    From: Dman-666 <d...@t...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Date: Fri, 1 Jul 2011 22:48:50 +0200

    Czesc,
    i musze kupic nowemu kierowcy auto z ASB (dla kobitki).
    troche jak MI...ale poczytajcie ;)

    Wymagania jakie musi spelniac to (kolejnosc nieprzypadkowa):

    -ASB (bez negocjacji, udalo sie wynegocjowac, ze ma byc niemiecki,
    japonski lub US)
    -segment B (choc PT Cruiser jest jedynym wylomem i na razie faworytem)
    -blacharka perfekcyjna ("bezwypadkowy" to za malo ;) male otarcia na
    plastikach ok)
    -miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)
    -budzet <= 15K z malymi wahaniami w gore
    rocznik >= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)
    -klimatyzacja
    -"szyby prondy" z tylu (gowniarze lubia sobie "pstrykac" podczas jazdy i
    "cza mjetch kontroll"
    -5D (dzieciaki.. a jak 3D to wsiadanie jak w VW/Fiat z pelnym
    przesunieciem fotela do przodu...np w Civic, Yaris odsuwa sie tylko
    oparcie wiec dyskwalifikacja 3D)
    -pas biodrowy na tylnej kanapie zle widziany (dzieciaki - trzypunktowy
    jest ok)
    -bagaznik taki zeby zmiescic wozek (czyli pewnie ok 500l ;))) )
    -wysoko zawieszone (krawezniki)
    -5 miejsc (ale 4 tez wchodza w gre)
    -tapicerka skorzana (latwosc neutralizacji zjawisk typu wylanie soku,
    zarzyganie itp "zyciowe" sytuacje)
    -etylina z mozliwoscia LPG (diesel tez ale z "renoma" i
    bezobslugowy...tutaj TDI, niektore CDI, HDI) chilli w miare ekonomiczne
    -czujniki parkowania (ale niekoniecznie, "se doloze" ewentualnie)
    -fajnie zeby blisko domu (do 200k), ew w duzym miescie (rzuce na kompa i
    kanal)

    To co udalo mi si ustalic dodatkowo:

    -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
    konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go
    rozumiem)
    -ASB to znaczy pelny automat a nie skrzynia z dolozonym sterowaniem -
    Twingo 1 odpadl ze swoim Quickshiftem juz na poczatku, fiaty (mimo
    slabosci do designu tez-nizej maly "wylom"))
    -dobrze miec komfortowe zawieszenie (tutaj odpadl moj faworyt: MB A
    klasa >2001 ktory "wybiera" piasek, kupy much, trawe itp na drodze)
    -fajnie zeby bylo w miare bezawaryjne (rozrzad na lancuszku itp ale sie
    nie upieram)

    Odnosnie PT Cruisera:

    -lacznik Watt'a to koszmar ktory juz mi sie sni
    -inne czesci zawieszenia j.w.
    -przelacznik zespolony swiatel juz chyba do ogarniecia (z tego co pisza
    uzytkownicy)
    -silnik 1.6 z lancuszkiem nie ma ASB (niestety :/)
    -silnik 2.4 to chyba jakas "US" wyduma
    -poki co faworytem jest 2.0 (niestety na pasku)
    -2.2 crdi - slyszalem zle opinie z Vito
    -awaryjnosc IMO pododbna do alfy albo gorzej, ale kobitka placi ;)....

    Odnosnie innych ktore poki co odpadly:

    -Almera ("bezbarwny, tandetny i nijaki" - no offence, nie moje slowa.
    Mamy jedna taka w familii (1.8).Micra K11 pomimo zalet (i ewidentnych
    wad) za mala.
    -Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB
    -A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to
    szrot
    -A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane
    -Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
    "przystanki autobusowe z nowym zyciem")
    -Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
    jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
    ujal
    -Mazda Demio (auto super, brak ofert dla ASB)
    -Ford'y (zle widziane, zle sie "gazuja" i nie chodzi o Granade, Sierre
    (wybacz Adas ;)), diesel forda to pomylka, wiem... uzytkuje sluzbowe
    Mondasy, Focusy - no offence)
    -Jazz - za drogie
    -Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
    jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
    na allegro, moze jeszcze jest ;) )
    -HR-V - niestety mala podaz, jeden z faworytow...zawias i ASB bez
    zarzutu...dobrze sie gazuje, ale praktycznie brak 5D w w.w.
    budzecie...wersja przed FL mocno slabsza z wykonczeniem wnetrza:/
    -Mitsubishi - jedno w familii wystarczy ;) wystraczy...wystarczy ;)
    lancer/CZ3 - beznadziejnie jesli chodzi o sensowny serwis w DC
    -C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z
    tego ;)
    -Clio, Modus, Megane...mialem, znam...JA(!) nie chce
    (mechanika)...chociaz designersko wszyscy powinni sie uczyc ;)
    -A klasa "Long" pierwsza gen. - spelnia wszystko (szczegolnie motor
    1.7cdi-malina) tylko "za twarda" - tu sie zgodze bo mialem i plomby
    wypadaly - szkoda, moj faworyt ;)
    -Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na
    rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie
    "japonia" ;)
    -Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie
    szaleje (sorry Koniu ;))
    -Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a
    cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo,
    wiem...dobre ASB...ale ta cena...
    -SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...
    -Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata (czytaj lewarek zmiany
    biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od
    punto/alfy typu selespeed tylko jak typowy automat z opcja tip'a...korci
    mnie bo cena ciekawa, wykonanie w srodku niezgorsze...nie wiem...ale
    fiaty tez mialem i nie moge zlego slowa powiedziec poza ASB jak do tej
    pory)

    Cos dodacie?
    Opinie, sugestie mile widziane...nie odzegnuje sie od nietrafionych
    opinii (przekonajcie mnie jesli nie mam racji ;))
    Auto do zakupienia w ciagu najblizszych 2 miesiecy...

    -

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec