  • 1. Data: 2016-04-10 21:52:53
    Temat: Piecyk T962A ciąg dalszy...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Właśnie skończyłem przeróbkę swojego piecyka.
    Wprowadziłem następujące modyfikacje;

    - zmiana firmware na ten z hackaday
    - montaż dodatkowego wentylatorka w komorze dla cyrkulacji powietrza ze
    sterowaniem z sterwonika
    - modyfikacja sterowania wentylatora elektroniki
    - oświetlenie komory + dodatkowa wentylacja części "nad komorą"
    - mikroskop USB z możliwością regulacji ostrości ( obserwacja PCB
    podczas lutowania )
    - gniazdo USB dla komunikacji z sterownikiem i mikroskopem

    zajęło mi to kupę czasu niestety... Ale wreszcie przypomina to coś w
    miarę sensownego. Dziś polutowałem pierwsze płytki - jest nieźle.

    Postaram się zrobić opis całej modyfikacji i wrzucić na elektrodę w DIY.
    Potrwa to pewnie chwilę, ale jak zrobię to dam tutaj znać.

  • 2. Data: 2016-04-10 22:42:23
    Temat: Re: Piecyk T962A ciąg dalszy...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tutaj ciekawy test rozkładu temperatury w tym piecyku ktoś zrobił:

    https://www.youtube.com/watch?v=iQrpKX6eDcg

    muszę zrobić podobny z włączonym "termoobiegiem" - ciekawe jak to teraz
    wygląda...

  • 3. Data: 2016-04-11 18:57:23
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > - mikroskop USB z możliwością regulacji ostrości ( obserwacja PCB podczas
    > lutowania )

    Wsadziłeś mikroskop do pieca? on lubi takie temperatury? Czy na
    zewnątrz plus jakaś optyka?
    Wojtek

  • 4. Data: 2016-04-12 13:37:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wsadziłeś mikroskop do pieca? on lubi takie temperatury? Czy na zewnątrz
    > plus jakaś optyka?

    Myślę, że nie lubi :)
    Ale mikroskop nie jest w komorze lutowniczej, tylko w tej ponad - tam
    gdzie jest cała elektronika i elektryka.
    Jest wziernik do komory (oczywiście ze szkłem żaroodpornym a właściwie
    dwoma - czyli jest taki jakby "tunel" z powietrzem w środku.

    I jak na razie działa bezproblemowo. Myślałem trochę na początku, że
    może to przerost formy nad treścią - ale jednak możliwość zobaczenia, w
    którym momencie (i czy w ogóle) następuję proces lutowania jest istotny.

    Pozwoliło mi to np. poprawić odrobinę profil "oryginalny", bo był
    problem z lutowanie dużych komponentów (masywnych cewek).

  • 5. Data: 2016-04-12 13:51:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    przepraszam za jakieś takie niechlujne pismo ze zjadaniem liter, ale
    właśnie próbowałem zjeść śniadanie :)
    Poprawię się.

  • 6. Data: 2016-04-12 15:43:36
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-12 o 13:51, sundayman pisze:
    > przepraszam za jakieś takie niechlujne pismo ze zjadaniem liter, ale
    > właśnie próbowałem zjeść śniadanie :)
    > Poprawię się.

    No takie problemy że nie wiem czy da się wybaczyć ;)

    Pozdrawiam

    DD