  • 1. Data: 2013-08-15 01:06:09
    Temat: Problem z wifi...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kiedyś problem opisywałem na innej grupie ale nie było żadnych
    sensownych pomysłów, więc może tutaj ktoś spotkał się z takim
    przypadkiem. U znajomej jest wifi router (jakiś Canyon), dostarcza on
    Internet z powietrza w mieszkaniu (polaczony jest skrętka z modemem
    od tv kablowej która dostarcza internet). Router ma podstawowa
    konfigurację, jest serwerem dhcp dla bezprzewodowych klientów i robi
    za nat.
    Znajoma używa tylko laptopa z win7 i nie ma z wifi żadnych problemów.
    Problem się pojawia z innymi klientami wifi np. telefon z Androidem
    (sgs2}. Sieć jest widoczna, telefon się łączy z nią bez problemu,
    można korzystać z sieci. Ale gdy przestanie się z niej korzystać np.
    przez minute to po tej minucie już nie można się z niczym połączyć.
    Telefon cały czas pokazuje pełen zasięg wifi ale połączenie
    gdziekolwiek daje timeouty. Pomaga jedynie wylaczenie i ponowne
    włączenie wifi w telefonie. Jeśli jest jakiś transfer w tle aktywny
    cały czas to problemu z nie ma i połączenia nie są zrywane.
    Inny laptop (debian 5) zachowuje się tak, że co jakiś czas traci
    połączenie z wifi i ponownie je zestawia. Jeszcze inny laptop z xp
    zachowuje się podobnie jak telefon tj. pokazuje, że jest podlaczony
    do wifi ale po jakieś minucie "ciszy" z niczym nie może się już
    połączyć. Bezawaryjnie działa tylko ten jeden laptop z win7
    wspominany na początku.
    Probowałem już wszystkie możliwe ustawienia (zmiana kanalow, trybu
    pracy itp) w tym AP i nic nie pomaga. Czy ktoś spotkał się z takim
    dziwnym problemem?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-08-15 01:22:36
    Temat: Re: Problem z wifi...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Thursday, August 15, 2013, 1:06:09 AM, you wrote:

    > Kiedyś problem opisywałem na innej grupie ale nie było żadnych

    pl.comp.sieci.bezprzewodowe

    [........]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-08-15 09:09:04
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-08-15 01:06, Marek pisze:
> [...]
    > Probowałem już wszystkie możliwe ustawienia (zmiana kanalow, trybu pracy
    > itp) w tym AP i nic nie pomaga. Czy ktoś spotkał się z takim dziwnym

    Wymiana tego czegos co ma w nazwie kanion na cos firmowego. ewentualnie
    szyfrowanie (zmiana na inne) bo to czesto jest problemem w urzadzeniach
    noname

  • 4. Data: 2013-08-15 11:59:58
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > kablowej która dostarcza internet). Router ma podstawowa konfigurację,
    > jest serwerem dhcp dla bezprzewodowych klientów i robi za nat.

    Bez sensu :)

    PS A probowales zmienic ten canyon na inny router?

  • 5. Data: 2013-08-15 13:08:38
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2013-08-15 01:06, Marek pisze:
    <ciach>
    > Probowałem już wszystkie możliwe ustawienia (zmiana kanalow, trybu pracy
    > itp) w tym AP i nic nie pomaga. Czy ktoś spotkał się z takim dziwnym
    > problemem?

    Miałem podobny problem z routerem tp-link i Samsungiem Galaxy Y. Wifi
    rozłączało się po paru minutach i trzeba było resetować router. Jedyne
    co pomogło to ustawienie w telefonie na stałe IP (zamiast pobierania z
    routera). Do tej pory nie wiem w czym był problem, podejrzewam jakieś
    firewallowe zapędy routera, chociaż próbowałem też w powyłączanymi
    wszystkimi zabezpieczeniami, łącznie z brakiem szyfrowania na WiFi.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2013-08-15 20:33:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Aug 2013 01:22:36 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Marek,
    > pl.comp.sieci.bezprzewodowe

    A orientuje sie ktos jak te karty/sieci wifi dzialaja ?
    Maja jakies potwierdzenia samodzielnie zalatwiane ?

    Bo tak sie patrze na jedno slabe lacze - ping potrafi isc 2s, gdzie on
    tyle czeka i na co ?

    J.

  • 7. Data: 2013-08-15 20:39:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > A orientuje sie ktos jak te karty/sieci wifi dzialaja ?
    > Maja jakies potwierdzenia samodzielnie zalatwiane ?
    >
    > Bo tak sie patrze na jedno slabe lacze - ping potrafi isc 2s, gdzie on
    > tyle czeka i na co ?

    Aż sąsiad skończy ściągać te świńskie filmiki.
    Pmaiętaj że kanałów radiowych jest bodaj 11 a teraz router wifi w każdym
    domu.
    Odpal na kompie skanowanie sieci, sprawdź jakie kanały są wolne i
    przestaw swój router na taki gdzie jest najwięcej wolnego z dołu i góry.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2013-08-15 21:22:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Aug 2013 11:59:58 +0200, "xcpy" <x...@x...xcpy> wrote:
    > PS A probowales zmienic ten canyon na inny router?

    No cóż pewnie tak się to skończy, aczkolwiek ciekawi mnie co powoduje
    taki efekt.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-08-15 21:29:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Aug 2013 13:08:38 +0200, Paweł
    Hadam<h...@g...invalid> wrote:
    > Miałem podobny problem z routerem tp-link i Samsungiem Galaxy Y.
    Wifi
    > rozłączało się po paru minutach i trzeba było resetować router.
    Jedyne

    Jak wyglądało to rozlaczanie - ikona wifi w telefonie znikała czy nie?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2013-08-16 17:51:08
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2013-08-15, o godz. 21:22:15
    Marek <f...@f...com> napisał(a):

    > No cóż pewnie tak się to skończy, aczkolwiek ciekawi mnie co powoduje
    > taki efekt.

    Usypianie karty sieciowej w telefonie dla zaoszczędzenia energii.

    Pozdrawiam
    MM
    --
    http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.