już przesiadasz to może przesiądź się na jakiegoś dobrego
    ARMa zamiast ciągnąć jakieś archaizmy w XXI wieku... ;-)

  • 42. Data: 2014-04-05 18:42:26
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Pszemol wrote:

    > "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    >
    > Jak się już przesiadasz to może przesiądź się na jakiegoś dobrego
    > ARMa zamiast ciągnąć jakieś archaizmy w XXI wieku... ;-)
    Pewnie tak tylko nie miałem do czynienia z ARM.

    Pytanie: Czy da się uzyskać, przy zasilaniu 3..3,6V pracę zegara RTC
    (wystarczy jakiś wewnętrzny licznik) i średni pobór prądu na poziomie max
    10uA, z okresowym wybudzaniep ARMa, np. co 30 ms?

    jp

  • 43. Data: 2014-04-05 18:50:46
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jacek Radzikowski wrote:

    > jacek pozniak wrote:
    >

    > Nie znam się na PICach, więc nie będę się na ten temat wypowiadać, ale
    > jeśli zależy Ci na darmowym kompilatorze z porządnym wsparciem to polecam
    > uwadze MSP430. TI objęło jakiś czas temu opiekę nad portem gcc, nowa
    > wersja Code Composer Studio ma oficjalnie wspierać gcc. Można się
    > spodziewać że każdy nowy procesor będzie miał wsparcie od pierwszego dnia
    > kiedy będzie dostępny.
    >
    > pzdr.
    > j.
    Tak to wiem.
    Moi koledzy od lat kleją na tym ciepłomierze (co prawda nie wykorzystują
    gcc).

    Hmm. sprawa jest godna rozważenia.

    jp

  • 44. Data: 2014-04-05 19:34:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    >
    > Jak się już przesiadasz to może przesiądź się na jakiegoś dobrego
    > ARMa zamiast ciągnąć jakieś archaizmy w XXI wieku... ;-)

    Że niby do migania diodką ARMa trzeba?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 45. Data: 2014-04-05 19:55:51
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Masz rację, ja też czekam na kompilator, który zrobi to co chcę a nie to
    > co napisałem :-).
    Wszyscy programiści, dowolnych języków na to czekają :-)

    jp

  • 46. Data: 2014-04-05 20:02:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > Że niby do migania diodką ARMa trzeba?

    Nie że "trzeba", tylko że za cenę AVRa możesz mieć dziś przyzwoitego
    ARMa, który będzie dla Ciebie furtką do całej rodziny ARMów, które dziś
    dla elektronika czy automatyka są tym co 20-30 lat temu były 8051.

  • 47. Data: 2014-04-05 21:07:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > (wystarczy jakiś wewnętrzny licznik) i średni pobór prądu na poziomie
    > max 10uA, z okresowym wybudzaniep ARMa, np. co 30 ms?

    Nie pracuję z zastosowaniami bateryjnymi ale tu znalazłem takiego
    co w stanie uśpienia przy działającym RTC bierze tylko 0,9uA:
    http://www.st.com/web/en/resource/technical/document
    /datasheet/CD00277537.pdf

    To tylko jeden przykład - ARMów różnych jest od groma i trochę,
    każdy szanujący się producent ma coś z tym rdzeniem na pokładzie.

    ARM to dziś praktycznie standard energicznie zastępujący dawne
    standardy (8051). Nawet firmy które wciąż żyją z rdzeni 8051 na
    ARMa się przesiadają dosyć intensywnie. Tu taki przyklad:
    http://www.silabs.com/products/mcu/lowpower/pages/32
    -bit-microcontroller-technology.aspx
    Sami używaliśmy ich klonów 8051, teraz zachęcają nas do przesiadki na ARM.

  • 48. Data: 2014-04-05 21:12:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.04.2014 o 20:02 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> [...]
    > ARMa, który będzie dla Ciebie furtką do całej rodziny ARMów, które dziś
    > dla elektronika czy automatyka są tym co 20-30 lat temu były 8051.
    Przesadzasz, popatrz co mają nowe atxmega, mało który arm to ma.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 49. Data: 2014-04-05 21:22:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xduya5c3n0u1o8@moj...

    > Przesadzasz, popatrz co mają nowe atxmega, mało który arm to ma.

    Co takiego mają?

  • 50. Data: 2014-04-05 21:35:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    [..]

    > Nie że "trzeba", tylko że za cenę AVRa możesz mieć dziś przyzwoitego
    > ARMa, który będzie dla Ciebie furtką do całej rodziny ARMów, które dziś
    > dla elektronika czy automatyka są tym co 20-30 lat temu były 8051.

    Przesiadkę na "coś większego" robię jeśli to co mam jest za małe, nie
    widzę innego sensownego uzasadnienia. Argument finansowy tak dość
    średnio do mnie przemawia, poza ceną scalaka dochodzi koszt osprzętu,
    oprogramowania i konieczność nauki czegoś nowego.