  • 1. Data: 2009-05-17 18:52:22
    Temat: pije olej jak smok - czym to grozi ?
    Od: ttomek <t...@g...com>

    Witam,

    Po pierwszych doświadczeniach na polecanej w "najlepszych praktykach"
    500 postanowiłem nabyć coś do dalszych podróży. Ponieważ ceny nowych
    są jakie są, poszedłem w kompletnie drugą stronę i nabyłem moto ....
    13 letnie - Yamahe TDM 850. Ślicznotka (tak ją nazwał wczoraj typ na
    stacji benzynowej - byłem w szoku) wydaje się w dobrym stanie - pali
    bez problemów, silnik suchy, hamulce ok, opony prawie nowe - zrobiłem
    1 kkm bez najmniejszych problemów. I tylko szczęka mi opadła jak
    sprawdzałem olej. Po przyprowadzeniu dolałem 1,5 l. - ok. - nie
    wiadomo kiedy poprzedni właściciel dolewał. Przejechałem 600 km -
    dolałem 400 ml - i mało .....!!!!! Więcej nie miałem, a w oczku nadal
    nic !!!. Ponoć norma to ok. 300 ml/1kkm - ale tu wychodzi ponad 1
    litr !

    I tu rodzi się moje pytanie - w pierwszej kolejności na pewno zmienię
    na bardziej gęsty olej mineralny (przebieg licznikowy to 52 kkm,
    poprzedni właściciel lał 10W40 ) ale co jeżeli to nie pomoże ? Jestem
    w stanie pogodzić się z tym że mam 2T - tankowanie i buteleczka oleju
    - ale ile tak można ?? Czy powiedzmy mogę założyć że dam radę tak
    przejechać kolejnych 30kkm czy taka olejożerność wskazuje na
    natychmiastową konieczność naprawy ?

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 2. Data: 2009-05-17 19:17:37
    Temat: Re: pije olej jak smok - czym to grozi ?
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "ttomek" <t...@g...com> wrote
    I tu rodzi się moje pytanie - w pierwszej kolejności na pewno zmienię
    na bardziej gęsty olej mineralny (przebieg licznikowy to 52 kkm,
    poprzedni właściciel lał 10W40 ) ale co jeżeli to nie pomoże ?

    W pierwszej kolejnosci kup mlotek i wybij
    sobie z glowy takie pomysly!
    52 tys. km? Chyba 152 :-)

    Jestem
    w stanie pogodzić się z tym że mam 2T - tankowanie i buteleczka oleju
    - ale ile tak można ??

    Jak najkrocej.

    Czy powiedzmy mogę założyć że dam radę tak
    przejechać kolejnych 30kkm

    Szczerze watpie.

    czy taka olejożerność wskazuje na
    natychmiastową konieczność naprawy ?

    Owszem, ale powinien Cie zainteresowac
    kolor spalin wydobywajacych
    sie z wydechow i stan swiec zaplonowych.
    To tak na poczatek zanim wpadniesz na kolejny
    rownie madry pomysl, jak zamiana oleju
    na gorszy.
    Tak na marginesie poziom oleju
    sprawdzales na zimno?

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 3. Data: 2009-05-17 19:23:44
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    ttomek pisze:
> [...]
    > 500 postanowiłem nabyć coś do dalszych podróży. Ponieważ ceny nowych
    > są jakie są, poszedłem w kompletnie drugą stronę i nabyłem moto ....
    Ktora, wychodzi 1996 czyli moze byc pierwsza czyli 3VD albo juz nowsza
    4TX. Mialem te starsza i olej tez lubila wypic. Litra to moze nie pila
    ale lubila.
    Sa rozne szkoly badania poziomu oleju w tym sprzecie. na cieplo, na
    zimno, na bocznej na centralnej (jak ma) itp itd. To such amiska jest
    wiec raczej nie zabijesz sprzeta ale pilnuj.
    Jak palisz na zimno to widzisz szary dym z wydechu? Jak widzisz to byc
    moze trzeba zajrzec do uszczelniaczy zaworowych. Jak nie widac to
    jeszcze jest czas. Jest tez teoria opisana tutaj:
    http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=OIL mowiaca ze ubytki oleju nie
    wynikaja z jego palenia a wyciekania przez uszczelke na przedniej zebatki.
    Ogolnie polecam te strone: http://jbx9.free.fr/tdm/index.php sporo
    fajnych trikow do TDM wszystkich 3 generacji. No i Carpe TDM:
    http://tinyurl.com/okty6o

    Zajefajny sprzet kupiles!>
    > Pozdrawiam,
    > Tomek.

    Rowniez.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 4. Data: 2009-05-17 19:25:04
    Od: v...@p...onet.pl

    On 17 Maj, 20:52, ttomek <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > - ale ile tak można ?? Czy powiedzmy mogę założyć że dam radę tak
    > przejechać kolejnych 30kkm czy taka olejożerność wskazuje na

    witam. ztego co piszesz to moto niezle pije olej a to wskazuje na
    pierscienie tlok cylinder duze zuzycie. lub uszczelniacze .
    brak oleju to zatarcie silnika . czy motor puszcza dymka? .moze gdzies
    cieknie olej?
    pzdr vivaldi bmw k 100

  • 5. Data: 2009-05-17 19:29:16
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Tak na marginesie poziom oleju
    > sprawdzales na zimno?

