  • 1. Data: 2011-05-10 16:59:06
    Temat: Pancerne rękawice?
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    3 tyg temu wyciąłem drobną figurę - asfalt poszedł w prawo a ja
    zwiedziłem zielone po lewej jego stronie. Hamowanie na trawie moją
    bielizną nie jest moja najsilniejszą strona więc skończyło się
    gwałtownym zatrzymaniem motocykla na trawie i moim krótkim lotem w
    kierunku nieustalonym. Ręka spuchła, noga nabrała pięknych barw od
    kontaktu z dwoma crashpadami, moto z wyjątkiem małej plastikowej łezki
    na prawym boku i śladu na ograniczniku skrętu nie ucierpiało. Zdjęcie
    RTG w 5 godzin po zdarzeniu nic nie wykazało, opuchlizna była jakbym
    rękawiczkę gumową zalał wodą i założył na rękę i trochę bolało. Dostałem
    2 tyg L4 i fizykoterapie (laser, krioterapia i magnetronik). 2 tyg
    zabiegów minęły, wróciłem do roboty ale ręka coś nadal nie "halo" - nie
    przywodzę małego pala do serdecznego, jakiś tam ból odczuwam itp.
    Poszedłem dziś do ortopedy - nowe zdjęcie na lepszym sprzęcie i widać
    złamanie nasady V kości lewego śródręcza. Na szczęście od tamtej pory
    nie przemieściło się nic i podobno się zrasta. Dostałem szynę na dwa
    palce na 2 tyg i czekam na lepsze czasy.
    Ale do rzeczy - to moja druga gleba gdzie uszkadzam dłoń - kiedyś
    podejrzenie pęknięcia kości łódeczkowatej w prawym nadgarstku a teraz
    to. Pytanie do tych co bardziej...: jakich rękawiczek szukać żeby
    naprawdę zapewniały większy stopień zabezpieczenia przed urazami dłoni?
    teraz jechałem w lekkich letnich z ochrona tylko na kłykcie ale
    poprzednio to były jakieś turystyczne modeki z piankowymi ochraniaczami.
    Da się coś znaleźć na rynku co nie wygląda jak ze Star Treka i w razie
    kontaktu z matką ziemią pozwala mieć całe kości? Reszta ciuchów spełnia
    swoje zadanie ale te dłonie mnie martwią. Pomóżcie dobrzy ludzie:)
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 2. Data: 2011-05-10 17:23:32
    Temat: Re: Pancerne rękawice?
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:iqbrcu$upc$1@mx1.internetia.pl... 3 tyg temu wyciąłem drobną figurę -
> [...]
    > matką ziemią pozwala mieć całe kości? Reszta ciuchów spełnia swoje zadanie
    > ale te dłonie mnie martwią. Pomóżcie dobrzy ludzie:)

    Qlfonku, może spróbuj jeździź na moturze a nie wyjebywać się:-) Jeśli
    wyjebki zdarzają Ci się często to warto się zastanowić łaj?

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2011-05-10 17:37:26
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Grzybol pisze:

    > Qlfonku, może spróbuj jeździź na moturze a nie wyjebywać się:-) Jeśli
    > wyjebki zdarzają Ci się często to warto się zastanowić łaj?

    jak sie nie wyjebiesz to sie nie nauczysz.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2011-05-10 17:46:50
    Od: Piotr Kompa <p...@w...pl>

    Qlfon wrote:

    > Da się coś znaleźć na rynku co nie wygląda jak ze Star Treka i w razie
    > kontaktu z matką ziemią pozwala mieć całe kości? Reszta ciuchów spełnia
    > swoje zadanie ale te dłonie mnie martwią. Pomóżcie dobrzy ludzie:)

    Kontaktu z matką ziemią nie sprawdzałem, ale np. te wyglądają
    "cywilnie", mają sporo protektorów i po założeniu czuje się z wierzchu
    grubą ochronę:
    http://www.racerpolska.pl/rekawice/highracer.htm

    Fajną rzeczą są gumowane wstawki wewnątrz dłoni (manetka nie ucieka) i
    perforowane powierzchnie między palcami dla wentylacji. Z kolei minusem
    jest brudząca się od wewnątrz jasnobrązowa skóra. Ale jeżdżę w nich
    drugi sezon i jestem zadowolony.

