  • 1. Data: 2010-08-13 11:30:42
    Temat: Podwyzki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8246065,Kierowc
    y_zaplaca_wiecej_za_polisy_OC_i_AC.html

    Koniec eldorado dla kierowców. Towarzystwa ubezpieczeniowe już
    zaczęły podnosić ceny OC i AC. - A będzie jeszcze drożej -
    ostrzegają ubezpieczyciele
    [....]

    a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1% .. ktos tu robi z igly
    widly ..

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-08-13 11:32:44
    Temat: Re: Podwyzki
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > ostrzegają ubezpieczyciele
    > [....]
    >

    > a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1% .. ktos tu robi z igly

    Nie 1% tylko 1 punkt procentowy, a to jest podwyżka o 4% z kawałkiem.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 3. Data: 2010-08-13 11:36:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    y_zaplaca_wiecej_za_polisy_OC_i_AC.html

    > Nie 1% tylko 1 punkt procentowy, a to jest podwyżka o 4% z

    Nie 4%, tylko ubezpieczyciel zamiast wyplacic 1.22 bedzie musial
    wyplacic 1.23, a to jest 0.8%

    Ale postraszyc mozna
    "Nadciąga koniec tanich polis komunikacyjnych. Do tej pory polscy
    kierowcy płacili za obowiązkowe OC dwa razy mniej niż czescy i
    słowaccy. Z kolei w Austrii polisy były droższe trzykrotnie, a w
    Luksemburgu nawet czterokrotnie. Złote czasu się kończą.
    Zaplanowana przez rząd podwyżka VAT mocno uderzy ubezpieczycieli po
    kieszeni. [...]
    - Dla towarzystw roczny koszt wyższego VAT może sięgnąć nawet 20
    mln zł. "

    J.

  • 4. Data: 2010-08-13 11:41:34
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > kieszeni. [...]
    > - Dla towarzystw roczny koszt wyższego VAT może sięgnąć nawet 20 mln zł. "

    Wszystko co jest u nas tańsze niż w uni musi być wyrównane. Szkoda że
    zarobków też nam nie wyrównują

  • 5. Data: 2010-08-13 11:52:30
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    y_zaplaca_wiecej_za_polisy_OC_i_AC.html

    > Nie 4%, tylko ubezpieczyciel zamiast wyplacic 1.22 bedzie musial

    4.55% to o tyle % podwyżka vatu. Płaciłeś 22gr vatu, a teraz 23gr.
    22*4.55/100=1.001

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 6. Data: 2010-08-13 11:54:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-13 11:36, J.F. pisze:

> [...]
    > kieszeni. [...]
    > - Dla towarzystw roczny koszt wyższego VAT może sięgnąć nawet 20 mln zł. "
    Porównywanie do Austrii czy nawet Słowacji ma sens, jeśli porówna się
    przeciętny dochód. Jak społeczeństwo jest bogatsze to i opłaty mniej
    bolą. Poszukałem i znalazłem

    Przeciętne roczne zarobki w Niemczech ukształtowały się w 2009 roku na
    poziomie 27 648 EUR, czyli prawie 110 000 PLN.

    Przeciętne wynagrodzenie brutto w Austrii wynosi 25421 euro rocznie.
    Mężczyźni zarabiają średnio 29464 euro, a kobiety - 17538 euro.

    Faktycznie gorzej to wygląda na Słowacji i w Czechach, w ujęciu
    miesięcznym przeciętna płaca w słowackim przemyśle wynosi 731,98 EUR (3
    026 PLN), w usługach 727,96 (3 013 PLN), w handlu hurtowym 693,01 EUR (2
    869 PLN), a w branży motoryzacyjnej 692,50 EUR (2 866 PLN).

    Czyli dość podobnie jak w Polsce. Tylko czy zawsze musimy "równać w dół" ?
    Zresztą nieistotne ile faktycznie będzie musiał wypłacić, ważne że jest
    pretekst żeby podnieść ceny. Przecież o to tu chodzi, parę groszy na VAT
    od samej usługi ale też parę groszy za prąd w biurze, parę groszy za
    paliwo do firmowego auta ZU, parę groszy..i jeszcze parę ... no i
    "marża" i robi się z tego kilka(dziesiąt) złotych. I kto płaci? Pan
    płaci, pani płaci....Ale cichosza, bo są przecież "ważniejsze, bardziej
    medialne sprawy". Taka never ending story o krzyż np... A podatki się
    podniesie "bo tak trzeba" i ciemny lud każdą bajkę kupi.
    --
    MZ

  • 7. Data: 2010-08-13 12:06:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > się
    > przeciętny dochód. Jak społeczeństwo jest bogatsze to i opłaty

    Mercedes jakos nie chce dostosowac cen do zarobkow, VW tez nie, bo
    i niby czemu mieliby to robic.
    Nie wszystko jest sens porownywac z zarobkami, no chyba ze w
    kwestii bolu.

    Srednia wypadkowosc razy srednie odszkodowanie. A tu sie liczy i
    przecietna wartosc samochodu, i koszt robocizny i przecietne
    zarobki na potrzeby ustalenia odszkodowania osobowego ..

> [...]
    > paliwo do firmowego auta ZU, parę groszy..i jeszcze parę ... no i
    > "marża" i robi się z tego kilka(dziesiąt) złotych. I kto płaci?

    Ale razem nadal nie wiecej niz 0.8%.

    A pretekst .. wydawaloby sie ze pare firm czeka z niskimi cenami
    zeby zastapic te co za duzo podniosa.

    Wprowadzili w koncu ten 12% odpis na koszty leczenia ? Tez mialy
    skoczyc polisy ..

    J.

  • 8. Data: 2010-08-13 12:15:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ubezpieczyciele
    > [....]
    >

    > a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1% .. ktos tu robi z igly widly ..

    Zwłaszcza przy AC.
    Skoro VAT wzrośnie, to i ceny samochodów też, a składki będą wyższe o jego
    wartość.
    Zwykła próba skoku na kasę, pod bzdurnym pretekstem.

  • 9. Data: 2010-08-13 12:25:39
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > a wszystko z powodu .. podwyzki VAT o 1%

    Już w lipcu zapłaciłem za OC więcej, niż 2 lata temu (30% zniżki mam).
    Pani z rozbrajającą szczerością powiedziała, że kierowcy jeżdżący
    bezwypadkowo dokładają się do tych, co powodują wypadki, a TU przecież
    musi zarabiać...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-08-13 12:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>
> [...]
    > mam). Pani z rozbrajającą szczerością powiedziała, że kierowcy
    > jeżdżący bezwypadkowo dokładają się do tych, co powodują wypadki,

    Mniej wiecej na tym polegaja ubezpieczenia - nie placisz za to
    miales szkody, placisz za to ze _mozesz_ miec szkody.
    Nie ma w tym nic dziwnego i nie ma sie co na to oburzac.

    Dawniej byl jeszcze przepis ze maksymalne znizki nie moga
    przekroczyc 60%, teraz przepisu juz chyba nie ma, znizki efektywnie
    bywaja wyzsze, zwyzki tez sa.

    Wydaje mi sie ze po prostu lekcji nie odrobiles - trzeba bylo
    sprawdzic ile kosztuje u innych.

    J.