  • 1. Data: 2015-12-10 17:49:05
    Temat: Perełka pewnego forum...
    Od: Killer2 <f...@g...pl>

    hihihihi :

  • 2. Data: 2015-12-10 18:22:52
    Temat: Re: Perełka pewnego forum...
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    i mandziejewicz tam nie strzelił z dupy?
    bo widze jego zaufani przydupase już się sadzą...

  • 3. Data: 2015-12-10 18:50:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Killer2 wrote:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3128788.html

    Pytanie wcale nie musi być takie śmieszne, na jakie wygląda.
    Kilkukrotnie spotkałem się z tym, że żyła żółto-zielona przewodu
    zasilającego żyrandol została wykorzystana niezwykle twórczo przez
    elektryka-racjonalizatora, np. jako fazowa drugiego obwodu, bo po
    co ciągnąć przewody czterożyłowe, których i tak przecież
    "w hurtowniach nie ma". I się potem można mocno zdziwić podłączając
    ją do obudowy żyrandola.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2015-12-10 19:00:32
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-10 o 18:50, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > co ciągnąć przewody czterożyłowe, których i tak przecież
    > "w hurtowniach nie ma". I się potem można mocno zdziwić podłączając

    dokładnie wczoraj o takim twórczym wykorzystaniu PE opowiadałem koledze,
    który miał za zadanie przestudiować normy związane z dyrektywą LVD... na
    żywo również się spotkałem. grzecznie acz stanowczo odmówiłem dotknięcia
    palcem jakiejkolwiek części instalacji... czasem też w jakiejś kostce
    spotykają się żółto-zielony z brązowym na przykład... nawet gdzieś fotki
    mam :)

    łapy przy samej dupie bym obcinał za to...

    a.

  • 5. Data: 2015-12-10 19:42:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Killer2 pisze tak:

    > hihihihi :
    >
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3128788.html

    Zrzuty się robi, bo perełka może jutro zniknąć jak ten
    co się całował po rusku.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2015-12-10 20:36:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Zrzuty się robi, bo perełka może jutro zniknąć jak ten
    > co się całował po rusku.

    No, jak taki syf na suficie (pierwsza fotka), jakby ziemi nasypano...?
    Zastanawiam się, czy brzydziłbym się tego dotknąć...? (I nie chodzi o ryzyko
    porażenia)
    Czemu syf? A skąd mam wiedzieć, czy coś przezeń się szwenda, czy nie? :P

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 7. Data: 2015-12-10 20:38:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Killer2" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > hihihihi :
    >

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3128788.html

    Ale w czym problem? Takie sytuacje się zdarzają. W wielu mieszkaniach jest
    rozprowadzona instalacje bez PE.
    Albo zielono-żółty pełni funkcję drugiej fazy, albo neutralnego. Zależnie
    jaką konwencję przyjął fachowiec kładący kable. :)
    Albo PE w ścianie nie jest do niczego podłączone, bo do mieszkania dochodzi
    tylko L i N. Zielono-żółty wisi wtedy w powietrzu.
    Albo PE zostało odłączone w rozdzielni, bo wyrzucało różnicówkę i elektryk
    "usunął" usterkę odłączając PE.
    Różne rzeczy spotyka się w instalacjach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-12-10 20:39:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:n4ccde$809$4@node1.news.atman.pl...
    >i mandziejewicz tam nie strzelił z dupy?
    > bo widze jego zaufani przydupase już się sadzą...

    Nie, to przyrząd do EW, który nie wytrzymał kontaktu z tobą.

  • 9. Data: 2015-12-10 22:12:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale w czym problem? Takie sytuacje się zdarzają. W wielu mieszkaniach
    > jest rozprowadzona instalacje bez PE.
    > Albo zielono-żółty pełni funkcję drugiej fazy, albo neutralnego.

    Exactly. Właśnie robię sobie tu i ówdzie mały remoncik, i mimo
    nawpierdzielania kabli od groma i ciutciut, i tak muszę wykorzystać w
    jednym miejscu żyłę PE jako dodatkowy przewód fazowy do oświetlenia.
    Nie będę teraz rył gipsu, żeby dokładać kabelek , skoro można się tak
    poratować.

    No wiem - hanba to jest i profanacja, ale zdarza się nierzadko, i zanim
    się radośnie złapie za PE palcamy, lepiej sprawdzić, czy tam coś nie
    płynie jednakowoż...

  • 10. Data: 2015-12-10 22:49:24
    Temat: Re: Pere?ka pewnego forum...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 10 Dec 2015 17:49:05 +0100, Killer2 <f...@g...pl> wrote:

    >hihihihi :
    >

    >http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3128788.html

    No i co w tym smiesznego? Chyba twoja glupawa reakcja

    A.L.