    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Podtrzymywanie zasilania pojemnym kondensatorem
    Date: Mon, 24 May 2010 12:16:11 +0200

    Witam,

    Mam układ elektroniczny, w którego skład wchodzi
    uC ATmega644P, wyświetlacz LCD 2x24 z podświetleniem,
    DDS AD9852, kilka diod LED i jeszcze kilka innych elementów.
    Czy istnieje możliwość podtrzymania napięcia zasilania 5V
    wymienionych podzespołów przez kilka sekund za pomocą
    kondensatora o pojemności np. 1F?
    Obecnie taki kondensator jest założony i układ wyłącza się
    momentalnie, po odcięciu zasilania sieci. Nie wygląda na to,
    aby kondensator był zdolny do podtrzymania choćby przez
    sekundę. Ponieważ nie jestem elektronikiem, to nie wiem,
    czy osoba, która realizowała układ coś źle podłączyła, czy
    po prostu obciążenie jest za duże i za pomocą kondensatora
    nie da się rozwiązać tego problemu. Na początku elektronik
    utrzymywał, że układ działa, a jedynie podświetlenie LCD
    wysiada. Niemniej test wykazał, że także procesor siada
    od razu.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo