eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2009-05-17 18:57:40
    Temat: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: moon48 <m...@g...com>

    Witam,

    Głupia sprawa - dwutygodniowy KTM 690 Enduro został użyty przez
    leszcza, który po dwóch metrach postawił go na kółko, po 4 do pionu,
    na piątym moto leżało na prawym boku. Podłoże: kostka bauma. Szkody na
    pierwszy rzut oka: lusterko, lampka nad rejestracją, otarcie osłony
    klamki i dłoni kierowcy, lekko zgięta dźwignia hamulca tylnego.

    Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
    wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.

    Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...

    Pozdrawiam serdecznie,
    pognojony Jacek


  • 2. Data: 2009-05-17 18:59:02
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: moon48 <m...@g...com>

    On 17 Maj, 20:57, moon48 <m...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Głupia sprawa - dwutygodniowy KTM 690 Enduro został użyty przez
    > leszcza, który po dwóch metrach postawił go na kółko, po 4 do pionu,
    > na piątym moto leżało na prawym boku. Podłoże: kostka bauma. Szkody na
    > pierwszy rzut oka: lusterko, lampka nad rejestracją, otarcie osłony
    > klamki i dłoni kierowcy, lekko zgięta dźwignia hamulca tylnego.
    >
    > Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
    > wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.
    >
    > Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    > zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    > KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > pognojony Jacek

    jeszcze jedno - wiecie kto w Trójmieście (najlepiej Gdynia) mógłby na
    to zerknąć?


  • 3. Data: 2009-05-17 19:15:40
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    moon48 pisze:
    >> Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
    >> wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.
    >>
    >> Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    >> zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    >> KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...
    >>
    NIe zebym sie znal specjalnie, ale skrzywienie glowki ramy przy czyms
    takim to chyba niebardzo. Sprawdz czy aby przypadkiem sama kierownica
    sie nie skrzywila. Drugie co moznaby podejrzewac to skrzywienie na
    polkach. Nic strasznego nie powinn sie stac. W koncu to nie jest skuter
    tylko ciezki sprzet do ostrej zabawy.
    W 3city jest chyba dealer KTM - podjedz, niech rzuci okiem, szkoda
    samemu cos paprac po Zdziskowych Warsztatach jak masz moto na gwarancji.

    --
    Qlfon, Kraków


  • 4. Data: 2009-05-17 19:15:41
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    moon48 pisze:

    > Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    > zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet?

    Nie rob scen. Moglo co najwyzej nastapic banalne zgiecie kierownicy
    i/lub przestawienie jej lekko w mocowaniach. Przy czym stawiam na to
    drugie.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/


  • 5. Data: 2009-05-17 19:34:58
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: moon48 <m...@g...com>

    On 17 Maj, 21:15, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    > moon48 pisze:>> Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło
    na
    > >> wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.
    >
    > >> Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    > >> zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    > >> KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...
    >
    > NIe zebym sie znal specjalnie, ale skrzywienie glowki ramy przy czyms
    > takim to chyba niebardzo. Sprawdz czy aby przypadkiem sama kierownica
    > sie nie skrzywila. Drugie co moznaby podejrzewac to skrzywienie na
    > polkach. Nic strasznego nie powinn sie stac. W koncu to nie jest skuter
    > tylko ciezki sprzet do ostrej zabawy.
    > W 3city jest chyba dealer KTM - podjedz, niech rzuci okiem, szkoda
    > samemu cos paprac po Zdziskowych Warsztatach jak masz moto na gwarancji.
    >
    > --
    > Qlfon, Kraków

    Dziękuję za słowa otuchy ;)
    Niestety najbliższy dealer, u którego z resztą kupiłem moto, jest w
    Bydgoszczy :(


  • 6. Data: 2009-05-17 21:04:36
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: "Asdf :)" <g...@g...com>

    On 17 Maj, 20:57, moon48 <m...@g...com> wrote:

    [ciach: straty]

    > Ale ale, żeby nie było zbyt pięknie - kierownica gdy ustawimy koło na
    > wprost jest lekko skrzywiona (nie prostopadła do sylwetki motocykla.

    Miałem po glebie tak samo, dodatkowo przednia opona ocierała o błotnik
    (tobie to raczej nie grozi ;). Problemem okazały się krzywe lagi. Po
    wymianie problem zniknął.
    Glebę miałem gdzieś przy 30-40km/h, uślizg przedniego koła, motocykl
    poszedł bokiem po asfalcie, w nic nie uderzył. Jak widać lagi to dość
    delikatny element.

    --
    Pzdr, GM
    Suzuki DR 650 RSE już sprawne :)


  • 7. Data: 2009-05-17 22:41:19
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>


    Użytkownik "moon48" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6b1e6ddc-a8a7-4528-92bd-19b927089a0a@v17g2000vb
    b.googlegroups.com...
    Witam,

    >Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    >zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    >KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...

    najprawdopodobniej przestawily sie lagi w polkach - poluznij sruby mocujace
    lagi, ustaw prosto, skrec. ewentualnie sama kiera sie skrzywila popatrz
    dokladnie.

    Pzdr
    PanAdol
    Triumph Tiger 900



  • 8. Data: 2009-05-18 07:57:59
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>


    Użytkownik "moon48" napisał w wiadomości

    Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...

    Pozdrawiam serdecznie,
    pognojony Jacek

    Zacznij od najprostszej rzeczy czyli złap kierę i wyprostuj ją
    tak jak się kiedyś prostowało w rowerach po glebie (koło o mur)
    Ktm ma mocowaną kierownicę na takich słupkach i one
    zazwyczaj się wyginają, w następnej kolejności jest zawieszenie.
    Ale ono tez się naogól nie wygina tylk oprzestawia. Sprzęt jest zrobiony
    do wywracania, więc bez sensu po każdej glebie lecieć z nim na prostowanie
    zawieszenia. Enduro nie jest wrażliwe na coś co w drogowych motocyklach
    uniemożliwa jazdę. Ergo wyprostuj kierownicę, dalej poluzuj śruby na półkach
    i ustaw sobie lagi (na oko). NIe skręcaj tego za mocno bo to musi się przy
    kolejnej glebie poddać. Prędkości w enduro nie sa kosmiczne, więc nie
    będziesz
    odczuwał żadnych sensacji nawet przy krzywych lagach.
    Mi lc4 adv skozłował przez przednie zawieszenie i lagi się nie pogięły,
    tak że wiesz, luz ;-)

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y



  • 9. Data: 2009-05-18 08:52:11
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: moon48 <m...@g...com>

    On 18 Maj, 09:57, "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl> wrote:
    > Użytkownik "moon48"  napisał w wiadomości
    >
    > Panika, obowiązkowo. Czy może wiecie co to? Kapitalny remont
    > zawieszenia i skrzywiona główka ramy czy jakiś banalny pierdolet? Niby
    > KTM robi sprzęty do niegrzecznego obchodzenia się z nimi, ale...
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > pognojony Jacek
    >
    > Zacznij od najprostszej rzeczy czyli złap kierę i wyprostuj ją
    > tak jak się kiedyś prostowało w rowerach po glebie (koło o mur)
    > Ktm ma mocowaną kierownicę na takich słupkach i one
    > zazwyczaj się wyginają, w następnej kolejności jest zawieszenie.
    > Ale ono tez się naogól nie wygina tylk oprzestawia. Sprzęt jest zrobiony
    > do wywracania, więc bez sensu po każdej glebie lecieć z nim na prostowanie
    > zawieszenia. Enduro nie jest wrażliwe na coś co w drogowych motocyklach
    > uniemożliwa jazdę. Ergo wyprostuj kierownicę, dalej poluzuj śruby na półkach
    > i ustaw sobie lagi (na oko). NIe skręcaj tego za mocno bo to musi się przy
    > kolejnej glebie poddać. Prędkości w enduro nie sa kosmiczne, więc nie
    > będziesz
    > odczuwał żadnych sensacji nawet przy krzywych lagach.
    > Mi lc4 adv skozłował przez przednie zawieszenie i lagi się nie pogięły,
    > tak że wiesz, luz ;-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Irek i ktm-y

    Dzięki! Zrobiłem to i chyba zadziałało. Jako że mam dwie lewe ręce i
    brak klucza dynamometrycznego lepiej pokażę to jutro fachowcowi. Poza
    tym lewa laga wysunęła się o ok. milimetr wyżej i muszę skorzystać z
    jego skrzynki/podstawki pod moto.

    Raz jeszcze dziękuję Tobie i innym za słowa otuchy ;)
    Pozdrawiam,
    Jacek


  • 10. Data: 2009-05-18 13:40:00
    Temat: Re: Polak mądry po szkodzie? Poproszę o poradę (KTM 690 Enduro)
    Od: "kamerdol" <p...@F...o2.pl>

    Elo.

    > Dzięki! Zrobiłem to i chyba zadziałało. Jako że mam dwie lewe ręce i
    > brak klucza dynamometrycznego lepiej pokażę to jutro fachowcowi. Poza
    > tym lewa laga wysunęła się o ok. milimetr wyżej i muszę skorzystać z
    > jego skrzynki/podstawki pod moto.

    Nie przesadzaj, dokręc porządnie i tyle - dynanometr to do głowicy
    dokręcania służy :))) stojak tez ci po nic, poluzuj lagi w półkach, puknij z
    góry w korek przec jakies drewienko i wejdzie ten 1 mm.

    Zdrowia

    Kamil

    Kawasaki KXF250


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: