  • 1. Data: 2003-09-03 09:21:57
    Temat: Patafianskie skanery antywirusowe
    Od: crensch <c...@p...fm>

    Moze i nie patafianizm ale skoro wirus podstawia sobie nadawce to moze
    wylaczyc powiadamianie do nadawcy (patrz Sobig i WP)
    Nasza firme zalala powodz maili typu: w twojej wiadomosci znaleziono
    wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.
    Dodatkowy niezamierzony przez autora skutek wirusa? nieopanowany spam...

  • 2. Data: 2003-09-03 11:38:14
    Temat: Re: Patafianskie skanery antywirusowe
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    crensch <c...@p...fm> wrote in news:3F5590A0.5020806@poczta.fm:

    /ciach.../

    > Nasza firme zalala powodz maili typu: w twojej wiadomosci znaleziono
    > wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.
    > Dodatkowy niezamierzony przez autora skutek wirusa? nieopanowany
    > spam...

    Dlaczego niezamierzony ? Zamieszanie, przeciazenie systemow itd. - skad
    wiesz, ze nie jest to cos, co kreci nastoletniego autora wirusa ?

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-09-03 11:38:18
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    crensch wrote:
> [...]
    > wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.
    > Dodatkowy niezamierzony przez autora skutek wirusa? nieopanowany spam...

    autor doskonale sobie zdawal sprawe
    przeciez to nie pierwszy tego rodzaju wirus

    zyga
    --
    Zygmunt M. Zarzecki

    then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with
    Bass Boost and all the music is free. - unknown

  • 4. Data: 2003-09-03 16:17:33
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    crensch <c...@p...fm> wrote:
    > Moze i nie patafianizm ale skoro wirus podstawia sobie nadawce to moze
    > wylaczyc powiadamianie do nadawcy (patrz Sobig i WP)

    Uświadom to niektórym administratorom.

    > Nasza firme zalala powodz maili typu: w twojej wiadomosci znaleziono
    > wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.

    Myślę, że każdego coś takiego zalewa, adresy typu hostmaster at ripe dot net
    i inne podobne, również.

    > Dodatkowy niezamierzony przez autora skutek wirusa?

    Nie sądze.

    > nieopanowany spam...

    Tak to teraz można traktować.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 5. Data: 2003-09-03 16:32:39
    Od: Lukasz Kozicki <n...@n...net>

    crensch wrote:

    > Nasza firme zalala powodz maili typu: w twojej wiadomosci znaleziono
    > wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.

    Uzyj RBL-a: http://rbl.kropka.net/info.php
    strefa lame-av.rbl.kropka.net

    Pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 6. Data: 2003-09-03 16:32:45
    Od: Pawel Bajorek <p...@r...com.pl>

    dobre, nastoletniego autora, nie kolego, tych wirosów bynajmniej nie
    piszą
    14-latki...

    --
    Pawel Bajorek, administrator sieci LAN/WAN
    Polskie Radio SA, Biuro Informatyki i Telekomunikacji

  • 7. Data: 2003-09-03 16:59:29
    Od: "Mimika" <m...@o...pl>

    > Nasza firme zalala powodz maili typu: w twojej wiadomosci znaleziono
    > wirusa, co jest oczywiscie nieprawda.

    Identyczny tekst znajduje sie na stronie hacking.pl w artykule poruszajacy
    ten problem

  • 8. Data: 2003-09-03 18:36:53
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Pawel Bajorek <p...@r...com.pl> wrote:
    > dobre, nastoletniego autora, nie kolego, tych wirosów bynajmniej nie
    > piszą
    > 14-latki...

    Wirusa napisał 18-latek, który został już zresztą aresztowany.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 9. Data: 2003-09-03 18:37:04
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Pawel Bajorek <p...@r...com.pl> wrote in

    > dobre, nastoletniego autora,

    Oczywiscie, ze dobre :
    http://nt.interia.pl/strzezsie/news?inf=421718

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 10. Data: 2003-09-03 18:37:39
    Temat: Patafianskie skanowanie portów przez KropkaRBL (was: Patafianskie skanery antywirusowe)
    Od: Romuald Szcześniak <r...@o...pl>

    Wed, 3 Sep 2003 16:32:39 +0000 (UTC), Lukasz Kozicki wrote:

    > Uzyj RBL-a: http://rbl.kropka.net/info.php

    ,---------------------------------------------------
    ---------------------------.
    | Skany portów przeprowadzane z IP 213.77.64.151 |
    | |
    | Kropka.net przeprowadza skany niektórych portów. Celem tego działania jest |
    | wykrywanie serwerów open proxy i blokowanie ich przy pomocy RBL'a |
    | op.rbl.kropka.net. |
    | |
    | Przypadki, w których przeprowadzane są skany: |
    | |
    | |
    | adres IP połączył się z serwerem poczty kropka.net (*) |
    | adres IP został zgłoszony do testu na OP przez osobę trzecią |
    | |
    | (*) Testy przeprowadzane są nie częściej niż raz na tydzień dla każdego IP i |
    | tylko w przypadku, gdy spełniony zostanie któryś z powyższych warunków (za |
    | każdym razem). |
    | |
    | Kropka.net nie przeprowadza kompleksowego skanowania sieci, lecz testuje |
    | pojedyncze hosty. Istnieje jednak niezerowe prawdopodobieństwo, że kilka |
    | adresów IP leżących w obrębie jednej klasy sieciowej spełni któreś z |
    | przedstawionych kryteriów. |
    | |
    | Duża ilość portów sprawdzanych podczas testów wynika z faktu, że serwery |
    | open proxy oraz backdoory i konie trojańskie pełniące funkcje OP funkcjonują |
    | na rozmaitych portach (ok. 8000 różnych portów). Skanowane są jednak jedynie |
    | najbardziej popularne porty. |
    | |
    | Jeśli nie potrafisz docenić przeprowadzanych testów (czyli istoty problemu |
    | spamu oraz szukania i blokowania otwartych serwerów proxy w celu jego |
    | zwalczania), proszę, nie łącz się z moim serwerem poczty. Zastrzegam sobie |
    | prawo sprawdzenia każdego adresu IP, który wkracza na mój teren (łączy się z |
    | serwerem). |
    | |
    | Skanowanie portów dokonywane przez serwer kropka.net nie służy |
    | wykorzystywaniu zebranych wyników do szkodzenia innym systemom/sieciom |
    | poprzez łamanie zabezpieczeń, czy próby zdobywania dostępu do cudzych |
    | systemów. Cel jest jeden: wykrywanie serwerów open proxy (zagrażających |
    | innym użytkownikom sieci i/lub całej sieci) oraz powstrzymywanie zjawiska |
    | spamu. |

    no chyba ich lekko pogięło... skanowanie portów _jest_ przygotowaniem do
    ataku, a co za tym idzie będzie zgłaszane jako *próba włamania* i KROPKA :)

    PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce, wg
    niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko dam w
    ryj i zadzwonię po gliny ;)
    --
    RomekSz __________________ http://sqadaq.tk/ __________________ ICQ 38248653
    Anyone who isn't confused here doesn't really know what's going on.