  • 1. Data: 2013-09-06 11:06:11
    Temat: Prawo jazdy zagranica, dokad wyjechac?
    Od: "Kacper" <k...@m...pl>

    Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    pilota, chciałbym zdać zagranicą.
    Gdzie można to zrobić legalnie i bez większych problemów? Jakie są
    formalności i koszty?
    Nie interesują mnie szemrane kursy za wschodnią granicą, czy kupowanie
    egipskiego prawa jazdy, podkreślam tylko _LEGALNA_ droga.

  • 2. Data: 2013-09-06 11:16:33
    Temat: Re: Prawo jazdy zagranica, dokad wyjechac?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Sep 2013 11:06:11 +0200, Kacper napisał(a):

    > Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    > pilota, chciałbym zdać zagranicą.

    A ile razy probowales?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-09-06 11:17:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 06 Sep 2013 11:06:11 +0200 osobnik zwany Kacper
    napisał:

    > Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    > pilota,

    może i lepiej, że nie będziesz miał

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-09-06 11:41:53
    Od: "Kacper" <k...@m...pl>

    > może i lepiej, że nie będziesz miał

    Oczywiście, dwóch mędrców nie mających nic do powiedzenia w temacie,
    wierzących w ustawodawcę, że to dla naszego dobra, a kierowcy z UE to
    ciapy, bo nie zdawali naszych testów. Czekam na konstruktywne wypowiedzi.

  • 5. Data: 2013-09-06 11:43:02
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 9/6/2013 11:06 AM, Kacper wrote:
    > Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    > pilota, chciałbym zdać zagranicą.

    teoria czy z praktyka ?

> [...]
    > Nie interesują mnie szemrane kursy za wschodnią granicą, czy kupowanie
    > egipskiego prawa jazdy, podkreślam tylko _LEGALNA_ droga.

    USA, kolega zrobił dla jaj (tz podobno było mu tam potrzebne tamtejsze,
    czemu nie wiem).

    podobno bardzo szybko, bardzo tanio i więcej szczegółów nie
    znam - bo to dawno było :)

  • 6. Data: 2013-09-06 12:02:50
    Od: Pawel Mojski <p...@p...net>

    W dniu 2013-09-06 11:43, _Michał pisze:> On 9/6/2013 11:06 AM, Kacper wrote:

> [...]
    > czemu nie wiem).
    >
    > podobno bardzo szybko, bardzo tanio i więcej szczegółów nie

    Zwykłe prawo jazdy USA *NIE JEST* honorowane w Polsce.
    Potrzebne jest ichniejsze międzynarodowe prawo jazdy (nie pamiętam jak
    to się u nich nazywa). I wtedy - w zależności od stanu - czasami
    wymagają dodatkowego egzaminu by je wydać

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 7. Data: 2013-09-06 12:12:58
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Kacper" <k...@m...pl> wrote in message

    > Gdzie można to zrobić legalnie i bez większych problemów? Jakie są
    > formalności i koszty?

    UK. Egzamin około 60 funtów. Ubezpieczenie, kolega(-żanka) z prawkiem do
    jeżdzenia z Tobą na provisionalu.
    Koszty? Niemałe. Utrzymanie, ___ubezpieczenie___, jakaś stara fiesta ..
    myslę, że w jakichś 2000 funtów się zmiescisz. Drogo, ale kompletnie
    bezstresowo.

    Cen kursów nie znam, ale to jakieś 25 funtów za godzinę lekcji. Odpadłoby Ci
    ubezpieczenie, podłapalbyś język, znalazł pracę i się urządził na dłużej....

  • 8. Data: 2013-09-06 12:15:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kacper" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jako że w Polsce uzyskanie obecnie prawa jazdy to jak zdobycie licencji
    > pilota,

    To ciekawe, bo znajome które zaczęły zdawać jeszcze po staremu (i miały po
    kilka nieudanych podejść) a skończyły po nowemu (też kilka podejść) zgodnei
    przyznają, że nowe testy są łatwiejsze.

    Oczywiście nie da się ich nauczyć na pamięć, ale jak sięprzeczyta kodeks z
    komentarzem to sa banalnie proste.

  • 9. Data: 2013-09-06 12:20:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zgodnei przyznają, że nowe testy są łatwiejsze.

    > Oczywiście nie da się ich nauczyć na pamięć, ale jak się przeczyta kodeks

    Ups, przepraszam, za śmieci, za szybko się wysłało.

    A wracając do tematu. U nas na śląsku jeszcze kilka lat temu były
    organizowane wycieczki do Czeskiego Cieszyna. Wiem, że podobne wycieczki
    były organizowane z Poznania. Nie wiem, czy takie wycieczki nadal są
    organizowane bo nie były do końca legalne. Nie pamiętam dokładnie ale chyba
    był jakiś wymóg, że by zdawać czeskie prawko trzeba tam mieszkać czy coś
    takiego i ludzie się fikcyjnie meldowali na kilka tygodni. W każdym razie
    było to postępowanie z gatunku tych szarych czyli formalnie nielegalnych ale
    niekaralnych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-09-06 12:29:49

    W dniu 06-09-2013 12:02, Pawel Mojski pisze:

> [...]
    > to się u nich nazywa). I wtedy - w zależności od stanu - czasami
    > wymagają dodatkowego egzaminu by je wydać

    znaojmy robil w 2008/09 i po przyjedzie do polski pojawil sie problem. w
    PJ mial wpisane do 18 ton i ze na automat. ostatecznie w polsce dali mu B.