  • 1. Data: 2013-06-05 18:44:02
    Temat: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W ŚRODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zakładam nowe wątek, w razie możliwości może dorzućcie, jeśli macie coś
    ciekawego. Ja znalazłem na razie :

    Designing Microcontroller
    Systems for Electrically
    Noisy Environments
    TOM WILLIAMSON
    MCO APPLICATIONS ENGINEER
    (w sieci jako PDF)

    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=2147&param=en023557&pageId=64

    AN1709
    APPLICATION NOTE
    EMC DESIGN GUIDE
    FOR ST MICROCONTROLLERS
    (w sieci jako PDF)

    ATMEL
    Microcontroller
    in a Harsh
    Environment
    Application Note
    (w sieci jako PDF)

  • 2. Data: 2013-06-05 19:00:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    (C) Freescale Semiconductor,
    Freescale Semiconductor
    Application Note
    AN2764
    Improving the Transient Immunity
    Performance of
    Microcontroller-Based Applications

    AN901
    APPLICATION NOTE
    EMC GUIDELINES FOR
    MICROCONTROLLER-BASED APPLICATIONS
    (ST)

  • 3. Data: 2013-06-05 20:49:19
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to może coś po polskiemu:
    zakłócenia w urządzeniach elektronicznych charoy

    czy Ktoś wie ile części miała ta pozycja? 4 czy 5? jeśli 5 to widział Ktoś
    gdzieś okładkę tej 5 części? wydawało mi się, że w cyfronice kiedyś
    sprzedawali 5 części...

  • 4. Data: 2013-06-05 22:50:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 05.06.2013 20:49, identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    >
    > czy Ktoś wie ile części miała ta pozycja? 4 czy 5? jeśli 5 to widział
    > Ktoś gdzieś okładkę tej 5 części? wydawało mi się, że w cyfronice kiedyś

    Dość ciekawa książka, ale w sumie bardziej przydatna dla tych co
    projektują systemy złożone z gotowych urządzeń (jakiś montaż automatyki
    na obiekcie) niż dla projektujących "wnętrze" urządzenia. O części 5 nic
    nigdy nie słyszałem.
    Ale tak prawdę mówiąc literatury przetłumaczonej na polski jest w tej
    kwestii baaaardzo mało.

    Ja dorzucę z Atmela:
    "EMC Improvement Guidelines"
    http://www.atmel.com/images/doc4279.pdf
    Tylko proszę nie krzyczeć, że to od 8051 bo porady tyczą się każdego uC.

    Od TI/National Semiconductor:
    "Understanding and Eliminating EMI in Microcontroller Applications"
    http://www.ti.com/lit/an/snoa382/snoa382.pdf

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2013-06-06 14:49:26
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    a taka:
    zakłócenia w aparaturze elektronicznej radioelektronik?
    i taka:
    metody redukcji zakłóceń i szumów w aparaturze elektronicznej ott?
    zna Ktoś i może coś napisać?
    najlepiej jakieś porówanie z przedstawionymi dokumentami pdf... zwłaszcza
    chodzi o wyłuskanie "angielskich dżołków"...
    pewnie są jakieś książki po angielsku, ale spodziewam się samego syfu jak
    zwykle (patrz BTC)...

  • 6. Data: 2013-06-06 22:12:29
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.06.2013 14:49, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    > zwłaszcza chodzi o wyłuskanie "angielskich dżołków"...
    > pewnie są jakieś książki po angielsku, ale spodziewam się samego syfu

    Ja bym jednak proponował zainteresować się literaturą angielskojęzyczną
    na tematy techniczne, poziom jest nie do porównania - choć książki
    pisane u nas z lat wcześniejszych niż lata 90-te też są w miarę dobre,
    ale nasi autorzy nie wiedzieć czemu bardzo lubią zasypywać czytelnika
    stosem wzorów, zamiast porządnego wytłumaczenia zjawiska.
    Gdy miałem problem ze zrozumieniem trudniejszych zagadnień na studiach
    brałem z biblioteki książki autorów amerykańskich w oryginale (ważne!) i
    od razu lepiej szło.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2013-06-22 18:50:11
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > ATMEL Microcontroller in a Harsh Environment

    To jest niezłe. Dzięki. Niemniej mam kilka pytań.

    Ad 3.3.10. Używam WinAVR. Czy ten kompilator jest w stanie zrobić coś
    takiego, a jeśli nie, to jak to zrobić (jakoś programowo, czy edytować plik
    binarny ze skompilowanym programem)?

    Ad. 3.3.11. Nie rozumiem, o co tu chodzi. I jak to się ma do punktu 10, w
    którym kazali wypełniać nieużywaną pamięć w inny sposób?

    Ad. 3.3.12. Co powinien zawierać taki "error handler"? Jakiś reset
    programowy?

    Ad. 3.3.22. Jak to programowo zrealizować? Jak zareagować, gdy stwierdzimy w
    głównym programie, że stos nie jest pusty?

    Ad. 3.3.24. Jak to zrealizować programowo, bo za bardzo nie rozumiem opisu
    tego punktu?

    Ad. 3.3.35 i 36. Byłbym wdzięczny za przykład, bo nie wiem, jak to ma
    działać.

    Ad. 3.3.39. Jestem z tego opisu w stanie wyobrazić sobie, jak to
    zrealizować, ale w jakich sytuacjach ma to chronić (może przed jakimś
    nadpisaniem pamięci, a przy tym i flagi)?

    Ad. 3.3.40. W odniesieniu do punktu 39, mam rozumieć, że powinna być i flaga
    i dodatkowo licznik?

    Ad. 3.3.45. Rozumiem, jak to zrealizować, ale byłbym wdzięczny za pokazanie
    jakiejś sytuacji, w której to może pomóc.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

    Robbo