  • 11. Data: 2012-05-17 21:24:50
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-17 21:14, to pisze:
    > begin kajus44

    a moze ta sciezka jest w takim stanie, ze przypomina tor przeszkod?
    Wcale bym sie nie zdziwil, ze w takim wypadku lepiej i szybciej i (nie
    koniecznie przyjemniej) jechac mimo wszystko ulica

    > Ja trąbię mijając takich debili. Myślę, że taka tresura na dłuższą metę
    > powinna zadziałać.

    to do niczego nie prowadzi procz tego, ze mozesz takiego rowerzyste
    wystraszyc i doprowadzic do nieszczescia.

    Ale se trac dalej a rowerzysci beda Ci dalej pokazywac srodkowy palec
    myslac co za balwan.

    Wiec moze wspolnie wszyscy i pedalarze i puszkarze powinni dazyc, by
    powstala u nas sensowna siec sciezek rowerowych, po ktorych rowerzysci
    beda woleli jezdzic niz przepychac sie wsrod smrodzacych puszek po ulicy?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 12. Data: 2012-05-17 21:25:52
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Przemys?aw Czaja

    > Cóż można dodać w debilnym temacie? Królowie szosz w blaszakach trąbią
    > na rowery? No jasne, przecież Tobie się śpieszy o miszczu.

    Jak zdarza mi się jechać wolnym autem (110 KM) to nie jadę ciągle
    przyssany do lewego pasa tylko robię miejsce szybszym. Duża część
    pedalarzy robi wszystko, żeby tylko utrudnić "tym chujom w tych jebanych
    autach" na które ich po prostu nie stać.

  • 13. Data: 2012-05-17 21:30:18
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AL

    > a moze ta sciezka jest w takim stanie, ze przypomina tor przeszkod?
    > Wcale bym sie nie zdziwil, ze w takim wypadku lepiej i szybciej i (nie
    > koniecznie przyjemniej) jechac mimo wszystko ulica

    A jak ulica będzie w złym stanie to mogę jechać autem ścieżką? Albo jak
    będzie korek to mogę jechać autem chodnikiem?

    > to do niczego nie prowadzi procz tego,

    To jest tresura. Jest tam, gdzie go być nie powinno, stwarza zagrożenie,
    to na niego trąbię, żeby stwarzać przestał.

    > ze mozesz takiego rowerzyste
    > wystraszyc i doprowadzic do nieszczescia.

    Ty też muchomora zjadłeś?

> [...]
    > powstala u nas sensowna siec sciezek rowerowych, po ktorych rowerzysci
    > beda woleli jezdzic niz przepychac sie wsrod smrodzacych puszek po

    Skoro ścieżka jest, to pedalarz ma psi obowiązek po niej jechać. Nigdzie
    nie jest powiedziane, że ścieżka rowerowa ma umożliwiać mu rozwinięcie
    maksymalnej prędkości, którą mógłby rozwinąć na idealnym asfalcie. I tak
    dobrze, że są takie jak są, bo płacimy za nie wszyscy, a korzysta z nich
    garstka.

  • 14. Data: 2012-05-17 21:40:35
    Od: "jacek" <j...@p...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > pedalarzy robi wszystko, żeby tylko utrudnić "tym chujom w tych jebanych
    > autach" na które ich po prostu nie stać.

    a jak jedziesz tym mocniejszym autem respektujesz przepisy ?
    moze oni jechali na duzo drozszych rowerach niz twoje mocne auto
    i lamia przepis bo chca wykorzystac mozliwosci roweru ktorych sie nie da na
    ddr
    jada calym pasem bo wiekszosc kierowcow lamie przepis wyprzedzania w
    odleglosci min metr
    i tak jest bezpieczniej
    choc i tak nie zrozumiesz tego zapewne

  • 15. Data: 2012-05-17 21:42:20
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-17 21:30, to pisze:
> [...]
    >
    > To jest tresura. Jest tam, gdzie go być nie powinno, stwarza zagrożenie,
    > to na niego trąbię, żeby stwarzać przestał.

    tresura ma przyniesc skutek.
    Trabiac bez jakies uwagi nic nie osiagniesz.

    > Ty też muchomora zjadłeś?

    nie - ale znam polskie realia - i czasami jestem pedalarzem a czasami
    puszkarzem, wiec umiec zrozumiec druga strone.

    Byc moze w przykladzie tworcy watki ci rowerzysci przegieli pale jadac
    cala szerokoscia - ale to jest inna sprawa niz temat sciezek.

