  • 1. Data: 2013-10-29 21:10:45
    Temat: Podniesienie napięcia zasilacza ATX
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Mam zasilacz Coolermaster jakiśtam, dłubnąwszy w środku
    stwierdziłem, że działa on na czymś takim:

    http://www.hardwaresecrets.com/datasheets/tny274-280
    .pdf

    Czy moglibyście zerknąć na stronę 8 i powiedzieć mi,
    jak podnieść napięcie wyjściowe z 12V na 15V?
    Czy dobrze kumam, że gmerawszy rezystorami R4 i R6 (pod Zenerem)
    można to zrobić?

    L.

  • 2. Data: 2013-10-29 22:17:28
    Temat: Re: Podniesienie napięcia zasilacza ATX
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > jak podnieść napięcie wyjściowe z 12V na 15V?
    > Czy dobrze kumam, że gmerawszy rezystorami R4 i R6 (pod Zenerem)

    The output voltage is regulated by the Zener diode VR3.

    When the output voltage exceeds the sum of the Zener and
    opto-coupler LED forward drop, current will flow in the optocoupler
    LED

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-10-29 23:42:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-29 21:10, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam zasilacz Coolermaster jakiśtam, dłubnąwszy w środku
    > stwierdziłem, że działa on na czymś takim:

> [...]

    Jesteś ty pewny? Pokaż jakąś fotkę tego zasilacza, jeśli to ATX, bo nie
    chce mi się wierzyć że tam nie ma innego kontrolera. To co opisujesz, to
    prawdopodobnie będzie tylko-i-wyłącznie przetworniczka od +5V Standby.

    > Czy moglibyście zerknąć na stronę 8 i powiedzieć mi,
    > jak podnieść napięcie wyjściowe z 12V na 15V?
    > Czy dobrze kumam, że gmerawszy rezystorami R4 i R6 (pod Zenerem)
    > można to zrobić?
    Raczej zmianą zenera, bo te rezystory określają "stromość" regulacji
    napięcia, a nie samo napięcie, które wynika prawie tylko z napięcia
    diody w transoptorze + zenerki. Ewentualnie można by dostawić w szereg z
    zenerką np leda niebieskiego - byłoby te 3v więcej na wyjściu.
    Tylko że linia +12v przeważnie ma kondensatory na 16v, więc 15v +/- szum
    i przepięcia - bardzo szybko je wykończy. No i dalej nie wierzę że +12v
    jest robione tam takim TinySwitchem...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-10-30 07:35:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Tuesday, October 29, 2013 11:42:05 PM UTC+1, BartekK wrote:
    > Jesteś ty pewny? Pokaż jakąś fotkę tego zasilacza, jeśli to ATX, bo nie
    > chce mi się wierzyć że tam nie ma innego kontrolera. To co opisujesz, to
    > prawdopodobnie będzie tylko-i-wyłącznie przetworniczka od +5V Standby.

    Sprawdzę wieczorem i pokażę, tam jest sporo bebechów a toto było
    akurat na wierzchu, pasowało do mojego światopoglądu na temat
    zasilacza impulsowego no to myślałem że to :>

    L.