  • 1. Data: 2009-05-31 16:01:23
    Temat: Prad o czestotliwosci 60Hz
    Od: Michal <n...@s...xx>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem: potrzebuje w jakis sposob uzyskac z gniazdka
    prad o parametrach 110V i 60Hz. O ile ze zmiana napiecia nie ma
    problemu, bo dostepne sa na kazdym kroku (auto?)transformatory, to
    problem jest z czestotliwoscia. Z tego co zdazylem sie zorientowac nie
    jest to takie latwe.

    Pomyslalem sobie, ze najtanszym sposobem byloby przekonwertowanie pradu
    zmiennego z gniazdka na prad staly a nastepnie na prad zmienny o
    zadanych parametrach. Mozna taki efekt uzyskac przez dwa urzadzenia:
    jedno ktore pozwala nam podlaczyc pod gniazdko zapalniczke samochodowa,
    drugie ktore podlacza sie do gniazda zapalniczki a na wyjsciu jest prad
    zmienny. Wystarczy to drugie urzadzenie kupic w USA i powinno sie
    udac... Niestety czestotliwosc 60Hz musi byc dosc dokladna, poniewaz
    zamierzam podlaczyc pod nia zegar odmierzajacy czas za pomoca silnika
    na prad zmienny (zegar oczywiscie amerykanski). I tu pojawia sie moja
    obawa, ze takie urzadzenie "Made in China" moze nie sprostac
    wymaganiom. Jak myslicie?

    Ewentualnie jaki inny sposob uzyskania 60Hz w polskich warunkach
    proponujecie? Moze ktos z Was podjalby sie wykonania takiego urzadzenia
    (juz bez zabawy w przechodzenie AC-DC-AC) albo znacie firme ktora
    moglaby sie tym zajac? Wszelkie wskazowki beda pomocne.

    Z gory dzieki i przepraszam za moj malo fachowy jezyk.

    Michal

  • 2. Data: 2009-05-31 16:15:00
    Temat: Re: Prad o czestotliwosci 60Hz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 18:01:23 +0200, Michal napisał(a):

    > Z gory dzieki i przepraszam za moj malo fachowy jezyk.

    W większości zastosowań konwertowanie częstotliwości jest zbyteczne. Podaj
    zastosowanie i będzie wiadomo.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-31 16:16:33
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > problemu, bo dostepne sa na kazdym kroku (auto?)transformatory, to
    > problem jest z czestotliwoscia. Z tego co zdazylem sie zorientowac nie

    1. Czy to co chcesz podłączyć do tego gniazdka jest na tyle cenne, że
    warto bawić zmianę częstotliwości ?

    2. Jaką moc pobiera to urządzenie ?

    Paweł

  • 4. Data: 2009-05-31 16:25:36
    Od: Michal <n...@s...xx>

    On 2009-05-31 18:16:33 +0200, Paweł <p...@n...pl> said:

    > 1. Czy to co chcesz podłączyć do tego gniazdka jest na tyle cenne, że
    > warto bawić zmianę częstotliwości ?
    >
    > 2. Jaką moc pobiera to urządzenie ?

    Jest to budzik z rodzaju klapkowych, oryginalny z lat 70, nowka. Moc
    4W. Silnik nakreca caly mechanizm, wobec czego przy 50Hz obraca sie o
    1/6 za wolno.

  • 5. Data: 2009-05-31 16:32:24
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Michal" <n...@s...xx> napisał w wiadomości
    > Jest to budzik z rodzaju klapkowych, oryginalny z lat 70, nowka. Moc 4W.
    > Silnik nakreca caly mechanizm, wobec czego przy 50Hz obraca sie o 1/6 za
    > wolno.

    Po kiego czorta Ci taki klamor ?
    Jakaś nostalgia? Jeśli tak, to Twój wstępny pomysł był dobry. Kup sobie
    amerykański UPS i autotransformator

  • 6. Data: 2009-05-31 16:40:56
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    >. Kup sobie amerykański UPS i autotransformator

    Może nie zadziałać.
    Miałem ten sam problem, skąd "tanio" wziąźć 60Hz o mocy ok. 1 kVA.
    Pomyslałem o UPSie, popatrzyłem na specyfikacje paru z APC i niestety one
    mają automatyczną zmianę częstotliwości.
    Chyba coby kupić jakiegoś złoma co to nie ma wyrafinowanego sterowania.

  • 7. Data: 2009-05-31 16:57:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Michal wrote:
    > Jest to budzik z rodzaju klapkowych, oryginalny z lat 70, nowka. Moc 4W.
    > Silnik nakreca caly mechanizm, wobec czego przy 50Hz obraca sie o 1/6 za
    > wolno.

    Może wymien go na krokowca + uC ;) Może byc łatwiej niż zrobienie
    zasilania 60Hz.

  • 8. Data: 2009-05-31 17:07:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Może wymien go na krokowca + uC ;) Może byc łatwiej niż zrobienie
    > zasilania 60Hz.

    Zrobienie 60Hz przy mocy 4W do napędzania silnika synchronicznego
    też nie jest chyba wielkim wyzwaniem.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-05-31 17:07:49
    Od: Michal <n...@s...xx>

    On 2009-05-31 18:57:40 +0200, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> said:

    > Może wymien go na krokowca + uC ;) Może byc łatwiej niż zrobienie
    > zasilania 60Hz.

    A gdzie w ogole zaczac poszukiwania alternatywnego silnika? Poza tym
    tam jeszcze jest przekladnia, to wszystko jest dosc male i nie wiem czy
    bedzie takie proste dopasowania wszystkich klockow do siebie.

  • 10. Data: 2009-05-31 17:10:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal napisał:

    > A gdzie w ogole zaczac poszukiwania alternatywnego silnika? Poza tym
    > tam jeszcze jest przekladnia, to wszystko jest dosc male i nie wiem
    > czy bedzie takie proste dopasowania wszystkich klockow do siebie.

    Zrozumiałem, że "oryginalny z lat 70, nowka" jest w tym wszystkim
    najważniejsze. Jakże tu więc grzebać w mechanizmach i silniki wymieniać?

    --
    Jarek