> [...]
    > maksymalnej prędkości, którą mógłby rozwinąć na idealnym asfalcie. I tak
    > dobrze, że są takie jak są, bo płacimy za nie wszyscy, a korzysta z nich

    sciezka ma spelniac standardy by byla nazwana sciezka i zachecala do
    jazdy. W PL niestety standardy sa takie, ze na sciezce znajdziesz slupy,
    znaki, wysokie krawezniki, sliski plytki (zamiast asfaltu), dziury oraz
    piesi i matki z dzieckiem w wozkach. Moz i akurat Twoja babcia lub zona.
    A sprobuj wowczas jako rowerzysta zwrocic uwage takim osobom - to Ci
    opluja (doslownie) i fajna wiazanke uslyszysz.

    http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,117
    14089,Rowerzysta_przed_sadem__I_jest_dylemat__Czy_to
    _jest.html

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2012-05-17 21:42:26
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-17 21:25, to wrote:
> [...]
    > pedalarzy robi wszystko, żeby tylko utrudnić "tym chujom w tych jebanych
    > autach" na które ich po prostu nie stać.

    Zawsze mnie rozbawia argument o tym jakoby jadącego na rowerze nie było
    stać na samochód :-)
    Często jest to, przejaw jedynie ignorancji.

    Co do ścieżek natomiast: w Polsce jak to w kraju, w którym przepisy
    rzadko są rozsądne, najpierw uchwala się nakaz poruszania po ścieżkach
    rowerowych zakazując poruszania po chodnikach a następnie produkuje w
    bólach krótkie, koślawe odcinki tworów prowadzących z nikąd do nikąd
    szumnie nazywanych ścieżkami rowerowymi.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 17. Data: 2012-05-17 21:45:15
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]

    > Ty też muchomora zjadłeś?

    nie - ale znam polskie realia - i czasami jestem pedalarzem a czasami
    puszkarzem, wiec umiem zrozumiec druga strone.

    Byc moze w przykladzie tworcy watku ci rowerzysci przegieli pale jadac
> [...]

    sciezka ma spelniac standardy by byla nazwana sciezka i zachecala do
    jazdy. W PL niestety standardy sa takie, ze na sciezce znajdziesz slupy,
    znaki, wysokie krawezniki, sliskie plytki (zamiast asfaltu), dziury oraz
    piesi i matki z dzieckiem w wozkach. Moze i akurat Twoja babcia lub
    zona. A sprobuj wowczas - jako rowerzysta - zwrocic uwage takim osobom -
    to cie opluja (doslownie) i fajna wiazanke uslyszysz.

  • 18. Data: 2012-05-17 21:48:09
    Od: to <t...@i...pl>

    begin jacek

    > a jak jedziesz tym mocniejszym autem respektujesz przepisy ?

    Większość tak, a w szczególności wszelkie zasady bezpieczeństwa i
    dodatkową zasadę, by nikomu nie utrudniać jazdy.

    > moze oni
    > jechali na duzo drozszych rowerach niz twoje mocne auto i lamia przepis
    > bo chca wykorzystac mozliwosci roweru ktorych sie nie da na ddr

    Różnica polega na tym, że oni przeszkadzają innym, a kierowca który
    jedzie trochę szybciej niż pozwalają przepisy nie przeszkadza nikomu. I
    nie stwarza większego zagrożenia niż jakiś złom jadący zgodnie z
    przepisami.

    > jada calym pasem bo wiekszosc kierowcow lamie przepis wyprzedzania w
    > odleglosci min metr
    > i tak jest bezpieczniej
    > choc i tak nie zrozumiesz tego zapewne

    Ty zrozum wreszcie, że jak masz ścieżkę, to masz po niej jechać, jaka by
    nie była. Ulice też bywają kiepskie i nikt nie rości sobie z tego powodu
    prawa do jazdy samochodem po ścieżkach dla rowerów czy chodnikach.

  • 19. Data: 2012-05-17 21:48:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-17 21:42, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Zawsze mnie rozbawia argument o tym jakoby jadącego na rowerze nie było
    > stać na samochód :-)
    > Często jest to, przejaw jedynie ignorancji.

    "Warszawa to nie wies by po niej na rowerze jeździć" - kto to powiedział?

> [...]
    > bólach krótkie, koślawe odcinki tworów prowadzących z nikąd do nikąd
    > szumnie nazywanych ścieżkami rowerowymi.

    dokładnie - jest sciezka, ktora pojawia sie i znika nagle i nigdy nie
    wiadomo gdzie jest. Brakuje u nas sieci powiazanych sciezek, po ktorym
    mozna pojechac z punktu A do B bez kombinatoryki.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2012-05-17 21:50:00
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > Zawsze mnie rozbawia argument o tym jakoby jadącego na rowerze nie było
    > stać na samochód :-)

    Bardzo często tak jest. W szczególności dotyczy to tych "wojujących",
    którzy wpieprzając się wszędzie ze swoim smętnym rowerkiem leczą własne
    kompleksy.

> [...]
    > bólach krótkie, koślawe odcinki tworów prowadzących z nikąd do nikąd
    > szumnie nazywanych ścieżkami rowerowymi.

    Nie powinno być zakazu jazdy chodnikiem. Powinien być bezwzględny nakaz
    ustępowania na chodniku pieszym i jazdy z niewielką prędkością. Zresztą
    już bezwzględnego zakazu nie ma.