eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPlay -- przenośny problem › Play -- przenośny problem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Play -- przenośny problem
    Date: Thu, 14 Dec 2023 23:16:18 +0100
    Organization: N 53°06'48", E 23°08'38"; Pueruania 1992
    Lines: 159
    Message-ID: <ulfuse$1if0r$1@dont-email.me>
    Reply-To: e...@g...com
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 14 Dec 2023 22:16:46 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="b22b9454274804da662deffe97ad58e2";
    logging-data="1653787";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/g0LXkcc4tN5wbW1JcXl2k"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:LG2szmzAxQMofKsGLR8PGog3CRQ=
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1101503
    [ ukryj nagłówki ]

    Przeniosłem numer z Orange do Play.
    Play proponuje aktywację karty...
    Problem w tym, że karta (plastyk) jest uszkodzona -- taki
    problem przytrafiał się mi wielokrotnie...

    W salonie (galeria Biała w Białymstoku) położyłem duży, biały plastyk
    z bardzo wyraźnie napisanym numerem telefonu oraz dowód osobisty
    i właśnie włączaną komórkę Nokii...

    Dwie panie ,,rozwiązywały'' problem...

    P - ten numer jest zawieszony
    E - dlaczego?
    P - bo jest przeterminowany; trzeba doładować
    E - nie był uruchomiony po przeniesieniu
    P - a... to inny numer... trzeba aktywować...
    E - telefon nie widzi tej karty
    P - telefon jest uszkodzony
    E - są tu dwa sloty; inne karty w tym telefonie pracują poprawnie
    w obu slotach; ta karta nie pracuje w żadnym; nie jest widoczna
    (telefon jej nie widzi)
    P - telefon jest uszkodzony
    E - proszę włożyć do swego
    P - nie

    wyjmuję smartfon

    P - proszę zdjąć case; nie chcę uszkodzić

    wyjmuję magnetyczną końcówkę z telefonu; zdejmuję case; proszę o jakąś
    igłę; wysuwam karty; podmieniam jedną z SIMkart; smartfon włożonej
    SIMkarty (oczywiście) nie widzi; podaję smartfon obsługantce...

    P - w telefonie jest jeszcze karta Plusa
    E - jest; mogę wyjąć...
    P - trzeba wpłacić dwie dychy
    E - gdzie wpłacić? wleje pani te dwie dychy do karty?
    P - trzeba aktywować numer
    E - jak?
    P - trzeba zadzwonić
    E - jak? skoro karta jest uszkodzona
    P - trzeba zadzwonić, wysłać SMS, sprawdzić saldo...
    E - ta karta jest uszkodzona, nie można zadzwonić z niej;
    trzeba ją wymienić na sprawną przed aktywacją tego numeru
    P - to kosztuje 30 złotych
    E - co kosztuje 30 złotych?
    P - wymiana uszkodzonej karty; karta jest uszkodzona
    E - owszem, jest uszkodzona; właśnie z tym problemem
    tutaj przyszedłem
    P - nie można doładować nieaktywnego numeru
    E - to nie pierwszy numer z takim problemem; wcześniej
    bywały takie problemy i z kartą Faktu, i Play...
    P - więc proszę iść do innego operatora
    E - jak pani widzi, poszedłem

    skoro w telefonie jest także karta Plusa

    P - trzeba aktywować numer
    E - jak?
    P - zadzwonić...
    E - jak? skoro karta jest zepsuta?
    P - może pan przejść na abonament
    E - co mi da abonament?
    P - może pan kupić starter za 5 złotych
    E - i będę miał ten numer?
    P - oczywiście nie
    E - ta karta nie była uruchomiona; jest od początku uszkodzona
    P - karta jest porysowana
    E - jest, bo ją sprawdzałem, ale nie była aktywowana
    P - dwie dychy, dwie dychy...
    E - co pani uczyni z tymi dwiema dychami? skoro karta jest uszkodzona...
    P - karta jest pogięta

    (może spuchnięta? -- trochę niewyraźnie powiedziane)

    E - o jakim pogięciu pani mówi?
    P - karta jest uszkodzona
    E - tak, właśnie z tym problemem tu przyszedłem...
    P - trzeba aktywować numer
    E - może pracują tu także mężczyźni?
    nie jestem seksistą, ale takie problemy miałem i mężczyźni
    rozwiązywali te problemy bez trudo, choć kobietom nie udawało się

    dotyczy to Play; przykładowo w Orange kobiety rozwiązywały problemy
    zdecydowanie sprawniej niż (zwykle bardzo gadatliwi) mężczyźni

    P - na Ziemlonych Wzgorzach

    Rzecz jasna nieliteralnie tak było -- ale z całą stanowczością
    zapewniam, że [bez]sens rozmowy był właśnie taki, jak
    zaprezentowałem wyżej, choć oferty typu:
    - dwie dychy
    - dwie dychy, dwie dychy
    - wymina uszkodzonej karty kosztuje 30 złotych
    - trzeba aktywować
    - trzeba zadzwonić
    padały częściej niż wyżej zaprezentowałem...

    Do Plusa mi teraz nie po drodze, choć w Plusie jest mi bardzo dobrze;
    z Orange ten numer kiedyś przeniosłem... Zaszedłem więc do T-mobile,
    gdzie zaproponowano mi podjęcie próby przeniesienia numeru, zauważając
    przy tym, że ten inny operator (w tym wypadku Play) ma 6 godzin na
    przekazanie decyzji o uwolnieniu numeru -- na miejscu nie poznam
    decyzji... Zaproponowano mi sprawdzenie (za ścianą -- w Play)
    statusu numeru... Odparłem, że za ścianą byłem przed chwilą
    i raczej ;) nie ma tam z kim rozmawiać...

    Ostatecznie zdecydowałem się na:
    - opisanie zdarzenia tutaj
    - skierowanie netowej prośby do Play
    - ewentualną wizytację salonu na Zielonych Wzgórzach
    - ewentualną próbę późniejszego przeniesienia numeru
    (do Plusa, T-Mobile, Orange... gdziekolwiek, gdzie
    nie trzeba odbierać SMS)

    -=-

    Statusu numeru nie znam. Nie przeterminował się, bo nie został
    aktywowany, bo aktywacja wymaga użycia sprawnej SIMkarty...

    Aplikacja Play mówi:





    x
    Witaj w Play

    Czas na aktywację. Włóż kartę do
    telefonu i zadzwoń do znajomych, rodziny
    lub sprawdź stan konta kodem *101#.
    Aktywacja Twojej oferty potrwa około
    20 minut.

    ZAMKNIJ





    Inny taki numer (którego aktywacji domagał się od niedawna Play)
    uruchomiłem (bo karta była sprawna) i ma być czynny w Play jeszcze
    prawie rok... Oba numery prawdopodobnie były przenoszone tego samego
    dnia z Orange do Play -- być może na Poczcie. W tamtych czasach Play
    zezwalał na trzymanie nieaktywnych numerów przez kilka lat od czasu
    przeniesienia do Play, o czym Play wyraźnie informował, dodając
    przy tym, że Bonus za przeniesienie może za jakiś czas nie istnieć...

    Mnie Play wówczas poinformował dodatkowo indywidualnie, gdyż
    zwróciłem się z takim pytaniem.

    Teraz przenoszony numer **chyba** jest od razu aktywny.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: