  • 1. Data: 2011-07-01 22:48:50
    Temat: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Czesc,
    i musze kupic nowemu kierowcy auto z ASB (dla kobitki).
    troche jak MI...ale poczytajcie ;)

    Wymagania jakie musi spelniac to (kolejnosc nieprzypadkowa):

    -ASB (bez negocjacji, udalo sie wynegocjowac, ze ma byc niemiecki,
    japonski lub US)
    -segment B (choc PT Cruiser jest jedynym wylomem i na razie faworytem)
    -blacharka perfekcyjna ("bezwypadkowy" to za malo ;) male otarcia na
    plastikach ok)
    -miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)
    -budzet <= 15K z malymi wahaniami w gore
    rocznik >= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)
    -klimatyzacja
    -"szyby prondy" z tylu (gowniarze lubia sobie "pstrykac" podczas jazdy i
    "cza mjetch kontroll"
    -5D (dzieciaki.. a jak 3D to wsiadanie jak w VW/Fiat z pelnym
    przesunieciem fotela do przodu...np w Civic, Yaris odsuwa sie tylko
    oparcie wiec dyskwalifikacja 3D)
    -pas biodrowy na tylnej kanapie zle widziany (dzieciaki - trzypunktowy
    jest ok)
    -bagaznik taki zeby zmiescic wozek (czyli pewnie ok 500l ;))) )
    -wysoko zawieszone (krawezniki)
    -5 miejsc (ale 4 tez wchodza w gre)
    -tapicerka skorzana (latwosc neutralizacji zjawisk typu wylanie soku,
    zarzyganie itp "zyciowe" sytuacje)
    -etylina z mozliwoscia LPG (diesel tez ale z "renoma" i
    bezobslugowy...tutaj TDI, niektore CDI, HDI) chilli w miare ekonomiczne
    -czujniki parkowania (ale niekoniecznie, "se doloze" ewentualnie)
    -fajnie zeby blisko domu (do 200k), ew w duzym miescie (rzuce na kompa i
    kanal)

    To co udalo mi si ustalic dodatkowo:

    -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
    konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go
    rozumiem)
    -ASB to znaczy pelny automat a nie skrzynia z dolozonym sterowaniem -
    Twingo 1 odpadl ze swoim Quickshiftem juz na poczatku, fiaty (mimo
    slabosci do designu tez-nizej maly "wylom"))
    -dobrze miec komfortowe zawieszenie (tutaj odpadl moj faworyt: MB A
    klasa >2001 ktory "wybiera" piasek, kupy much, trawe itp na drodze)
    -fajnie zeby bylo w miare bezawaryjne (rozrzad na lancuszku itp ale sie
    nie upieram)

    Odnosnie PT Cruisera:

    -lacznik Watt'a to koszmar ktory juz mi sie sni
    -inne czesci zawieszenia j.w.
    -przelacznik zespolony swiatel juz chyba do ogarniecia (z tego co pisza
    uzytkownicy)
    -silnik 1.6 z lancuszkiem nie ma ASB (niestety :/)
    -silnik 2.4 to chyba jakas "US" wyduma
    -poki co faworytem jest 2.0 (niestety na pasku)
    -2.2 crdi - slyszalem zle opinie z Vito
    -awaryjnosc IMO pododbna do alfy albo gorzej, ale kobitka placi ;)....

    Odnosnie innych ktore poki co odpadly:

    -Almera ("bezbarwny, tandetny i nijaki" - no offence, nie moje slowa.
    Mamy jedna taka w familii (1.8).Micra K11 pomimo zalet (i ewidentnych
    wad) za mala.
    -Golf - j.w....ale ja lobbuje za dobrym ASB
    -A3 - wersji 5D jak na lekarstwo, drogie dziadostwo i w tym budzecie to
    szrot
    -A2 - drogie..blacharka super, 1.4 TDI znane
    -Yaris 2 - nie ma pelnego automatu, duza podaz "padalcow" z US (czytaj
    "przystanki autobusowe z nowym zyciem")
    -Corolla - za drogie i podobny problem jak almera - IMO nie ma
    jaj...uraz mam bo po Y1 nie jechalem zadnym "low costem" ktory by mnie
    ujal
    -Mazda Demio (auto super, brak ofert dla ASB)
    -Ford'y (zle widziane, zle sie "gazuja" i nie chodzi o Granade, Sierre
    (wybacz Adas ;)), diesel forda to pomylka, wiem... uzytkuje sluzbowe
    Mondasy, Focusy - no offence)
    -Jazz - za drogie
    -Civic - za drogie, jakosc marna od 2000 (ostatnio nawet "lizalem" taka
    jedna co to turbine miala dolozona, 1.6 170hp ;))) - poszukajcie sobie
    na allegro, moze jeszcze jest ;) )
    -HR-V - niestety mala podaz, jeden z faworytow...zawias i ASB bez
    zarzutu...dobrze sie gazuje, ale praktycznie brak 5D w w.w.
    budzecie...wersja przed FL mocno slabsza z wykonczeniem wnetrza:/
    -Mitsubishi - jedno w familii wystarczy ;) wystraczy...wystarczy ;)
    lancer/CZ3 - beznadziejnie jesli chodzi o sensowny serwis w DC
    -C3, C4 "nie lubie citroenow" - i tutaj ja sie nie zgadzam, ale co z
    tego ;)
    -Clio, Modus, Megane...mialem, znam...JA(!) nie chce
    (mechanika)...chociaz designersko wszyscy powinni sie uczyc ;)
    -A klasa "Long" pierwsza gen. - spelnia wszystko (szczegolnie motor
    1.7cdi-malina) tylko "za twarda" - tu sie zgodze bo mialem i plomby
    wypadaly - szkoda, moj faworyt ;)
    -Hyundai Getz - dobry rodowod, moj faworyt (choc nie jechalem), ale na
    rynku brak ofert w tej cenie. Niestety nie znam ASB ale pachnie
    "japonia" ;)
    -Kia - odpada ze wzgledow "ideologicznych" - "uj wie" ale sam tez nie
    szaleje (sorry Koniu ;))
    -Polo - niestety po raz kolejny - wykastrowane Audi- brak "wypasu" a
    cena z kosmosu...za te pieniadze mozna miec golfa...mialem polo,
    wiem...dobre ASB...ale ta cena...
    -SX4 - "bo nie" ;) i wez tu gadaj...
    -Idea..."widzialem" ostanio nowa skrzynie fiata (czytaj lewarek zmiany
    biegow) i nie wiem co o tym sadzic...wyglada nie jak "padalec" od
    punto/alfy typu selespeed tylko jak typowy automat z opcja tip'a...korci
    mnie bo cena ciekawa, wykonanie w srodku niezgorsze...nie wiem...ale
    fiaty tez mialem i nie moge zlego slowa powiedziec poza ASB jak do tej
    pory)

    Cos dodacie?
    Opinie, sugestie mile widziane...nie odzegnuje sie od nietrafionych
    opinii (przekonajcie mnie jesli nie mam racji ;))
    Auto do zakupienia w ciagu najblizszych 2 miesiecy...

    -

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 2. Data: 2011-07-01 23:06:19
    Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-07-01 22:48, Dman-666 pisze:
> [...]
    >
    > Wymagania jakie musi spelniac to (kolejnosc nieprzypadkowa):
    >
    > -ASB (bez negocjacji, udalo sie wynegocjowac, ze ma byc niemiecki,

    Mam Audi A4 Avant z ASB (tiptronic).

    > -blacharka perfekcyjna ("bezwypadkowy" to za malo ;) male otarcia na
    > plastikach ok)

    Bezwypadkowy, ale otarcia da się znaleźć.

    > -miec "to cos" (chilli zwykly 'padalec" jakich duzo na ulicach odpada)

    Niektórzy twierdzą, że Audi jest marką premium.

    > -budzet<= 15K z malymi wahaniami w gore

    13.600 zł

    > rocznik>= 2001 (wymagane AC a powyzej 10 lat to juz problem)

    Moja A4 jest z 2000 roku, niestety.

    > -bagaznik taki zeby zmiescic wozek (czyli pewnie ok 500l ;))) )

    Mieści się głęboki wózek + całe podwozie, testuję to od grudnia 2010 roku.

    > -etylina z mozliwoscia LPG (diesel tez ale z "renoma" i
    > bezobslugowy...tutaj TDI, niektore CDI, HDI) chilli w miare ekonomiczne

    1.9TDi na pompowtryskiwaczach.

    > -fajnie zeby blisko domu (do 200k), ew w duzym miescie (rzuce na kompa i
    > kanal)

    Szczecin, dodatkowo kabel VAG w zestawie :)

    > To co udalo mi si ustalic dodatkowo:
    >
    > -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
    > konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go
    > rozumiem)

    Mam również P407SW z ASB i nie rozumiem oporów mechanika... cóż...
    czyżby strach przed nieznanym? ;)

    Po dwóch miesiącach prób sprzedaży Audi pojechało do komisu - nie mam
    czasu tłumaczyć głuptaskom, że przebieg 220 000 km wcale nie oznacza
    złomu, w odróżnieniu od 195 000 km, co oznacza nówkę-sztukę od dziadka,
    co miał 3 km do kościoła.

    Jakbyś chciał taki samochód - mogę podać namiary na komis.

  • 3. Data: 2011-07-01 23:17:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    >
    > -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
    > konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go

    Zmienić magika, bo to jakiś paprok jest. We francuskich wozidłach
    montowane asb są najczęściej produkcji niemieckiej lub japońskiej. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-07-01 23:23:42
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Cos dodacie?
    > Opinie, sugestie mile widziane...nie odzegnuje sie od nietrafionych
    > opinii (przekonajcie mnie jesli nie mam racji ;))
    > Auto do zakupienia w ciagu najblizszych 2 miesiecy...

    Po tym co napisales to nie masz wyboru. Jest tylko jeden samochod
    spelniajacy wszystkie warunki ;) No moze z wyjatkiem jednego, a mianowicie
    wysokiego zawieszenia, ale nie jest jakos zle. I do tego z tej samej rodziny
    co PT Cruiser, chociaz przy nim PT to ta taki ubogi krewny. A mam na mysli
    Chryslera 300M z silnikiem 3,5 litra. Tylko jak ma byc dla kobitki to nie
    radze zebys nim jezdzil, bo potem nie bedziesz chcial oddac ;)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2011-07-02 01:08:20
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Krzysiek Matyasik nawija makaron na uszy:
    w sumie to mpoj post zalatuje ogloszeniem kupna....ale co mi tam;)

    > Mam Audi A4 Avant z ASB (tiptronic).

    Troche "krowa"powie mi "zaduzy" ...ale moge ponegocjowac...jakby sie
    dalo upchnac czujniki parkowania to nie byloby zle...

    > Bezwypadkowy, ale otarcia da się znaleźć.

    napisz pls jakie

    > Niektórzy twierdzą, że Audi jest marką premium.

    U nas we familii nie za baudzo ;) A3, A2... moze A4...

    > Moja A4 jest z 2000 roku, niestety.

    moze by sie dalo upchnac...moze ktos zorientowany w ubezpieczeniach cos
    dorzuci...

    > 1.9TDi na pompowtryskiwaczach.

    Znam...mialem w Ibizie i w Polo...ogolnie super poza tym ze rozrzad
    paskowy ;) kiedy robiles rozrzad? ;)

    > Szczecin, dodatkowo kabel VAG w zestawie :)

    A fajna miesjcowke na wakacje znajdziesz? bo wypchne kobitke z
    dzieciakami jakbyco i bedzie pretekst ;)

    napisz jak z korozja ogolnie...i cos wiecej (szczegoly)...jak chcesz to
    napisz na priv.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 6. Data: 2011-07-02 01:20:35
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Marcin "Kenickie" Mydlak nawija makaron na
    uszy:

    > Zmienić magika, bo to jakiś paprok jest. We francuskich wozidłach
    > montowane asb są najczęściej produkcji niemieckiej lub japońskiej. :P

    Zmienic, zmienic...kazdy tak pisze. Znamy sie od 10 lat na PMS ;)...ile
    miales aut z ASB i potrzeba serwisu?? Nie sadze ze wiecej ode mnie ;)

    No offence...lubie francuskie...lubie i wloskie...ale bez aASb...te ASB
    to sa dopiero paproki ;) najczesciej we francuskich montowana jest
    popierdulka mechaniczna z dorobionym sterowaniem automatycznym vel kwazi
    sekwencja.

    Napisz ktore z aut wymienionych przeze mnie to ASB z japoni lub niemiec
    (przyznaje, ze jakis czas temu widzialem ostatnie clio z "prawdziwym"
    automatem" ale przekonany nie bylem).

    Gwoli scislosci - mechanik od ASB haslo "Emilcin"...wystarczy?
    Koles za skrzynie (robote i czesci) w Mondeo v6 2005 od ZERA (w
    znaczeniu "rozjebane wszystko"), ceni 2500, A klasse 3500...znam, wiem,
    i zlego slowa nie powiem. Ale zeby sie znac trzeba miec waska
    specjalizacje...robie tylko to co zna...a ja mu ufam. Nie przecze, ze
    zrobi mi skrzynie np z Clio...ale musi to byc cos co jest na rynku i sa
    do tego graty.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 7. Data: 2011-07-02 01:27:55
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak DJ nawija makaron na uszy:
    > A mam na mysli
    > Chryslera 300M z silnikiem 3,5 litra. Tylko jak ma byc dla kobitki to nie
    > radze zebys nim jezdzil, bo potem nie bedziesz chcial oddac ;)

    Zebym nim nie jezdzil to napisze, ze za duzy ;-P

    Moja kobitka celuje w B lub C...nowy kierowca....wrazen ma az za nadto
    przy robieniu tras w rozklekotanym 6A13 (daje rade i poki co nie
    zmieniam). Nie boje sie, ze "za mocny" bo ASB jest fantastycznym
    wynalazkiem zarowno dla "swierzakow" i tych ktorzy maja jakastam
    praktyke, ale wlasnie to co piszesz - opchnalbym "Gala" jakbym zakupil
    300'tke a to mi sie nie kalkuluje - potrzebuje 2giego dupowozu ;)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 8. Data: 2011-07-02 07:24:46
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-07-02 01:08, Dman-666 pisze:
> [...]
    >
    > Troche "krowa"powie mi "zaduzy" ...ale moge ponegocjowac...jakby sie
    > dalo upchnac czujniki parkowania to nie byloby zle...