    --
    Pozdrawiam,
    Kompan.

    "-Hi!" - lied the politician.

  • 5. Data: 2011-05-10 17:59:21
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam.pl>

    > jak sie nie wyjebiesz to sie nie nauczysz.

    Wyjebał sie wystarczająco, żeby umić. Chyba umi:-)

    --
    Grzybol

  • 6. Data: 2011-05-10 18:14:26
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 2011-05-10 18:59, Qlfon pisze:
    [cut]
    > Reszta ciuchów spełnia
    > swoje zadanie ale te dłonie mnie martwią. Pomóżcie dobrzy ludzie:)

    Knox Handroid
    http://uncrate.com/p/2009/11/knox-handroid-gloves.jp

    pozdr!
    Rogal
    Tiger1050
    KQ750AXi
    http://www.rogal.riders.pl

  • 7. Data: 2011-05-10 18:41:52
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-10 18:59, Qlfon pisze:

    > Da się coś znaleźć na rynku co nie wygląda jak ze Star Treka i w razie
    > kontaktu z matką ziemią pozwala mieć całe kości?

    1. Nie da się.

    Cała kosmiczno-fantastyczna estetyka rękawic spowodowana jest 2 przyczynami:

    - odporność na tarcie o asfalt,
    - zmniejszenie udaru w momencie uderzenia dłonią.

    nie da się tego zrobić "na cienko".

    Z puntu widzenia wygody ważna jest wewnętrzna strona rękawicy i to w
    położeniu na manetce a nie na ladzie sklepowej i tym się kieruj przy
    szukaniu.

    Kiedyś tam Tadek z motostore na przykładzie moich rękawic wytłumaczył mi
    działanie kilku jak nie kilkunastu różnych ficzersów.
    Co prawda udało mi się już prawie wszystkie zapomnieć :-) podobnie jak
    cenę tych rękawic:-) ale prawie wszystko co składa się na futurystyczny
    wygląd ma swój praktyczny sens.

    2. A tak w ogóle to bym się zastanowił czy nie masz dźwigni za wysoko i
    czy to nie od dźwigni zaliczasz te kontuzje, skoro już szukasz jakiejś
    prawidłowości.

    KJ dochtór CHouse

    PS. Trzymam kciuki za Twoje ręce

  • 8. Data: 2011-05-10 19:08:05
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-05-10 19:23, Grzybol pisze:

    > Qlfonku, może spróbuj jeździź na moturze a nie wyjebywać się:-) Jeśli
    > wyjebki zdarzają Ci się często to warto się zastanowić łaj?

    Grzybol: liczyłem na Ciebie:) Na 7 lat dwie gleby to chyba nie tak
    strasznie, co? Teraz to ewidentnie mój błąd, wiem ale każdy z nas leżał
    lub będzie leżał. Grunt to nie dać sobie zrobić krzywdy, szczególnie jak
    robimy to sobie sami.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 9. Data: 2011-05-10 19:12:30
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-05-10 19:46, Piotr Kompa pisze:

    > Kontaktu z matką ziemią nie sprawdzałem, ale np. te wyglądają
    > "cywilnie", mają sporo protektorów i po założeniu czuje się z wierzchu
    > grubą ochronę:
    > http://www.racerpolska.pl/rekawice/highracer.htm

    No, dramatu nie ma - muszę to gdzieś przymierzyć:)
> [...]
    > perforowane powierzchnie między palcami dla wentylacji. Z kolei minusem
    > jest brudząca się od wewnątrz jasnobrązowa skóra. Ale jeżdżę w nich

    To że się brudzi to luz - nie dbam o takie sprawy;) Czy mi się wydaje,
    cy mały palec i serdeczny są połączone? Wydaje się dobrym pomysłem.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 10. Data: 2011-05-10 19:13:44
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:iqc2up$br7$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2011-05-10 19:23, Grzybol
    pisze:
> [...]
    > strasznie, co? Teraz to ewidentnie mój błąd, wiem ale każdy z nas leżał
    > lub będzie leżał. Grunt to nie dać sobie zrobić krzywdy, szczególnie jak

    Hmm, zrozumiałem, że robisz to częściej. Masz po prostu jebitnego pecha - 2
    glebki i 2 razy ręka jebnięta. Zamów rękawiczkę u zbrojmistrza.

    --
    Grzybol