  • 1. Data: 2014-03-10 21:39:26
    Temat: Prawo jazdy
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Hej,

    Czy mozna jezdzic na prawie jazdy z niewaznym adresem zameldowania? Czy zmienia to w
    jakis sposob "waznosc" prawa jazdy? Chcialbym miec pewnosc, ze w przypadku jakiejs
    stluczki nie zostalbym zakwalifikowany jako jadacy bez prawa jazdy (i mial klopoty z
    ubezpieczeniem z tego powodu).

    Mam polskie prawo jazdy bez podanego terminu waznosci. Mam tez na nim wpisany adres
    zameldowania ktory nie jest aktualny. Nie jestem zameldowany w Polsce, nie mam
    polskiego dowodu osobistego ani waznego paszportu.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 2. Data: 2014-03-10 22:00:16
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-10 21:39, Iguan_007 pisze:
> [...]
    > jako jadacy bez prawa jazdy (i mial klopoty z ubezpieczeniem z tego powodu).

    Oczywiście, liczy się ważność uprawnień, a nie ważność blankietu PJ.
    Najwyżej 50zł za nieważny/brak dokumentu i tyle. Bez dalszych
    konsekwencji.

    > Mam polskie prawo jazdy bez podanego terminu waznosci. Mam tez na nim
    > wpisany adres zameldowania ktory nie jest aktualny. Nie jestem zameldowany
    > w Polsce, nie mam polskiego dowodu osobistego ani waznego paszportu.

    Obawiam się, że może być problem w takiej sytuacji i to poważny.

  • 3. Data: 2014-03-10 22:15:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-10, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Obawiam się, że może być problem w takiej sytuacji i to poważny.

    A czemu? Ja zrozumialem, ze on nie ma waznego polskiego paszportu,
    australijski pewnie ma. Pytanie czemu nie moze jezdzic na prawie jazdy
    AU?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2014-03-10 22:21:14
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 11, 2014 7:15:13 AM UTC+10, AZ wrote:
    > A czemu? Ja zrozumialem, ze on nie ma waznego polskiego paszportu,
    > australijski pewnie ma.

    Dokladnie tak, przepraszam niejasno sie wyrazilem.

    >Pytanie czemu nie moze jezdzic na prawie jazdy
    > AU?

    Myslalem, ze uda mi sie uniknac zalatwiania miedzynarodowego PJ (do australijskiego
    PJ). To polskie mam wazne wiec myslalem, ze wystarczy.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 5. Data: 2014-03-10 22:21:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-10 22:15, AZ pisze:

    > A czemu? Ja zrozumialem, ze on nie ma waznego polskiego paszportu,
    > australijski pewnie ma.

    No, a chce używać polskiego, nieważnego prawa jazdy.

    > Pytanie czemu nie moze jezdzic na prawie jazdy
    > AU?

    Pytanie było o polskie. Na australijskim pewnie by można,
    gdyby było zgodne ze wzorem określonym w konwencji wiedeńskiej,
    a jak nie jest zgodnie to bez problemu może sobie wyrobić
    międzynarodowe.

  • 6. Data: 2014-03-10 22:28:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-10, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > No, a chce używać polskiego, nieważnego prawa jazdy.

    No i polskiego nie mozna uzywac nie majac dowodu osobistego/paszportu?
    Pytam bo nawet nie wiem gdzie szukac o tym info. Bylem przekonany, ze
    roznica jest tylko taka, ze dostajesz mandat gotowkowy i nie mozesz
    dostac kredytowanego.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-03-10 22:29:02
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 11, 2014 7:21:36 AM UTC+10, Artur Maśląg wrote:

    > No, a chce używać polskiego, nieważnego prawa jazdy.

    Troche sie zgubilem. Napisales wczesniej "liczy się ważność uprawnień, a nie ważność
    blankietu PJ. Najwyżej 50zł za nieważny/brak dokumentu i tyle". A teraz piszesz, ze
    jest niewazne. Czyli jednak bez zameldowania w PL to prawo jazdy staje sie
    automatycznie niewazne?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 8. Data: 2014-03-10 22:32:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Oczywiście, liczy się ważność uprawnień, a nie ważność blankietu PJ.
    > Najwyżej 50zł za nieważny/brak dokumentu i tyle. Bez dalszych
    > konsekwencji.

    co do nie aktualnego adresu to małe szanse na mandat czy problemy...

    nigdy policjan na to nei zwrócił uwagi... nawet jak było uczestnikiem
    kolizji (niestety sprawcą)

  • 9. Data: 2014-03-10 22:32:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-10 22:21, Iguan_007 pisze:

    > Dokladnie tak, przepraszam niejasno sie wyrazilem.

    Spoko, dla mnie jasno :)

    > Myslalem, ze uda mi sie uniknac zalatwiania miedzynarodowego PJ
    > (do australijskiego PJ).

    Ileż to roboty? Oryginalne australijskie nie spełnia wzoru
    honorowanego w EU (tak ogólnie rzecz traktując).

    > To polskie mam wazne wiec myslalem, ze wystarczy.

    Wiem czy jest ważne i na kogo trafisz.

  • 10. Data: 2014-03-10 22:35:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-10 22:28, AZ pisze:

    > No i polskiego nie mozna uzywac nie majac dowodu osobistego/paszportu?

    Mam niejakie wątpliwości...

    > Pytam bo nawet nie wiem gdzie szukac o tym info. Bylem przekonany, ze
    > roznica jest tylko taka, ze dostajesz mandat gotowkowy i nie mozesz
    > dostac kredytowanego.

    To w przypadku otrzymania mandatu.