  • 1. Data: 2015-12-11 13:32:47
    Temat: Wifi i ABW
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ostatnio zniknął z oferty TME pewien moduł wifi Microchipa. Zdziwiło
    mnie to, bo moduł jest nadal w ofercie producenta i jest sprzedawany
    przez innych światowych dystrybutorów. Zasięgając języka w TME
    okazało się, że produkt został wycofany z powodu Polskiego prawa.
    Otóż Microchip nadał temu produktowi taką klasyfikację exportową
    (ograniczającą export do niektórych krajów osi zła z poza EU), że
    jego import wg polskiego prawa wymaga zgody ABW oraz wskazania przez
    importera/dystrybutora/sprzedawcę (mającego siedzibę w PL) w jakim
    urządzeniu końcowym i gdzie będzie docelowo zamontowany, jeśli
    zostanie dalej odsprzedany. A że TME sprzedaje poza EU... Jak się
    domyślacie poszło o kryptografię w wifi :-).

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-12-11 14:37:12
    Temat: Re: Wifi i ABW
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Jak się
    > domyślacie poszło o kryptografię w wifi :-).

    Tzn. co takiego nowego wymyślili?
    Wireshark z przystawkami juz ABW nie pomaga? Klucza nie mogą
    wyciągnąć?

    Microchip wymyślił nowy protokół, czy co?

  • 3. Data: 2015-12-11 14:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    użytkownik Marek napisał:
    >Tzn. co takiego nowego wymyślili?
    >Wireshark z przystawkami juz ABW nie pomaga? Klucza nie mogą
    >wyciągnąć?
    >Microchip wymyślił nowy protokół, czy co?

    Byc moze nic nie wymyslali - MC uczciwie opisal opisal "zwykle"
    szyfrowanie w wifi, i pod przepisy podpadl, a wraz z nim klienci.

    J.

  • 4. Data: 2015-12-11 16:36:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Dec 2015 14:41:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Byc moze nic nie wymyslali - MC uczciwie opisal opisal "zwykle"
    > szyfrowanie w wifi, i pod przepisy podpadl, a wraz z nim klienci.

    Próponuje zatem aby wszyscy producenci uczciwie oznaczyli swoje
    wifi.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-12-11 18:37:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 11 Dec 2015 14:41:47 +0100, "J.F."

    >Próponuje zatem aby wszyscy producenci uczciwie oznaczyli swoje
    >wifi.

    Kto wie, moze to i rozwiazanie.

    Pamietasz, jak sie skonczyla sprawa PGP i Mozilli, tudziez linuxa w
    naszym US ...

    J.

  • 6. Data: 2015-12-11 18:45:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Dec 2015 18:37:26 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Pamietasz, jak sie skonczyla sprawa PGP i
    Mozilli,

    nie kojarzę, rozwiń.

    > tudziez linuxa w aszym US ...

    to podobno urban legend

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-12-11 18:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >nie kojarzę, rozwiń.

    No, PGP podpadlo pod ograniczenia, kto sciagal z zagranicznego
    serwera, ten przestepstwo popelnial.
    Kto udostepnial, ten tez.

    Dopiero w pozniejszej wersji dopisali "za wyjatkiem programow
    publicznie dostepnych".

    Obsluga SSL z kluczem ponad 40-bit tez wymagala zezwolenia. Tzn
    obsluga nie - import/eksport produktow ja realizujacych.

    >to podobno urban legend

    Patrzac po zapedach naszych US ... nie bylbym taki pewien.

    J.

  • 8. Data: 2015-12-11 23:35:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No, PGP podpadlo pod ograniczenia, kto sciagal z zagranicznego serwera,
    > ten przestepstwo popelnial.
    > Kto udostepnial, ten tez.

    Nie tylko Polak potrafi kombinowac, nie mozna bylo za granice sprzedac
    programu, ale ksiazke z kodem tak, czy jakos tak;-)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pretty_Good_Privacy

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2015-12-14 10:58:26
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.12.2015 o 13:32, Marek pisze:
> [...]
    > urządzeniu końcowym i gdzie będzie docelowo zamontowany, jeśli zostanie
    > dalej odsprzedany. A że TME sprzedaje poza EU... Jak się domyślacie

    Czyli WOLNY RYNEK (socjalistyczny).

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2015-12-14 12:20:31
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > MC uczciwie opisal opisal "zwykle"
    > szyfrowanie w wifi

    Może za bardzo sie wczuwaja?:)

    cryptographic algorithm was created by Gideon Kuhn, and the silicon implementation
    was by Willem Smit at Nanoteq Pty Ltd (South Africa) in the mid-1980s.
    https://en.wikipedia.org/wiki/KeeLoq

    Średnio się znam, czasem nie zmienili po tym długości klucza?

    Ciekawie by było, gdyby producenci modułów GSM
    też publikowali tak obszerne info odnośnie kodowania:)