  • 1. Data: 2010-08-23 21:11:30
    Temat: Problem z Sigmą 17-70 mm f/2.8-4.5 DC MACRO
    Od: Marek <2...@g...com>

    Nie chcę śmiecić w sąsiednim wątku, choć sposób postawienia sprawy
    przez autora zachęcił mnie do wyłożenia problemu zanim skorzystam z
    serwisu.
    Mój obiektyw (wersja Canon) pracuje w dość trudnych warunkach i
    ostatnio zaczął kaprysić. Przypuszczam że to skutek zassania brudu do
    środka powoduje sprzęganie mechaniki AF i zmiany ogniskowej. Nie ma tu
    reguły, ale bywa, że silnik AF męczy się przez chwilę z zoomem. I
    odwrotnie - przy zmianie ogniskowej pokonuję opór mechanizmu AF.
    Czy ktoś miał już podobny problem? Czy są na to domowe sposoby?
    Obiektyw jest jeszcze na gwarancji, ale procedura serwisowania potrwa,
    a nie mam go czym zastąpić. Chyba że równie kapryśnym kitem.

    --
    Marek