  • 191. Data: 2010-10-22 16:38:03
    Temat: Re: "Pozyczyli" sobie jego zdjecie i zglosili sprawe do prokuratury
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Tylko jakie by nie było ma pewne zobowiązania. Przemyślisz i co? Komu
    > zabierzesz pieniądze? Emerytom? Szkolnictwu? A może zlikwidujesz policję
    > i wojsko? Problem w tym, że większość pozycji w budżecie to pozycje
    > stałe. Niezależnie kto przyjdzie z jakiej partii będzie musiał to
    > uwzględnić.

    Trzeba uwzględnić, ale jednak stopniowo trzeba obciążenia zwiazane z
    nadmierną rolą państwa redukować. Dobrym pzrykłądem jest stopniowe
    ograniczanie przywilejów rentowych i propozycje (szkoda że nie zrealizowane
    wcześniej) stopniowych zmian wieku emerytalnego służb mundurowych.

    > Problem w tym, że wszyscy chcą podatków takich jak na
    > Kajmanach i państwa opiekuńczego jak w Szwecji.

    Z tego co wiem Szwedzi juz od kilku lat odchodzą od modelu państwa
    opiekuńczego.

    > Reforma finansów nie jest prosta, bo np zmniejszenie podatków w ciągu 3
    > lat zwiększy wpływy do budżetu o ileś procent, tylko przez pierwszy rok
    > powiesz nauczycielom, wiecie, za 3 lata dostaniecie większe pensje, ale
    > teraz usta na plaster i przez rok nie ma na pensje.

    Nikt nie twierdzi, ze reformy są rzeczą prostą ale niestety odwlekanie ich
    jest drogą do zguby (tyle, że za ileś tam lat, kiedy już może rządzić inna
    ekipa). Radykalne - i skuteczne - reformy finansów przeprowadził w Polsce
    Balcerowicz - i niestety za to zapłacił.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 192. Data: 2010-10-22 16:49:00
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ukradli 'wątkotwórcy' a wyciągnęli chociażby Blidę
    Czujesz się Blidą?
    A może poczułbyś się Sumlińskim?

  • 193. Data: 2010-10-22 16:51:23
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Prawica jest w sensie światopogladowym (zakaz aborcji i zapładniania in
    > vitro, religia w szkołach, zwrot kościołowi majątku na uprzywilejowanych
    > warunkach itp.), natomiast w gospodarce ta sama 'prawica' proponuje silny
    > wpływ państwa, odżegnuje się od prywatyzacji służby zdrowia... Do tego
    > jeszcze często dochodzi podkreślanie roli związków zawodowych.

    Wiesz, było sporo firm na które Państwo w osobie władcy miało duży wpływ.
    Stalownie, stocznie, tężnie soli.
    Zakładasz więc, że monarchia jest socjalistyczna? A spółka akcyjna nie?
    Dobre...

  • 194. Data: 2010-10-22 16:53:28
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > czy z braku dementi uważasz że białe jest czarne a czarne białe?
    Nie, uważam, że "prezydent będzie gdzieś leciał i wszystko się zmieni".
    Znasz ten cytat?

  • 195. Data: 2010-10-22 16:55:49
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:lxmb47pn8cnu$.16khm4n7k11x0.dlg@40tude.net...

    > Uważasz, że coś tak oczywistego wymaga dementi?

    Oczywiste jest to, że mamy niewłaściwą głowę państwa.

  • 196. Data: 2010-10-22 16:59:31
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > LOL:)))) I to wg Ciebie jest gospodarka planowa?

    Nie, to jest planowanie w gospodarce.
    A jak już wszystko będzie liberalne na 1000% to może w końcu ktoś wymyśli
    wspólnotę pierwotną i zacznie się epoka kamienia łupanego II.

  • 197. Data: 2010-10-22 17:24:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał:

    > Wiesz, było sporo firm na które Państwo w osobie władcy miało duży wpływ.
    > Stalownie, stocznie, tężnie soli.

    Kilkaset lat temu było to nawet regułą w przodujących ekonomicznie
    gospodarkach. Tyle, ze świat się trochę od tego czasu zmienił.

    > Zakładasz więc, że monarchia jest socjalistyczna? A spółka akcyjna nie?
    > Dobre...

    Pokaż mi jakąkolwiek monarchię (za wyjątkiem krajów opierajacych swoją
    gospodarkę na eksporcie ropy) w której w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat
    gospodarka by kwitła a podstawowe dla gospodarki firmy byłyby bezpośrednio
    sterowane przez monarchę...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 198. Data: 2010-10-22 17:27:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał:

    > Oczywiste jest to, że mamy niewłaściwą głowę państwa.

    Niewłaściwą do czego? Podważasz wynik wolnych, demokratycznych wyborów?

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 199. Data: 2010-10-22 17:33:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał:

    > Nie, to jest planowanie w gospodarce.

    Nie dostrzegasz różnicy miedzy gospodarką regulowaną a gospodarką w której
    niezależne podmioty gospodarcze planują swoją działalność?

    > A jak już wszystko będzie liberalne na 1000% to może w końcu ktoś wymyśli
    > wspólnotę pierwotną i zacznie się epoka kamienia łupanego II.

    Gdzie jest powiedziane, ze w liberalnej gospodarce podmiot gospodarczy ma
    nie planować swoich działań? Obawiam sie, że nie bardzo wiesz, na czym
    polega liberalizm...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 200. Data: 2010-10-22 17:49:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Proszę cię, realizuj swoje utopie możliwie z dala ode mnie i mojego
    > dziecka.

    :-)

    > Może armię też by sprywatyzować, co?

    Armię nie.