  • 1. Data: 2002-09-22 12:41:08
    Temat: Problem...
    Od: "Skrzypas" <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    MAm nadzieje, że pisze to na dobra grupę - potzrebne mi pewne info.
    Otóż - jestem sobie "szczęśliwym" userem jeden z sieci osiedlowej. Na umowie
    mam łącze 10 mb , oczywiscie dzielone na kilkudziesięciu uzytkowników. Od
    około pół roku praktycznie zawsze, codziennie są olbrzymie straty pakietów i
    potwornie duże pingi na swiat. Wygląda to mniej więcej tak:

    ----------------------------------
    | %Loss | IP Address | ms |
    ----------------------------------
    | | 217.97.174.71 | |
    | 70 | 195.116.90.225 | 3559 |
    | 100 | ?195.116.90.65 | |
    | 90 | 194.204.160.25 | 1667 |
    | 70 | 195.205.0.197 | 3843 |
    | 80 | 194.204.175.153 | 3731 |
    | 90 | 194.204.175.102 | 2154 |
    | 60 | 195.205.0.14 | 4134 |
    | 100 | ?195.164.16.77 | |
    | 90 | 195.187.254.26 | 3761 |
    | 70 | 195.187.253.242 | 3842 |
    | 70 | 213.241.1.9 | 3719 |
    | 80 | 213.241.0.250 | 4172 |
    | | 213.241.3.150 | 710 |
    ----------------------------------
    Roundtrip time to 213.241.3.150, average = 710ms, min = 222ms, max =
    1233ms -- 2002-9-21 22:28:19

    Jednak kiedy zapinguje do wczesnijeszego hosta w powyższej tabeli sytuacja
    wyglada tak:

    ---------------------------------
    | %Loss | IP Address | ms |
    ---------------------------------
    | | 217.97.174.71 | |
    | 70 | 195.116.90.225 | 809 |
    | 100 | ?195.116.90.65 | |
    | 60 | 194.204.160.25 | 1708 |
    | | 195.205.0.197 | 519 |
    ---------------------------------
    Roundtrip time to 195.205.0.197, average = 519ms, min = 22ms, max = 788ms --
    2002-9-21 22:29:47

    Wygląda na to że głównie wszytkie straty i opóźnienia są na pierwszym skoku
    195.116.90.225.

    Od pół roku zgąłszam to swojemu adminowi, cały czas słysze że robia,
    poprawiają, zmieniają hyuby itp. Ostatnio usłyszałem że wina jest po stronie
    kabla łączącego moje osiedle z brama. Podobno tepsa wymieniła tebn kabel,
    jednak ja poprawy w działaniu ąłcza nie zauważyłem.

    Bardzo proszę o wyjaśneinie mi - co może powodować taką sytuajcę. CZy to
    jest najzwyklejsze zapchanie sieci? Czy coś z tym można zrobić? No i co
    myślićie o tym? No i co ja moge zrobić najlpeszego w takie sytuacji?
    Przepraszam za długiego posta - ale po pół roku walki z nieuczciwym ISP mam
    dosyc. Ostatnio , gdy wysłąłem do nich majla z ządaniem potwoierdzenia
    przeczytania, dostałem zwrot - skasowano bez czytania.

    Pozdrawiam
    Zdesperowany Skrzypas

  • 2. Data: 2002-09-22 20:47:22
    Temat: Re: Problem...
    Od: "Nissak" <d...@i...lublin.pl>

    Siakis czas temu Użytkownik o podejrzanie wygladajac adresie
    <s...@p...onet.pl> napisal:

    > umowie mam łącze 10 mb , oczywiscie dzielone na kilkudziesięciu
    eheh dobre to ;)) 10mb

    > uzytkowników. Od około pół roku praktycznie zawsze, codziennie są
    > olbrzymie straty pakietów i potwornie duże pingi na swiat. Wygląda to
    > mniej więcej tak:
    w Lublinie u klientow TEBO wyglada to tak samo
    polecam archiwum pl.regionalne.lublin
    zycze sobie zebym nigdy nietrafil pod skrzydla tej firmy
    jakos uslug doslownie profesjonalna ;)
    a do przedpiscy: maja zatkane lacza
    host 195.116.90.66 nalezy do nich
    13. 195.116.90.66 76% 70 290 669 89 1615
    9139
    i co sie na nim dzieje to przechodzi ludzkie pojecie ;)

    Pozdrawiam
    d...@i...lublin.pl

  • 3. Data: 2002-09-22 20:48:01
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    umowie
    > mam łącze 10 mb , oczywiscie dzielone na kilkudziesięciu uzytkowników. Od

    10Mbit do najblizszego wezla, czyli w sieci lokalnej.
    Napisz, co to za firma, ilu ma pod soba uzytkownikow.
    Lacze macie z TPSA, czyli pewnie polpak.
    Znajac zycie to 2Mbit dzielone na parudziesieciu, przy dobrych wiatrach
    uzytkownikow, czyli pierwsze podejrzenie jak dla mnie pada na
    zapchane wyjscie.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 4. Data: 2002-09-22 21:10:13
    Od: "Skrzypas" <s...@p...onet.pl>

    > eheh dobre to ;)) 10mb

    wiem, wiem.. tego juz nie chce przerabiać.. tego typu texty nie robiły na
    mnie wrażenia juz w czasie podpisywania umowy. Wiedziałem na czym polega te
    10mb.. z tym, że przez 1 rok łacze działało mi bardzo dobrze .. ale po roku
    czasu skopsciło sie niemiłosiernie... co widać...

