  • 21. Data: 2016-09-05 18:08:42
    Temat: Re: Powerbank jako UPS
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Sep 2016 16:19:57 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Raczej wezmę ładowarkę liion (gotową) na 8.4V i jedną/dwie
    przetwornice
    > ->5V. Powinno załatwić temat, choć nie wiem jak się zachowa
    ładowarka
    > któa nie dość ze laduje akku to jeszcze jest obciążona Pi.

    Zrób to porządnie jak w tej nocie:

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/01149
    c.pdf

    Jeśli.jest zewnętrzne zasilanie, to moc jest brama z zew a nie z aku
    (a "odciety" aku może być prawidłowo naładowany). Jeśli nie ma
    zasilania mosfet przełączy na zasilanie z aku. Oczywiście "system
    load" to Twoja przetwornica 5V@2A.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2016-09-05 19:23:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 5 Sep 2016 16:19:57 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nqjuv7$mr6$1@node1.news.atman.pl>
    od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

    >Raczej wezmę ładowarkę liion (gotową) na 8.4V i jedną/dwie przetwornice
    >->5V. Powinno załatwić temat, choć nie wiem jak się zachowa ładowarka
    >któa nie dość ze laduje akku to jeszcze jest obciążona Pi.

    MOPHIE 5X POWERSTATION to potrafi(tak twierdzi producent), ale jest
    drogi.
    Wydaje mi się, że banki Soshine też to potrafią, ale głowy nie dam.
    GoodRam 6600mAh podobno działa dobrze z Raspi jako UPS.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 23. Data: 2016-09-05 19:58:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > nadadzą.
    >
    > Krązy po internetcie legenda jakoby istniały power banki pozwalające na
    > ładowanie i zasilanie jednocześnie i samoczynnie się przestawiające. Czy
    > ktoś ma może:
    > a) konkretny model który ma taki feature?
    > b) jakąs charakterystyczną cechę która pozwoli zidentyfikować scalak po
    > zachowaniu?
    >
    > Zaznaczam że w grę wchodzą wylacznie PB z akku 18650 i interesują mnie
    > raczej takie na dwa, max cztery akku z powodu gabarytu.
    >
    > Pewno że mogę zrobić ale coś czuje że nie ma sensu jeśli kupie go za

    No to ja se właśnie wystrugałem sam, w starą obudowę dysku zewnętrznego
    3.5' weszło mi 45Ah. Na razie ładuję (do tej pory robiłem to tylko raz)
    ładowarką modelarską bo jeszcze nie zrobiłem układu ładowania.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2016-09-05 20:09:40
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 05 Sep 2016 19:23:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <8...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
> [...]
    >Wydaje mi się, że banki Soshine też to potrafią, ale głowy nie dam.
    >GoodRam 6600mAh podobno działa dobrze z Raspi jako UPS.

    Teraz znalazłem o Tomo(Soshine):
    The Tomo V8-4 can recharge cells while also powering USB devices,
    provided the USB device current draw isn?t too high. When the USB
    devices draw in excess of ~700 mAh, the power bank stops charging and
    just powers the external USB devices until they are disconnected or
    stop drawing current.
    http://powercartel.com/teardowns/tomo-v8-4-soshine-e
    3-diy-usb-power-bank-teardown/
    Ten bank można u nas kupić za jakieś 77 brutto najtaniej(bez ogniw).
    http://udanezakupy.com.pl/powerbanki-c-355_438.html

  • 25. Data: 2016-09-05 20:11:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-05 20:09, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > devices draw in excess of ~700 mAh, the power bank stops charging and
    > just powers the external USB devices until they are disconnected or
    > stop drawing current.

    To oznacza że pod R-PI nigdy się nie naładuje.

    Coraz blizej do wniosku że taki UPS albo zrobić samodzielnie, albo wziąć
    gotowy akku 12V z zasilaczem buforowym.

  • 26. Data: 2016-09-05 20:13:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pewno że mogę zrobić ale coś czuje że nie ma sensu jeśli kupie go za
    > 30-50zl.
    za 80 centów kupisz układ który z jednej strony ma usb z drugiej + i -
    do ogniwa 18650 - czyli ładowarka. do tego samego ogniwa w czasie
    rozładowywania czy ładowania, możesz podpiąć drugi niezależny układ
    który z 3.7v zrobi Ci 5V czy ile tam chcesz. ten uład może już być
    droższy. jego cena może nawet przekroczyć dolara.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2016-09-06 09:00:43
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 05.09.2016 o 16:02, wchpikus pisze:
> [...]
    on_1034781847&feature=iv&src_vid=CwWIx-qU6mM&v=Scs1V
    uweCCs

    > Zrobie tobie filmik jak nie wierzysz:)

    Sorry za jakosc i jedna reka robione:)
    https://www.youtube.com/watch?v=2WcA8OwIliU

  • 28. Data: 2016-09-06 20:32:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-06 09:00, wchpikus wrote:
    > Sorry za jakosc i jedna reka robione:)
    > https://www.youtube.com/watch?v=2WcA8OwIliU

    Dobrze widze ze na outpucie 4.6V? R-PI nie ruszy.

  • 29. Data: 2016-09-06 20:41:05
    Od: w...@g...com

    Dobrze widzisz, spada zasilanie troche.
    Ale tak bardzo pi jest nieodporne?
    Kiedys mialem pi, nie zauwazylem ze musi muec dokladnie 5V

  • 30. Data: 2016-09-06 20:48:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-06 20:41, w...@g...com wrote:
    > Dobrze widzisz, spada zasilanie troche.
    > Ale tak bardzo pi jest nieodporne?
    > Kiedys mialem pi, nie zauwazylem ze musi muec dokladnie 5V

    4.8V i martwe. Musze to jeszcze dokładnie sprawdzic, ale raczej lepiej
    nie będzie, ciężko znaleźc zasilacz i kabel który daje radę.