    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Padał sobie leniwie deszcz...i coś strzeliło
    Date: Thu, 13 Jul 2023 21:50:23 +0200

    W zasadzie to deszcz kropił i nie było słychać żadnego grzmotu, aż tu
    nagle zaiskrzyło w porcie LAN rzutnika, który cały czas wyświetlał film.
    I o ile ten nadal działa (port LAN także), to znalazłem to co nie działa.

    Switch POE z 10 portami - 8xPOE + 2 Uplink. I z tych 8 POE, porty od 1-4
    nie działają. Ale 5-8 już tak. Między portami 4 i 5 na obudowie jest
    narysowana podziałka, więc może dwie sekcje zasilania i jedna padła?

    Switch jest taki - https://www.hored.net/details_product-455.html

    Ale kolejność rzeczy mnie zastanawia. Architektonicznie wygląda to tak:

    - rejestrator
    kamery zamontowane w podbitce - switch poe /
    \
    - switch - reszta domu

    1. Mogę się mylić ale wszystko wskazuje na to, że napięcie zaindukowało
    się po stronie kamer?

    2. Dlaczego błysnęło (jakby małe zwarcie) po stronie urządzenia które
    jest na drugim końcu domu (od switcha poe) - to by oznaczało że
    napięcie/jego część przeszła na switch (ten drugi) i napięcie pojawiło
    się na pozostałych gniazdach?

    3. Ten switch co mam, to jak na niego patrzeć - gówno bo przepuścił
    napięcie dalej czy cieszyć się bo wziął większość na siebie (sekcje
    zasilania) i nie popaliło innych urządzeń? Myślałem że pierwsze kamery
    poszły, ale działają.

    3. Switch POE muszę wymienić, bo 4 porty to za mało. Mogę na coś więcej
    teraz zwrócić uwagę? Patrzę za zamiennikiem i taki co ma dopisek "4KV
    lightning protection" to będzie coś lepszego?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz