  • 51. Data: 2016-07-05 16:04:32
    Temat: Re: Power on/off ... niezła ściema ;)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Waldek napisał(a) :
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się jaki sens ma funkcja power on/off
    > na moim dekoderze IPTV :) /MAG254/
    >

    > Niewiele myśląc podłączyłem miernik i okazuje się
    > że dekoder w trybie ON pobiera 3,8W a w trybie OFF 3,4 W
    > no... oszczędność zarąbista - czyżby tylko odcinał sygnał HDMI ?
    >

    > No cóż, ta różnica 0,4W jest po prostu powalająca ;)

    Właśnie sprawdziłem moje głośniki komputerowe. Kablowe. W obudowie
    od subwoofera jest też zasilacz sieciowy. Pokrętło regulacji mocy ma
    też wyłącznik. Czegoś. Wyłącznik czegoś. Bo nie jest to wyłącznik
    przed modułem zasilania. Pobór mocy załączonych głośników: ok. 1,9W.
    Wyłączając "coś" pobór mocy spada do ok. 1,0W.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 52. Data: 2016-07-05 16:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
> [...]
    >modułem zasilania. Pobór mocy załączonych głośników: ok. 1,9W.
    >Wyłączając "coś" pobór mocy spada do ok. 1,0W.

    IMO - wylacznik po stronie niskiego napiecia, dosc czeste rozwiazanie.
    Po wylaczeniu zostaja straty tranformatora - jak widac niewielkie.

    Ale pobor mocy wzmacniacza niegrajacego tez nie jest duzy. Chyba, ze
    to audiofilska klasa A.

    W skali jednak kraju, liczac 10 mln komputerow - to mowimy juz o 9 MW
    mocy :-)

    Ale jakby wylaczyc po stronie sieci, to by sie dalo 19 MW oszczedzic
    :-)

    J.

  • 53. Data: 2016-07-05 17:32:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > mocy :-)
    >
    > Ale jakby wylaczyc po stronie sieci, to by sie dalo 19 MW oszczedzic

    Nie liczę strat w MW tylko w PLN-ach. Też jednostka mocy, swego
    rodzaju :-)
    20 godzin niepotrzebnej pracy na dobę, razy 10mln komputerów, to
    rocznie 150 mln PLNów zmarnowane na podgrzanie atmosfery.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1