  • 1. Data: 2016-04-10 20:00:27
    Temat: Remontować HpLJ4Plus czy kupić nowy laser i jaki?
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    Cześć!
    Rozkraczyła mi się w/w laserówka, zacina papier i chyba go
    przegrzewa(wychodzą pofalowane kartki). I tak się zastanawiam czy jest
    sens remontowania starego grata(18lat już ma), czy kupić nowy laser.
    Za remontem przemawia fakt że mam dwa prawie pełne tonery, działa
    pod linuksem, ma kartę sieciową, przeciw że ostatnio kiepsko kryje(nie
    pomogło czyszczenie lasera i luster) i jest z niej niezły gabaryt.
    Zastanawia mnie czy koszt remontu, nie przewyższy zakupu nowej
    drukarki, i czy części zamienne do niej będą, oraz co wymienić na dzień
    dobry, by potem się z nią drugi raz nie barować?
    Czy są tanie laserówki(do 1k PLN) które dadzą takie zaczernienie,
    by móc robić nie tylko termotransfery, ale i klisze do fotochemii?

    Z góry dzięki za wszystkie pomocne rady.

    Bo(o)t manager

  • 2. Data: 2016-04-10 20:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t manager pisze:

> [...]
    > by móc robić nie tylko termotransfery, ale i klisze do fotochemii?
    >
    > Z góry dzięki za wszystkie pomocne rady.

    Mam dwie takie. Zacina się w nich papier, choć raczej go nie przegrzewają.
    Ale wciąż (chyba) kryją dobrze. Tak było kilka lat temu, kiedy ostatnio
    toto uruchamiałem. Pójdą do utylizacji, bo mi wciąż o nie w domu głowę
    suszą. Drukuję teraz (ha ha, drukuję, dobrze powiedziane, w tym roku
    jeszcze ani razu) na HP2300, czyli czymś nieco nowszym. Dałem chyba dwie
    stówy za używaną po fachowym przeglądzie.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-04-10 20:37:21
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 10.04.2016 o 20:00, Bo(o)t manager pisze:
> [...]
    > by móc robić nie tylko termotransfery, ale i klisze do fotochemii?
    >
    > Z góry dzięki za wszystkie pomocne rady.

    Miałem podobne objawy. Pomogło przetarcie drobnym papierem ściernym (na
    mokro) tych gumowych wałeczków, które są z tyłu, w górnej części
    drukarki (długa ośka z kilkoma gumowymi wałeczkami). Gdzieś od roku nie
    mam problemów.
    Zauważyłem, że jeśli chodzi o fotochemię, spore znaczenie ma rodzaj
    tonera. Poprzednio miałem taki, na który nie działały opary acetonu,
    octanu etylu czy tym podobne. Po prostu bieda.
    Teraz kupiłem nowy i ten jest idealny, po kilkunastu minutach w oparach
    acetonu mam takie zaczernienie jak z profesjonalnej kliszy.

    --
    Kaczin

  • 4. Data: 2016-04-10 20:39:53
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Za zaczernienie odpowiada głównie kaseta, którą warto "naprawić", żeby
    prawidłowo listwy się zachowywały i styki elektryczne miały dobre kontakty.
    Mała rozdzielczość i "gruby" toner to zależy dla termotransferu. Jak jest
    gdzie naprawić, a najlepiej samodzielnie to nie ma problemu. Klisze do
    fotochemii z naświetlarni nie ma co porównywać do wydruku nawet najlepszego
    z drukarki. Ale drukarka wytrzyma długo. Warto sprawić nowy "fioletowy"
    wałek.

    > by móc robić nie tylko termotransfery, ale i klisze do fotochemii?
    >
    > Z góry dzięki za wszystkie pomocne rady.

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 5. Data: 2016-04-10 20:44:17
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sun, 10 Apr 2016 20:17:18 +0200, Jarosław Sokołowski napisał/a:

    [ciach]
> [...]
    > jeszcze ani razu) na HP2300, czyli czymś nieco nowszym. Dałem chyba dwie
    > stówy za używaną po fachowym przeglądzie.

    Z tym kryciem to się nieprecyzyjnie wyraziłem, słabo wychodzą
    duże powierzchnie np. masy.

    Bo(o)t manager

  • 6. Data: 2016-04-10 20:48:23
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sun, 10 Apr 2016 20:37:21 +0200, Kaczin napisał/a:

    [ciach]
> [...]
    > mokro) tych gumowych wałeczków, które są z tyłu, w górnej części
    > drukarki (długa ośka z kilkoma gumowymi wałeczkami). Gdzieś od roku nie

    Problem jest w tym że jak się drukarka rozgrzeje to do żadnych
    wałków papier już nie dojeżdża zacina się na tym czarnym wałku, teraz
    jak się przyjrzałem to ten czarny wałek jest po bokach pofalowany. Jutro
    zrobię zdjęcie jak nie zapomnę.

> [...]
    > Teraz kupiłem nowy i ten jest idealny, po kilkunastu minutach w oparach
    > acetonu mam takie zaczernienie jak z profesjonalnej kliszy.

    A jakiej firmy toner? I na czym drukujesz?

    Bo(o)t manager

  • 7. Data: 2016-04-10 21:06:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t manager pisze:

    > Z tym kryciem to się nieprecyzyjnie wyraziłem, słabo wychodzą
    > duże powierzchnie np. masy.

    Ja też może niezbyt precyzyjnie, a chodziło mi o przekazanie
    prostej myśli, że drukarek tej klasy jest zatrzęsienie i są
    one bardzo tanie. Znajomy miał kiedyś firmę, całkiem sporą,
    która zajmowała się serwisem drukarek u dużych klientów.
    Zgodnie z umowami co pewnien czas musiał przejąć od jakiegoś
    banku czy podobnej firmy kilkadziesiąt sztuk takich klocków,
    bo oni tam zawierali jakąś nową umowę leasingową. Więc upychał
    ten sprzęt gdzie się dało, w tym wydzwaniał po znajomych. Ja
    sobie bardzo cenę jakość wyrobów HP z tamtego okresu, nie mam
    na co narzekać. Ale żeby specjalnie części szukać, naprawiać?
    Taniej wychodzi kupić "nową". Jak ktoś lubi dłubać, to może
    potem z trzech zrobić jedną cud malina, wybierając co najlepsze.
    Będzie miał ciemną masę jak się patrzy.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-04-10 22:13:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-10 20:00, Bo(o)t manager wrote:
    > Czy są tanie laserówki(do 1k PLN) które dadzą takie zaczernienie,
    > by móc robić nie tylko termotransfery, ale i klisze do fotochemii?

    Kupić HP 2100/2200 (100zł) i toner przesypać albo kupic za 30zł. Idę o
    zakład że w cenie drukarki bedzie i toner ktory wystraczy na lata
    produkcji pcb.

    PS. Mało używałem z foto, ale toner znakomicie doczernia się acetonem
    jesli by cos nie kryło. U mnie kryło wystraczająco z 2100 ale już
    kiepsko ze staruszki 6L (też ~100zł).

    PS2. Ewentualnie dokupić serwer sieciowy np.
    http://allegro.pl/d-link-print-server-dp-101-i610500
    3188.html

  • 9. Data: 2016-04-11 14:43:05
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 10.04.2016 o 20:48, Bo(o)t manager pisze:
> [...]
    > zrobię zdjęcie jak nie zapomnę.

    > A jakiej firmy toner? I na czym drukujesz?

    Drukuję na kalce technicznej. A toner zakupiłem na tej aukcji:
    http://allegro.pl/toner-hp-98a-92298a-lj-4-4-4m-4m-5
    -5m-5n-5se-i5958155786.html

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2016-04-11 16:25:56
    Od: b...@g...com

    użytkownik Bo(o)t manager napisał:

> [...]
    > wałków papier już nie dojeżdża zacina się na tym czarnym wałku, teraz
    > jak się przyjrzałem to ten czarny wałek jest po bokach pofalowany. Jutro

    Posmarować silikonem, albo kupić nowe.
    Co do krycia, pisałem wielokrotnie nt. hp2100
    zmienić krycie przez program serwisowy pod dosem.
    U ciebie pewnie jest panel, więc musisz przestudiować service
    manual pod kątem opcji "density" czy co tam jest.