  • 1. Data: 2010-05-07 21:07:45
    Temat: Plama na matrycy nie do usunięcia
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Zauwazyłem na zdjęciach plamę i wywnioskowałem że winą jest zabrudzenie
    matrycy. Dodam że przedtem nie czyściłem jej nigdy i nawet nie zdejmowałem
    obiektywu zbyt często. Czyściłem tylko lustro i matówkę ponieważ było widac
    wyraźny paproch w wizjerze. Matrycy jednak wcześniej nie dotykałem, zresztą
    nie robiłem nic na podniesionym lustrze. Problem jest natomist taki że
    podczas kolejnych prób jej wyczyszczenia (zacząłem od gruszki, poprzez
    pędzlek a skończyłem na w miarę silnym docisku szmatką z płynem czyszczącym)
    bród w tym miejscu nie znika. Czy możliwe aby dostał się pod filtr? No i
    jakim sposobem skoro matrycy niczym nie dotknąłem przed czyszczeniem? Trochę
    to dla mnie kłopotliwe bo jest znaczny i widoczny nawet na pełnej dziurze.
    Czy jest jakaś rada na to wszystko?

  • 2. Data: 2010-05-07 21:16:09
    Temat: Re: Plama na matrycy nie do usunięcia
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    On 7 Maj, 23:07, "Agent" wrote:

    > Czy jest jakaś rada na to wszystko?

    <glupie pytanie> A tylna soczewke sprawdzales? </glupie pytanie>

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 3. Data: 2010-05-07 21:16:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyszczeniem? Trochę to dla mnie kłopotliwe bo jest znaczny i widoczny
    > nawet na pełnej dziurze. Czy jest jakaś rada na to wszystko?

    Zrobiłem jeszcze jeden test tzn. zdjęcie z zdjętym obiektywem i nie widać
    tego brudu jednak przysłona jest wtedy 00. Niestety nie mam drugiego
    obiektywu. Obiektyw oczywiście wyczyszczony z zewnątrz. Jakieś przemyślenia?

  • 4. Data: 2010-05-07 23:44:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Drugie głupie pytanie - widzisz tę plamę na matrycy, jak na nią patrzysz?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2010-05-08 07:13:37
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 7 Maj, 23:07, "Agent" wrote:

    > Czy jest jakaś rada na to wszystko?

    <glupie pytanie> A tylna soczewke sprawdzales? </glupie pytanie>

    Sprawdzałem tzn czyściłem od zewnątrz

  • 6. Data: 2010-05-08 07:16:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Drugie głupie pytanie - widzisz tę plamę na matrycy, jak na nią patrzysz?

    Wydaje mi się że tak, dodam że na zdjęciu nie przypomina to plamy tzn. że w
    miejscu bródu jest kompletnie czarny obszar (przynajmniej na przysłonach
    powyżej f/8)

  • 7. Data: 2010-05-08 07:34:16
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > czyszczeniem? Trochę to dla mnie kłopotliwe bo jest znaczny i widoczny
    > nawet na pełnej dziurze. Czy jest jakaś rada na to wszystko?

    Wygląda to tak: http://www.przeklej.pl/plik/mg-1473-jpg-001452cm15a5
    Chodzi mi o tą czrną plamę mniej więcej na środku, reszta jest do usunięcia
    A tu ma f/10 http://www.przeklej.pl/plik/mg-1472-jpg-0014532nl7tb

  • 8. Data: 2010-05-08 07:44:16
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.05.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:

> [...]
    >
    > Wygląda to tak: http://www.przeklej.pl/plik/mg-1473-jpg-001452cm15a5
    > Chodzi mi o tą czrną plamę mniej więcej na środku, reszta jest do usunięcia

    Zrób jeszcze foto w ogóle bez obiektywu w okno czy coś równomiernie oświetlonego,
    tak aby wydobyć max tej plamy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-05-08 11:12:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 23:16:30 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > tego brudu jednak przysłona jest wtedy 00. Niestety nie mam drugiego
    > obiektywu. Obiektyw oczywiście wyczyszczony z zewnątrz. Jakieś przemyślenia?

    Zrób wieczorem z jedną żarówką zapaloną drugim końcu pokoju - światło musi
    być punktowe bo inaczej może nie być widać.

    Pozdrawiam,
    Henry