  • 1. Data: 2009-05-31 17:27:01
    Temat: Programowe dekodowanie mp3
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Możecie mi wydłumaczyć na czym polega programowe dekodowanie plików
    mp3? Jak zbudowany jest taki plik?

    Powiedzmy, że mam plik w formacie mp3 i przy pomocy mikrokontrolera
    chcę go zdekodować i wysłać na przetwornik D/A.
    Na czym polega taka operacja?

  • 2. Data: 2009-05-31 18:38:37
    Temat: Re: Programowe dekodowanie mp3
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    slawek7 wrote:
> [...]
    >
    > Powiedzmy, że mam plik w formacie mp3 i przy pomocy mikrokontrolera
    > chcę go zdekodować i wysłać na przetwornik D/A.

    to sa dosc skomplikowane przeksztalcenia, jesli szukasz open sourcowej
    biblioteki do dekodowania mp3 i na jej podstawie bedziesz programowac uK
    to mozesz sie wzorowac na mad

    http://sourceforge.net/projects/mad/

    ale pewnie sa gotowe chipy do dekodowania mp3 ...

  • 3. Data: 2009-05-31 20:06:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 10:27:01 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
> [...]
    >
    >Powiedzmy, że mam plik w formacie mp3 i przy pomocy mikrokontrolera
    >chcę go zdekodować i wysłać na przetwornik D/A.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mp3

    Najlepiej chyba poszukac jakis zrodel, choc moga byc tak
    zoptymalizowane ze zaciemnia o to w tym chodzi

    J.

  • 4. Data: 2009-06-01 05:29:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedzmy, że mam plik w formacie mp3 i przy pomocy mikrokontrolera
    > chcę go zdekodować i wysłać na przetwornik D/A.
    > Na czym polega taka operacja?

    Po co tak kombinować ?
    Przecież są gotowe dekodery np. VS1001 i cała rodzina oraz wiele innych. Są
    zarówno dekodery i kodery MP3, WAV, OGG, midi i wiele innych.
    Oparte są one o procesory DSP dysponujące większymi mocami obliczeniowymi.
    Mikrokontrolery są zbyt powolne do realizowania tylu funkcji.
    Cała operacja użycia mikrokontrolera współpracującego z VS10xx sprowadza
    się do odczytania pliku z nośnika danych, ustawieniu odpowiednich rejestrów
    w VS10xx i wysłaniu do niego strumienia danych. W necie są setki gotowych
    opracowań tego typu urządzeń.

  • 5. Data: 2009-06-01 05:38:20
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    No tak, ale żeby powiedzieć że specjalizowany układ jest lepszym
    wyjściem niż zastosowanie np ARM7, to dobrze byłoby wiedzieć na czym
    to polega. A tak przy okazji to układ VS10xx jest dość drogim
    rozwiązaniem w porównaniu z programowym dekodowaniem mp3 przez ARM.
    Tyle tylko, że mnie interesuje na czym to polega i jak działa taki
    dekoder programowy. Nawet nie wiem jak dokładnie jest zbudowany taki
    plik.
    Rozumiem, że kodowanie jest sprawą bardzo skomplikowaną, bo trzeba
    wiedzieć co usunąć z oryginału, ale dekodowanie?

  • 6. Data: 2009-06-01 07:11:26
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    slawek7 <s...@w...pl> wrote:

    > Tyle tylko, że mnie interesuje na czym to polega i jak działa taki
    > dekoder programowy. Nawet nie wiem jak dokładnie jest zbudowany taki
    > plik.

    Zobacz to:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/M
    p3filestructure.svg

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 7. Data: 2009-06-01 07:38:56
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > Rozumiem, że kodowanie jest sprawą bardzo skomplikowaną, bo trzeba
    > wiedzieć co usunąć z oryginału, ale dekodowanie?

    Jest drogi, bo ma do ceny doliczoną opłatę za licencję na algorytm
    dekodowania mp3.

    Pozdrawiam,
    Mariusz Ł.

  • 8. Data: 2009-06-01 17:12:46
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Mariusz Ł wrote:
    > Jest drogi, bo ma do ceny doliczoną opłatę za licencję na algorytm
    > dekodowania mp3.

    dlatego wlasnie trzeba uzywac ogg :)

  • 9. Data: 2009-06-01 17:48:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    R.M. napisało:

    > dlatego wlasnie trzeba uzywac ogg :)

    Dlatego właśnie? Dekodowanie OGG wychodzi taniej? Algorytm jest bardziej
    złożony i wymaga większej mocy obliczeniowej. Jest mniej rozpowszechniony,
    a to przekłada się na ceny implementacji. Czy rzeczywiście brak opłat
    licencyjnych jest w stanie zrekompensować dodatkowe koszty? Ile kosztuje
    taki specjalizowany układ do dekodowania OGG i jak to wygląda w porównaniu
    z ceną VS10xx?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2009-06-02 00:06:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > taki specjalizowany układ do dekodowania OGG i jak to wygląda w porównaniu

    Z dekodowaniem plików OGG poradzi sobie nawet mało rozgarnięty ARM.
    Szukaj biblioteki "tremor". Jest na licencji BSD więc nawet w całkiem
    komercyjnych projektach można jej użyć za friko. I tak trzymać! GPL wynocha.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/