  • 1. Data: 2010-07-20 18:11:23
    Temat: Pozycja pedału hamulca.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jako świeży posiadacz dwóch kółek klasy 50 ccm ;-) proszę o pomoc.
    Poradźcie Grupowicze, jak mam uregulować hamulec tylny?
    Jaka ma być pozycja pedału w stosunku do podnóżka? Ma być na równo czy
    wyżej?
    Jak był na równo, to wydaje mi się, że trzeba było za bardzo w dół cisnąć,
    aby hamować. Jak podciągnąłem, to pedał jest trochę wyżej od podnóżka i
    teraz jest niewygodnie, bo muszę stopę trzymać z boku.
    I jeszcze jedno: który hamulec używać jako główny? Przód, czy tył?
    Najchętniej poczytałbym jakieś podstawy na temat techniki jazdy.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-20 18:14:36
    Temat: Re: Pozycja pedału hamulca.
    Od: Daniel Kowalski <b...@g...pl>

    > Najchętniej poczytałbym jakieś podstawy na temat techniki jazdy.
    > Jacek

    "Motocyklista doskonały" - świetna książka, bardzo przydatna dla
    początkujących takich jak ja ;-)
    http://sklep.scigacz.pl/motocyklista-doskonaly-porad
    nik-p-7085.html

  • 3. Data: 2010-07-20 18:24:23
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    On 20 Lip, 20:11, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Poradźcie Grupowicze,  jak mam uregulować hamulec tylny?
    > Jaka ma być pozycja pedału w stosunku do podnóżka? Ma być na równo czy

    Czesc,

    Dzwignia hamulca ma byc minimalnie (doslownie kilka milimetrow) wyzej
    od podnozka. Jak bedzie za nisko to bedziesz musial czubkiem stopy ja
    dusic. A jakie masz moto?

    > I jeszcze jedno: który hamulec używać jako główny? Przód, czy tył?
    Z reguly przod. Oczywiscie z wyczuciem.

    > Najchętniej poczytałbym jakieś podstawy na temat techniki jazdy.

    http://peb.pl/epika-i-dramat/428930-rapidshare-hough
    -david-l-motocyklista-doskonaly.html

    --
    Lukasz
    Transalp XL650V, WAW

  • 4. Data: 2010-07-20 20:39:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-20 20:11, Jacek pisze:
    > Jako świeży posiadacz dwóch kółek klasy 50 ccm ;-)
    > Najchętniej poczytałbym jakieś podstawy na temat techniki jazdy.
    boskie

    > I jeszcze jedno: który hamulec używać jako główny? Przód, czy tył?
    Twoi koledzy hamuja butem o asfalt, chyba tez jeszcze tematu nie
    przerabiali.

  • 5. Data: 2010-07-20 21:52:34
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Właśnie dlatego pytam, bo hamowanie butem o asfalt przy V max tego bolidu =
    55 km/h to ciut mało, a wolałbym nie hamować zębami o wspomniany asfalt.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-07-21 07:03:05
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-20 23:52, Jacek pisze:
    > Właśnie dlatego pytam, bo hamowanie butem o asfalt przy V max tego
    > bolidu = 55 km/h to ciut mało, a wolałbym nie hamować zębami o
    > wspomniany asfalt.
    > Jacek

    Nie mam skuta (mam pincet) , jesli skut ma tarcze (na 99.9% ma) i jesli
    jest precyzyjna i dawkowalna (w podtekscie - hydraulika, bo linki nigdy
    nie mialem, tu pewnie bywa 50/50 hydraulika/linka) to przod i wylacznie
    przod. Wyjatek: zjazdy w dol po szutrowkach itp.

    Nie mialem nigdy doswiadczen na WSK i bebnowych, wiec nie porownam. Wiem
    ze kumple z doswiadczeniami przestawiaja sie na przod i jest ok.

    Niestety, mnie nie stac na hamowanie zebami, musze je oszczedzac.
    Tez Jacek.

  • 7. Data: 2010-07-21 09:24:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-20 20:11:23 +0200, "Jacek" <m...@g...pl> said:

    > Poradźcie Grupowicze, jak mam uregulować hamulec tylny?
    > Jaka ma być pozycja pedału w stosunku do podnóżka? Ma być na równo czy wyżej?

    To zależy. Od pozycji jaką przyjmujesz na motocyklu, od Twoich
    parametrów, wreszcie od preferencji. W enduro jest zalecane ustawianie
    dźwigni na równo z podnóżkiem, ale w innych motocyklach sam sobie
    dobierz odpowiedni poziom, z uwzględnieniem 3 rzeczy:
    - aby dało się szybko i wygodnie sięgnąć butem
    - aby dało się operować dźwignią w pełnym zakresie
    - aby nie wciskać jej przypadkowo.

    > I jeszcze jedno: który hamulec używać jako główny? Przód, czy tył?

    Przód. Tył jako pomocniczy, na śliskim proporcje trochę się zmieniają.
    Poszukaj w archiwum były tu kilometrowe wątki na ten temat. Lub/i kup
    soboe Motocyklistę doskonałego.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-07-21 15:52:46
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie mam skuta (mam pincet) , jesli skut ma tarcze (na 99.9% ma)

    Jaki skut ma hamulec w nodze?

    Tak z ciekawosci pytam - jesli taki istnieje to fajnie.

    --
    pzdr:
    Ivam

    ps. o simsonie pamietam, ale moze jeszcze jakis jest.

  • 9. Data: 2010-07-21 16:26:22
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jaki skut ma hamulec w nodze?
    >
    > Tak z ciekawosci pytam - jesli taki istnieje to fajnie.

    Stare Vespy px.
    Był tez model piaggio mp3 z hamulcem w nodze.

    --
    Glub

  • 10. Data: 2010-07-22 14:19:47
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>