    > i co sie na nim dzieje to przechodzi ludzkie pojecie ;)

    Mnie najbardziej wkurza podejscie ... żeby z góry powiedzieli, że tak juz
    bedzie zawsze, to ok. Po rpstu zaczałbym juz staraćsie o sdi albo innego isp
    bym szukał. Ale od pół roku zwodzą mnie obietnicami poprawy. A cała
    korespondencje mają gdzies... No sora, ale ja troche inaczej wyobrażam sobie
    profesjonalna obsługe klienta.
    Pozdr.
    Skrzypas

    Dzieki za info.

  • 5. Data: 2002-09-22 21:10:25
    Od: w...@i...pl

    Nissak <d...@i...lublin.pl> napisał(a):
    > Siakis czas temu U?ytkownik o podejrzanie wygladajac adresie

    > eheh dobre to ;)) 10mb
    o tym samym pomyślałem. koszty load-balance na łączu TPSA (i 5łacz z
    odpowiednim CIR dla LB) coś mi się nie chce wierzyć. Jak na mój gust oni
    mają 2mbit i sprzedają 10mbit każdemu, co wg mnie jest troche nie
    poważne. Ale takich firm już sporo widziałem.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Internet Cable Provider Sp. z o.o.

  • 6. Data: 2002-09-23 09:02:17
    Od: "Skrzypas" <s...@p...onet.pl>

    > 10Mbit do najblizszego wezla, czyli w sieci lokalnej.
    > Napisz, co to za firma, ilu ma pod soba uzytkownikow.

    www.tebo.net - firma z Chełma. Z tego co wiem maja jeden węzeł dostepowy.
    Dzielony na wielu "useró" pełną liste ich klientów mozna znaleźć na stronie.
    jest tam tego troche. dodatkowo ok 160 prywatnych lokali jest podłączonych
    przez tebo.

    > Lacze macie z TPSA, czyli pewnie polpak.
    > Znajac zycie to 2Mbit dzielone na parudziesieciu, przy dobrych wiatrach
    > uzytkownikow, czyli pierwsze podejrzenie jak dla mnie pada na
    > zapchane wyjscie.

    Dzieki za info. nurtuje mnie jezcze pytani czy tak działąjącą sieć można
    uznać za sprawną. Bo jeżeli nie, to mam zamiar wystąpić u nich o rozwiązanie
    umowy wraz ze zwrotem kasy za instalację - z powodu nagminnego łamania
    umowy. Jestem bardzo wkurzony na działąnia tej firmy - net jest mi mocno
    potrzebny ze względu na pracę, tak więc jeżli bede musiał to wystapie na
    drogę prawną - w sumie moge sie zwrócić do inspekcji handlowej. Chyba...

    Pozdr.
    Skrzypas

  • 7. Data: 2002-09-23 09:02:22
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Znajac zycie to 2Mbit dzielone na parudziesieciu, przy dobrych wiatrach
    > uzytkownikow, czyli pierwsze podejrzenie jak dla mnie pada na
    > zapchane wyjscie.

    widzisz, pinga na poziomie 1500ms to jest dosc latwo wygenerowac i to przy
    niezbyt duzej liczbie uzytkownikow.
    Prawdopodobnie sytuacja u nich wyglada tak (w duzym przyblizeniu):
    polpak---switch1---modemDSL1----modemDSL2---switch2-
    ---siec_lokalna

    kiedy siec lokalna ciagnie z czegos co jest podlaczone do switcha1 to na
    modemie 1 tworzy sie spooooora kolejka w jego buforze no i wystarczy jakas
    szybka transmisja przytkac ten bufor a nastepny pakiet przeleci moooze
    dopiero po jego oproznieniu.
    A takie bufory sa spooore i dlugo sie oprozniaja.
    Rozwiazanie jest proste, ale to juz jest inna historia :)

    Marcin

  • 8. Data: 2002-09-23 09:12:59
    Od: "Jarek Granat" <j...@w...adeon.lublin.pl>

    > Ostatnio usłyszałem że wina jest po stronie
    > kabla łączącego moje osiedle z brama. Podobno tepsa wymieniła tebn kabel,
    > jednak ja poprawy w działaniu ąłcza nie zauważyłem.

    Nic prostszego... Wybierz sie do kogos z Twojego lanu, kogos, kogo ten
    felerny kabel nie dotyczy :). Pomierz, sprawdz, popinguj.

    > Bardzo proszę o wyjaśneinie mi - co może powodować taką sytuajcę. CZy to
    > jest najzwyklejsze zapchanie sieci?
    Pewnie tak.

    --
    =[ Jarek Granat - j...@a...lublin.pl ]=
    =[ www.granat.eu.org - nic-hdl: JG3-6BONE ]=

  • 9. Data: 2002-09-26 20:05:33
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Sun, 22 Sep 2002 12:41:08 +0000 (UTC), "Skrzypas"
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Wygląda na to że głównie wszytkie straty i opóźnienia są na pierwszym skoku
    >195.116.90.225.

    no to wszystko wiadomo: masz w sieci kolesi zapychajacych lacze do
    granic wysycenia

    --
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64