  • 1. Data: 2011-07-01 09:50:39
    Temat: Pentax poszedł pod młotek
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Hoya sprzedała Pentaksa Ricohowi. Czyli dalsza część wędrówki.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 2. Data: 2011-07-01 10:02:13
    Temat: Re: Pentax poszedł pod młotek
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-01 11:50:39 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Hoya sprzedała Pentaksa Ricohowi. Czyli dalsza część wędrówki.

    I dobrze. Mam wrażenie, że właściciele z Hoyi zupełnie nie mieli
    pomysłu na biznes aparatowy i pozwalali na serie dość słabych posunięć
    produktowych, nie inwestowali specjalnie w marketing, czy dystrybucję,
    ot, zostawili to aby się jakoś samo kręciło. Z kolei Ricoh miał parę
    dość kreatywnych pomysłów produktowych, ale zawsze brakło mu renomy i
    siły przebicia. Myślę, że to przejęcie dobrze wróży systemowi Pentaxa,
    w każdym razie gorzej raczej nie będzie.

    de Fresz

  • 3. Data: 2011-07-01 10:15:00
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > I dobrze.

    Niedobrze...

    > Mam wrażenie, że właściciele z Hoyi zupełnie nie mieli
    > pomysłu na biznes aparatowy i pozwalali na serie dość
    > słabych posunięć produktowych

    Najlepszy korpus w swojej klasie i wreszcie
    wzglednie tania standardowa stalka to "slabe
    posuniecia produktowe"?

    Chyba, ze masz na mysli sektor kompaktow w tym
    ostatni wynalazek z wymiennymi szkielkami.

    > nie inwestowali specjalnie w marketing, czy dystrybucję,

    U nas. Z reszta za Pentaxa nie bylo lepiej.
    A na wschodzie ponoc swietnie sprzedaja sie kolorowe wersje.

    > Z kolei Ricoh miał parę dość kreatywnych pomysłów produktowych

    Kiedy ostatnio?

    > Myślę, że to przejęcie dobrze wróży systemowi Pentaxa,

    A ja wrecz odwrotnie... Taki ping-pong jakas firma zazwyczaj
    oznacza, ze kazdy kolejny wlasciciel odkrawa sobie cos
    z "pileczki"... Za chwile okaze sie, ze patenty zostaly rozsiane
    gdzies po drodze, a pozostala, degradujaca powoli naklejka z
    logo trafi do "chinczyka".

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2011-07-01 10:20:41
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-01 12:02, de Fresz pisze:

    > I dobrze. Mam wrażenie, że właściciele z Hoyi zupełnie nie mieli pomysłu
    > na biznes aparatowy i pozwalali na serie dość słabych posunięć
    > produktowych,

    ???
    Z tego co wiem, K-X, K-R i K-5 to konstrukcje które powstały w czasach,
    gdy Pentax był własnością Hoyi. Nie uważałbym ich za słabe posunięcia
    produktowe.

    > nie inwestowali specjalnie w marketing, czy dystrybucję,
    > ot, zostawili to aby się jakoś samo kręciło.

    Tu zgoda. Z tym, ze przed przejęciem przez Hoyę wcale z dystrybucją
    Pentaxa nie było lepiej.

    > Z kolei Ricoh miał parę
    > dość kreatywnych pomysłów produktowych, ale zawsze brakło mu renomy i
    > siły przebicia.

    To fakt. Pytanie tylko, czy te pomysły byłyby w stanie na siebie zarobić
    po wprowadzeniu do sprzedaży (nie twierdzę, że nie byłyby - to by
    dopiero trzeba przeanalizować).

    > Myślę, że to przejęcie dobrze wróży systemowi Pentaxa, w
    > każdym razie gorzej raczej nie będzie.

    Pożyjemy, zobaczymy. Mam nadzieje, że będzie dobrze - ale uważam, że już
    za czasów Hoyi Pentax zaczynał się odradzać. Oby ten trend się utrzymał.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2011-07-01 10:29:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-01 12:15:00 +0200, "Vituniu" <v...@p...fm> said:

    > Najlepszy korpus w swojej klasie

    Najlepszy? Kto tak uznał? I czy aby oznacza to również "najlepiej się
    sprzedający"?

    > i wreszcie wzglednie tania standardowa stalka to

    Ile lat po tym, jak podobne stałki są w innych systemach?

    > "slabe posuniecia produktowe"?

    O wiele spóźnione. Zresztą mniejsza o to, co jest, ważne jest również
    to, czego nie ma. Pokaż mi dobrego i w przystępnych pieniądzach
    uniwersalnego spacerzooma, co poza unikalnymi naleśnikami Pentax ma do
    pokazania z ciekawej optyki w średniej półce? Wyższa półka też wypada
    raczej blado w porównaniu z liderami.

    > Chyba, ze masz na mysli sektor kompaktow w tym
    > ostatni wynalazek z wymiennymi szkielkami.