    Dałoby się, sam miałem taki zamiar, ale tak długo odkładałem, aż
    zmieniłem samochód.

    > napisz pls jakie

    Na tylnym zderzaku jest popękany lakier, nie ma ubytków ale są pajączki,
    esteta musi zderzak malować.

    > Znam...mialem w Ibizie i w Polo...ogolnie super poza tym ze rozrzad
    > paskowy ;) kiedy robiles rozrzad? ;)

    Rozrząd był robiony przy około 180.000 km, kupiłem samochód z
    przebiegiem niecałe 200.000, widziałem na własne oczy fakturę, ale jej
    nie mam.

    > A fajna miesjcowke na wakacje znajdziesz? bo wypchne kobitke z
    > dzieciakami jakbyco i bedzie pretekst ;)

    Wakacje już miałem ;)

    > napisz jak z korozja ogolnie...i cos wiecej (szczegoly)...jak chcesz to
    > napisz na priv.

    Korozji nie ma. Samochód nie był bity - co nie znaczy, że nie miał otarć
    :) Tylna klapa jest nieoryginalna (znalazłem na niej czerwony lakier),
    jednak podłoga równa i cała, nie widać spawów itd. Z przodu tak samo -
    zdrowo, bez podejrzanych spawów, pomalowanych uszczelek czy świeżych
    śrub :)

    Akumulator kupiony w grudniu 2009 roku, tarcze + klocki tył robione w
    maju '10, amortyzatory przód - sierpień '10, świece żarowe w
    październiku '10, w listopadzie kilka wahaczy i łożysk, w marcu tego
    roku kompleksowa wymiana elementów gumowych w zaciskach oraz pompie
    hamulcowej. Tylne szyby przyciemnione w odpowiedniej firmie, atest jest.

    Generalnie samochód niezawodny, silnik odpala po sekundzie, równo
    ciągnie, automat pracuje jak trzeba, zawieszenie potrafi stuknąć na
    większych dziurach, ale to chyba w Audi jest nieuniknione. Czujnik ABS
    do wymiany - oryginalny ukręciłem, kupiłem zamiennik, okazało się, że
    nie wolno oszczędzać i trzeba kupić oryginał. Klimy nie nabijałem, ale
    działa jak szatan - nie wiem, czy to zasługa przyciemnionych szyb,
    bardzo szybko można zrobić lodówkę w samochodzie - przetestowane
    ubiegłego lata przy temp. 35 stopni - po ośmiu godzinach stania na
    słońcu wystarczyła minuta, aby porządnie schłodzić wnętrze.

    Jakbym nie kupił bardzo okazyjnie P407SW, pewnie dalej jeździłbym Audi.

  • 9. Data: 2011-07-02 08:59:26
    Od: Czarek Daniluk <"czarek#$#"@nospamcedaniluknospam.com>

    W dniu 2011-07-01 23:06, Krzysiek Matyasik pisze:

> [...]
    > co miał 3 km do kościoła.
    >
    > Jakbyś chciał taki samochód - mogę podać namiary na komis.

    Sprzedawałem Golfa 3 z 300kkm na liczniku, tyle podawałem w ogłoszeniu.
    Telefonów jak na lekarstwo, ogłoszenie na Otomoto przedłużałem 2 razy,
    czyli wisiało ponad miesiąc czasu.
    Oglądało go 2 ludzi, 2gi nim odjechał ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Dla ludków 300kkm to już złom totalny, a ja tam w nim wszystko co było
    trzeba wymieniałem :D
    Przed sprzedażą wymieniłem tłumik środkowy i czujkę ABS w tylnym kole ;)
    nic na tym nie zarobiłem, ale mam pewność że sprzedałem sprawny samochód :D

  • 10. Data: 2011-07-02 09:03:22
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Dman-666 nawija makaron na uszy:

    > Odnosnie innych ktore poki co odpadly:

    -Ople, zapomnialem o nich...ale tez nie istnieja (z przeslanek
    osobistych)
    -Skoda - powtorka z opli

    --
    Dman-666