  • 1. Data: 2012-04-18 22:43:45
    Temat: Problem z WD My Book Essential
    Od: "Wojciech Rymer" <w...@w...pl>

    Witam

    Nabyłęm nieszczęśliwie kieszeń na dysk SATA 3,5" firmy WD. Po wpięciu do
    niej dysku Samsunga (640GB) kieszeń jest widziana przez kompa tylko jako
    dysk CD.
    Można coś z tym fantem zrobić czy kieszeń współpracuje tylko z dyskami WD?

    Wojciech Rymer

  • 2. Data: 2012-04-18 22:54:43
    Temat: Re: Problem z WD My Book Essential
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-18 22:43, Użytkownik Wojciech Rymer napisał:

> [...]
    > dysk CD.
    > Można coś z tym fantem zrobić czy kieszeń współpracuje tylko z dyskami WD?

    A skąd pewność że winny jest dysk a nie np. problem na styku
    system operacyjny - kieszeń ? Testowałeś na kilku różnych
    systemach ?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-04-18 23:08:07
    Od: "Wojciech Rymer" <w...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    > A skąd pewność że winny jest dysk a nie np. problem na styku
    > system operacyjny - kieszeń ? Testowałeś na kilku różnych
    > systemach ?

    Niestety tak, pod XP oraz pod Vistą, pobrałem również sterowniki ze strony
    WD. Jedyne czego nie zrobiłem to aktualizacja firmware w kieszeni, ale tutaj
    program krzyczy, że usunie całą zawartość dysku (w sumie nie wiem czemu, to
    tylko FW kieszeni). I z racji tego, że nie mam na chwilę obecną żadnego
    dysku, który mógłby sformatować to tego nie uczyniłem.

    Pozdrawiam

    Wojciech Rymer

  • 4. Data: 2012-04-18 23:32:58
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 18/04/2012 22:08, Wojciech Rymer wrote:
    > U?ytkownik "RadoslawF" napisa? w wiadomo?ci

    > Niestety tak, pod XP oraz pod Vist?, pobra?em r?wnie? sterowniki ze strony
    > WD. Jedyne czego nie zrobi?em to aktualizacja firmware w kieszeni, ale tutaj
    > program krzyczy, ?e usunie ca?? zawarto?? dysku (w sumie nie wiem czemu, to
    > tylko FW kieszeni). I z racji tego, ?e nie mam na chwil? obecn? ?adnego
    > dysku, kt?ry m?g?by sformatowa? to tego nie uczyni?em.

    No ale chociaż podaj dokładny model tej kieszeni, może szuka na
    pierwszej partycji oprogramowania do backupu a dopiero drugą
    montuje do zapisu? Spróbuj podzielić na dwie partycje i zobaczyć,
    co dalej...

    Inna sprawa - ja się swego czasu nawalczyłem z wersją NAS WD.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-04-18 23:56:46
    Od: "Wojciech Rymer" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Rymer" napisał w wiadomości > Witam

> [...]
    > dysk CD.
    > Można coś z tym fantem zrobić czy kieszeń współpracuje tylko z dyskami WD?

    Model tej kieszeni to: WDBAAF0015HBK-00

  • 6. Data: 2012-04-18 23:59:37
    Od: "Wojciech Rymer" <w...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości

> [...]
    > co dalej...
    >
    > Inna sprawa - ja się swego czasu nawalczyłem z wersją NAS WD.

    Problem w tym, że mam już dysk z danymi, którego nie mam zamiaru formatować
    :)
    Na chwilę obecną to nawet nie za bardzo mam co dzielić na partycje, gdyż tak
    jak napisałem na początku, komputer wcale nie widzi tego jako HDD, tylko
    jako CD-ROM.
    Model to: WDBAAF0015HBK-00

    Pozdrawiam

    Wojciech Rymer

  • 7. Data: 2012-04-19 00:55:19
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-18 23:56, Wojciech Rymer pisze:
    > U?ytkownik "Wojciech Rymer" napisa? w wiadomo?ci> Witam

    > Model tej kieszeni to: WDBAAF0015HBK-00

    Z symbolu wnioskuję że nie tyle nabyłeś kieszeń na dysk twardy co
    zewnętrzny dysk twardy "Western Digital My Book Essential" z
    wymontowanym przez poprzedniego właściciela nośnikiem i tu zaczynają się
    schody. Wg producenta wewnętrzny nośnik zapewne nie jest zwykłym
    sformatowanym dyskiem twardym jaki kupujemy do PC tylko dyskiem
    specjalnie przygotowanym do współpracy z obudową i podejrzewam, że
    przywrócenie na nim standardowej struktury logicznej jest proste ale
    utworzenie takiej jaka jest potrzebna do tej obudowy niekoniecznie, być
    może wymaga nawet specjalnego software.
    Mój dysk twardy zewnętrzny Hitachi LifeStudio Desk 2TB jest widoczny w
    systemie jako napęd CD 700MB zawierający opcjonalnie uruchamiane z niego
    bez instalacji software do obsługi treści multimedialnych i dysk twardy
    2TB. Wychodzi na to, że zawartość tego wirtualnego CD to 700MB partycja
    na dysku - tylko jaka? Bez podłączenia wymontowanego dysku do
    standardowego kontrolera raczej nie do stwierdzenia.

  • 8. Data: 2012-04-19 00:59:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jedyne czego nie zrobi?em to aktualizacja firmware w kieszeni, ale tutaj
    > program krzyczy, ?e usunie ca?? zawarto?ae dysku (w sumie nie wiem czemu, to
    > tylko FW kieszeni).

    I całe szczęście że krzyczy, należy mieć nadzieję, że firmware dysku
    zewnętrznego samo potrafi przygotować sobie strukturę nośnika do pracy,
    inaczej obudowa zostanie bezużyteczna ale bez wyczyszczenia dysku się
    nie obędzie.

  • 9. Data: 2012-04-19 07:01:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Rymer" napisał w wiadomości grup
    > Problem w tym, że mam już dysk z danymi, którego nie mam zamiaru formatować :)

    To na czas aktualizacji wyjmij dysk.

  • 10. Data: 2012-04-19 07:17:02
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-19 07:01, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Rymer" napisał w wiadomości grup
    >
    > To na czas aktualizacji wyjmij dysk.

    Jeżeli obudowa wymaga by dysk miał np. partycje stworzone w specyficzny
    sposób (bo to de facto nie jest osobna obudowa na dysk a dysk zewnętrzny
    sprzedawany jako całość wraz ze sformatowanym nośnikiem), to
    aktualizacja prawdopodobnie nic nie da.