  • 1. Data: 2010-12-16 19:42:11
    Temat: Pełnomocnik ustawowy i konto oszczędnościowe
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Jest następująca sytuacja. Rodzic otworzył konto oszczędnościowe dla
    małoletniego dziecka w jednym z banków. Obecnie dziecko ma lat 16.
    Rodzic chce zamknąć to konto, jednak bank na podstawie jednego z
    artykułów swego regulaminu odmawia. Art ten brzmi tak: "Przedstawiciel
    ustawowy nie może dokonać zamknięcia rachunku bez postanowienia sądu."
    Czy któraś z Ustaw mówi coś na ten temat? A jeśli tak, to która i który
    artykuł?

  • 2. Data: 2010-12-16 20:58:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2010 1:42 PM, Buster wrote:
> [...]
    > ustawowy nie może dokonać zamknięcia rachunku bez postanowienia sądu."
    > Czy któraś z Ustaw mówi coś na ten temat? A jeśli tak, to która i który

    Generalnie to w gre wchodzi KRIO.
    Skoro to jest konto dziecka, to pieniadza są dziecka, a opiekun tylko
    nimi zarzadza.
    Kazda decyzja przekraczajaca zarzad zwykły wymaga zgody sądu rodzinnego.
    I bank to tak właśnie zinterpretował. Zamkniecie rachunku to
    przekroczenie zarządu zwykłego wiec wymagana jest zgoda sądu.

    Najwazniejsze jest nie zamkniecie konta tylko co sie dzieje z pieniedzmi
    na tym koncie po jego zamknieciu. Jesli znajda sie na innym koncie
    nalezacym do dziecka, to nie widze przeszkod w zamknieciu pustego konta.

    Moim zdaniem: olac i niech sobie dziecko samo zamknie za dwa lata.

  • 3. Data: 2010-12-17 07:36:06
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > nalezacym do dziecka, to nie widze przeszkod w zamknieciu pustego konta.
    >
    > Moim zdaniem: olac i niech sobie dziecko samo zamknie za dwa lata.

    A jeśli bank wprowadzi opłaty za "puste konto"? Na przykład 100 zł
    miesięcznie?
    Oczywiście możesz powiedzieć, że wtedy wystarczy wpłacić 1 grosz i
    konto nie jest puste, ale chodzi mi tutaj o sytuację, gdy są uzasadnione
    powody, aby to konto zamknąć nie czekając na 18-tkę głównego
    zainteresowanego :-).

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 4. Data: 2010-12-17 13:10:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A czy sam posiadacz rachunku, po 13 roku życia, nie może go zlikwidować - za
    potwierdzeniem tej czynności przez opiekunów prawnych?

  • 5. Data: 2010-12-17 15:22:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 1:36 AM, Tapatik wrote:

> [...]
    > nie jest puste, ale chodzi mi tutaj o sytuację, gdy są uzasadnione
    > powody, aby to konto zamknąć nie czekając na 18-tkę głównego

    puste konto to nie jest zarządzanie majątkiem nieletniego i bank bez
    problemu powinien jest zamknąć.
    Podejrzewam, ze ktos kto pisal ten regulamin mial na mysli konto z duzą
    kasą i wypłatę wszystkiego, co już faktycznie wymagałoby zgody sądu,
    który mógłby stwierdzić gdzie ten pieniądze pójdą w takim razie i czy z
    korzyścią dla dziecka.

    jak bank bedzxie robił problem z zamknieciem konta, to wielkeigo wyboru
    nie masz. To jest na zasadzie nie mamy panskiego płaszcza i co nam pan
    zrobi.
    Po prostu nalezy wystapic do sądu z wnioskiem o zamkniecie konta, zrobic
    raban w gazetach i starac sie zminimalizowac straty.
    zreszta zapis nie pojawil sie nagle. byl tam rowniez w momencie
    otwierania konta.

  • 6. Data: 2010-12-28 11:23:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010, Tapatik wrote:

> [...]
    [...]
    > A jeśli bank wprowadzi opłaty za "puste konto"?

    ...to nie będzie mieściło się w kryteriach opisanych przez Witka.
    Problem w tym, że Buster nie napisał *czy na tym koncie są pieniądze*!
    (a prawdopodobnie tu jest problem, nie z "zamknięciem konta").

    pzdr, Gotfryd