    Też.

    > U nas.

    Nie tylko. Nawet Hamerykanie płaczą, że aby kupić coś do Pentaka, to
    trzeba się nachodzić albo czekać.

    > Z reszta za Pentaxa nie bylo lepiej.

    Nie no, super odniesienie - "było kiepsko, ale ważne że dziś nie jest gorzej".

    > A na wschodzie ponoc swietnie sprzedaja sie kolorowe wersje.

    Osobiście ten ruch mi się nawet podobał. Ale coś takiego może być
    jednym z wielu "selling pointów", ale gdy staje się głównym (i to
    ograniczonym regionalnie)...

    > Kiedy ostatnio?

    Jeden z pierwszych zaawansowanych kompaktów z jasną stałką. Pierwszy
    doczepiany elektroniczny wizjer. Budzący pewne zastrzeżenia praktyczne,
    ale z pewnością nowatorski system wymiennych modułów matryca-obiektyw.
    Rozchodziły się raczej bez szerokiego echa na rynku, ale ja dostrzegam
    w tej firmie potencjał kreatywny.

> [...]
    > z "pileczki"... Za chwile okaze sie, ze patenty zostaly rozsiane
    > gdzies po drodze, a pozostala, degradujaca powoli naklejka z

    Rozumiem że wolałbyś aby Hoya z Pentaxem zrobiła to samo, co Kyocera z
    Contaxem?

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-07-01 10:38:27
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Rozumiem że wolałbyś aby Hoya z Pentaxem zrobiła to samo,
    > co Kyocera z Contaxem?

    Po pierwsze nie wolalbym.
    Po drugie - skad wiesz, czy wlasnie tego nie zrobili?
    Wiadomo dokladnie co zostalo sprzedane a co zostalo w Hoya?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2011-07-01 10:51:49
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 01.07.2011 12:38, Vituniu wrote:

    > Po pierwsze nie wolalbym.
    > Po drugie - skad wiesz, czy wlasnie tego nie zrobili?
    > Wiadomo dokladnie co zostalo sprzedane a co zostalo w Hoya?

    Sprzedano w przeliczeniu za 350 mln złotych. Dużo tego nie było. Solorz
    kupił Polkomtela za 18 mld zł, czyli cały Pentax jest wyceniany na 1/60
    wartości lokalnego operatora komórkowego.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 8. Data: 2011-07-01 11:03:19
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 12:15:00 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Najlepszy korpus w swojej klasie i wreszcie
    > wzglednie tania standardowa stalka to "slabe
    > posuniecia produktowe"?

    Masz na myśli K-r? Jedyna jego zaleta to cena, bo inne aparaty z ta matrycą
    są dużo lepsze, a nieznacznie droższe.
    Stałka 35 mm f/2.4 DA SMC AL to jakaś pomyłka jest. Za tą samą cenę Sony ma
    Sony 35 mm f/1.8 DT SAM albo 30 mm f/2.8 DT Macro SAM a Nikon Nikkora 35 mm
    f/1.8 AF-S DX. Mimo, że sam mam Pentaxa, to nie widzę żadnych większych
    zalet tego systemu, poza tym, że jest oryginalny i egzotyczny - C/N/S mają
    nie gorsze sprzęty, a dużo większy wybór akcesoriów, obiektywów, lamp itp.

    > Chyba, ze masz na mysli sektor kompaktow w tym
    > ostatni wynalazek z wymiennymi szkielkami.

    Kupiłem żonie kompakta Pentaxa LS1000 ze względu na sentyment do marki i
    niestety HP o podobnych parametrach za połowę ceny Pentaxa robi ładniejsze
    zdjęcia. Pentaxa producent wykastrował nawet z trybów PASM - nie przyszło
    mi do głowy sprawdzić przed zakupem, że Pentax może tego nie mieć! Jest
    durny jak aparacik w komórce a jego matryca CCD 14 Mpix to pomyłka.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2011-07-01 11:21:22
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sprzedano w przeliczeniu za 350 mln złotych. Dużo tego nie było. Solorz
    > kupił Polkomtela za 18 mld zł, czyli cały Pentax jest wyceniany na 1/60
    > wartości lokalnego operatora komórkowego.

    Nie caly... Reuters przynajmniej twierdzi, ze w Hoya zostawia sobie
    "medical technology"... Nic pozostaje czekac na oficjalne oswiadczenia
    obu firm.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2011-07-01 11:29:05

    On 01.07.2011 13:21, Vituniu wrote:

    > Nie caly... Reuters przynajmniej twierdzi, ze w Hoya zostawia sobie
    > "medical technology"... Nic pozostaje czekac na oficjalne oswiadczenia
    > obu firm.

    http://ricoh.com/release/2011/pdf/0701.pdf

    Oficjalne oświadczenie Ricoha.

    --