    Zacznijmy od tego ze poziom w moto z sucha miska sprawdza sie inaczej -
    Zaraz po zgaszeniu silnika a nie przed odpaleniem :)

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-05-17 19:36:28
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 17 May 2009 12:25:04 -0700 (PDT), v...@p...onet.pl
    wrote:

    >witam. ztego co piszesz to moto niezle pije olej a to wskazuje na
    >pierscienie tlok cylinder duze zuzycie. lub uszczelniacze .

    Takie zużycie przez same uszczelniacze? Bardzo mało prawdopodobne.
    Najpewniej prowadnice zaworowe, w drugiej kolejności pierścienie.
    Pomiar sprężania z próbą olejową nie da 100% pewności ale coś tam
    powie.

    Jeżeli okaże się, że pierścienie, to ja bym je najpierw popłukał z
    nagaru i odblokował. Najpierw nafta do cylindrów, a później najtańszy
    syntetyk z larssona i jazda. Zmien po 2-3kkm znowu na synta i
    obserwuj. Może sie pierścienie odblokują i przestanie.

    Ale na 90% obstawiam górę.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 7. Data: 2009-05-17 19:41:38
    Od: ttomek <t...@g...com>

    Hej,

    > To tak na poczatek zanim wpadniesz na kolejny
    > rownie madry pomysl, jak zamiana oleju
    > na gorszy.
    > Tak na marginesie poziom oleju
    > sprawdzales na zimno?

    Wielkie dzięki za odpowiedź. Mocykl jest w kraju od roku, no oleju
    "lepszym" wiem że jeździł ostanie kilka miesięcy - co było wcześniej
    nie wiadomo. 52 kkm to jak napisałem przebieg "licznikowy" (miałem na
    myśli to ile pokazuje licznik) - ale to +100kkm to już chyba zły
    dzień ??

    O sprawdzniu oleju trochę poczytałem zanim wam trułem d....
    Sprawdzałem na zimno, przy włączonym, silniku 30 s. po wyłączeniu,
    2min. po wyłączeniu ... - na pewno pije i to dużo.

    Nie rozumiem skąd ten atak że chcę zmienić na inny olej - instrukcja
    jak najbardziej taki dopuszcza,a z tego co wiem z silników
    samochodowych może to pomóc - w odróżnieniu od zmiany w drugą stronę
    która częściej szkodzi niż pomaga....

    Pozdrawiam,
    Tomek.

  • 8. Data: 2009-05-17 19:46:11
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 17 May 2009 12:41:38 -0700 (PDT), ttomek <t...@g...com>
    wrote:

    >w odróżnieniu od zmiany w drugą stronę
    >która częściej szkodzi niż pomaga....

    Mam dokładnie odwrotne doświadczenia i to z kilkunastu silników (i
    motocyklowych i samochodowych).

    W jednym jedynym przypadku po zalaniu syntetyka zaczęło się slizgać
    sprzęgiełko rozrusznika. No ale to był silnik motocyklowy co miał
    przejechane 220kkm i naprawdę był już mocno zużyty. W każdym innym
    przypadku zmiana na lepszy olej wychodziła na +.

  • 9. Data: 2009-05-17 19:57:06
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "ttomek" <t...@g...com> wrote

> [...]

    nie wiadomo. 52 kkm to jak napisałem przebieg "licznikowy" (miałem na
    myśli to ile pokazuje licznik) - ale to +100kkm to już chyba zły

    Nie napisalem ze szklanej kuli ze tyle ma,
    tak sie drocze troche TDM z tego co sie orientuje
    lubia sobie lyknac, ale nie takie ilosci.

[...]

    No wlasnie stad ze to legenda, a w cudowne i magiczne
    wlasciwosci uszczelniajace nagaru i innego syfu
    nie uwierze. W kazdym silniku.
    A wrecz przeciwnie bede z uporem maniaka twierdzil
    ze olej syntetyczny pomoze. Przeplukanie silnika
    polsyntetykiem i ponowna zmiana na syntetyczny.
    Oczywiscie raczej nie w Twoim przypadku.
    Tak wrozac z fusow to moga byc pierscienie albo
    uszczelniacze albo jeszcze cos.
    Opisz wyglad dymu i sprawdz kolor i stan swiec.
    Zreszta mysle ze ktos jeszcze cos napisze, ktos kto
    ma wiecej doswiadczenia w reanimacjach niz ja.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 10. Data: 2009-05-17 20:19:26
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <t...@g...com> wrote:

    > a z tego co wiem z silników
    > samochodowych może to pomóc - w odróżnieniu od zmiany w drugą stronę
    > która częściej szkodzi niż pomaga....

    Tak, pomaga. Dobić silnik. Silnik, który bierze olej, jest
    niestety do naprawy. Reszta to pudrowanie syfa.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com