eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPredkosciomierz › Predkosciomierz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.m10r2.
    onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Tornad" <w...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Predkosciomierz
    Date: Thu, 13 Oct 2011 18:09:46 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 53
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <j76a5j$nsu$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.m10r2.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1318522187 21198 213.180.150.14 (13 Oct 2011 16:09:47 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 16:09:47 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 98.116.204.146, 10.174.28.60
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0;
    SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729;
    Media Center PC 6.0; InfoPath.2; .NET4.0C)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406227
    [ ukryj nagłówki ]

    > Pójdźmy dalej - niech będą kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz

    > czarny z mrugającymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.

    > Zależność prędkości i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od

    > samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu

    > 70km/h w drzewo, a inny szczęściarz przeżył waląc w coś 160. Na jakiej

    > podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?


    > Pozdrawiam,

    > Kamil
    Dziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii.
    Ano wlasnie. Nawet tak wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze
    zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest
    bezdyskusyjna i oczywista. Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret
    tego nie zmieni. Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da.
    Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w
    czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha
    oczywiscie:)
    Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza
    opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie
    statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych...
    Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem
    oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie
    dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow
    zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze
    kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund
    na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w
    okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki.
    To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu
    sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej
    sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda.
    Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji
    gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na
    wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe. Obecnie w dobie
    wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste.
    Pzdr
    Tornad


    >

    > http://bynajmniej.net



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: