  • 1. Data: 2024-01-26 17:43:16
    Temat: Patent na "białą" gumę
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Po kilku(nastu?) latach wyjąłem starą torbę z aparatami analogowymi i
    obiektywami, aby niektóre z obiektywów sprawdzić z cyfrową lustrzanką.

    Obiektywy działają, ale jeden z nich ma problem:
    długoogniskowy Soligor ma szeroką gumową opaskę. Ta guma pokryła się białym
    nalotem, wygląda jak posypana talkiem lub mąką.

    Co zrobić?
    Chodzi mi nie tyle o efekt wizualny, co raczej zabezpiecznie gumy.

    Jakby ktoś gadał, że NTG: w obiektywach jest sporo elektroniki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2024-01-26 18:04:43
    Temat: Re: Patent na "białą" gumę
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.01.2024 o 17:43, Adam pisze:
    [...]
    > długoogniskowy Soligor ma szeroką gumową opaskę. Ta guma pokryła się białym
    > nalotem, wygląda jak posypana talkiem lub mąką.
    >
    > Co zrobić?

    Zabezpieczyć jakimś silikonem do pielęgnacji gumy (nieagresywny).
    To problem starzenia się gumy i raczej nieunikniony.

    Jakiś "Sonax" powinien wystarczyć. Nie używaj środków, które
    rozpuszczają gumę np. wazeliny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2024-01-26 19:02:25
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

> [...]
    > Chodzi mi nie tyle o efekt wizualny, co raczej zabezpiecznie gumy.
    >
    > Jakby ktoś gadał, że NTG: w obiektywach jest sporo elektroniki :)

    1. To nie jest guma.
    2. Spróbuj zmyć benzyną ekstrakcyjną. Potem możesz posmarować jakimś
    silikonem do uszczelek.

    --
    Kaczin