  • 1. Data: 2013-08-15 02:10:22
    Temat: jak testujecie w niskich temperaturach ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebuję mieć na stałe możliwość testowania pracy urządzeń w niskich
    temperaturach - żeby wiedzieć jak to będzie zimą (czyli tak powiedzmy
    -20 st.)

    Zastanawiam się czy może kupić w tym celu małą zamrażarkę przeszkloną
    (taką do lodów, z przesuwaną szybą). Problem w tym, że nawet najmniejsze
    (pojedyncze) są nieco za duże - w sumie potrzebna objętość , która by mi
    wystarczyła to 40x40x40cm. Żeby wpakować urządzenie, poobserwować przez
    szybkę, ew. wsadzić łapę i coś pomanipulować (czyli otwieranie od góry
    pasuje, bo zimno nie ucieka).
    No ale jak nie ma nic mniejszego...

    Ciekaw jestem, czy macie jakieś pomysły (najlepiej sprawdzone u siebie)
    na takie zagadnienie ?
    Oczywiście cenowo rozsądne - taką zamrażarkę można kupić używaną za parę
    stówek...

  • 2. Data: 2013-08-16 01:11:02
    Temat: Re: jak testujecie w niskich temperaturach ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no nie wierzę, nie testujecie ?? I co , tak bez tego sprzedajecie ?? :)

  • 3. Data: 2013-08-16 08:32:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-16 01:11, sundayman pisze:
    > no nie wierzę, nie testujecie ?? I co , tak bez tego sprzedajecie ?? :)

    Zobacz wcześniej na tej grupie:

    temat: Szybkochłodząca lodówka
    data: 2013-08-05 15:39

    W skrócie:
    kup (lub znajdź) starą małą lodówkę - meblową lub turystyczną, wykonaj
    obudowę na parownik otwieraną od góry (jak lodówki turystyczne).

    Nie pamiętam dokładnie, ale możesz uzyskać coś ok. -25°C lub niżej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2013-08-16 22:58:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 15.08.2013 02:10, sundayman pisze:

    > Ciekaw jestem, czy macie jakieś pomysły (najlepiej sprawdzone u siebie)
    > na takie zagadnienie ?
    > Oczywiście cenowo rozsądne - taką zamrażarkę można kupić używaną za parę
    > stówek...

    Z doświadczenia: w poprzedniej robocie dość często była konieczność
    testowania urządzeń (elektronika do pojazdów szynowych) w "trudnych"
    warunkach. Najczęściej, z lenistwa, brało się po prostu schładzacz w
    sprayu i pryskało do obudowy, albo na podejrzane miejsce na płytce. Jak
    był jakiś trudny przypadek to leciał na noc do zamrażalnika w zwykłej
    lodówce. Zimą było prościej bo wystarczyło wystawić za okno. Ewentualnie
    jak już po zamontowaniu wagon postał całą noc na mrozie to wszystkie
    temperaturowe problemy wychodziły same.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2013-08-17 00:32:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zobacz wcześniej na tej grupie:
    > temat: Szybkochłodząca lodówka

    czytałem , ale tam kolega chciał się bawić w jakieś wynalazki kosmiczne
    :) Nie będę gaśnicą chłodził :)

> [...]
    > obudowę na parownik otwieraną od góry (jak lodówki turystyczne).
    >
    > Nie pamiętam dokładnie, ale możesz uzyskać coś ok. -25°C lub niżej.

    o, to już lepszy pomysł. Ale jak to , z lodówki taką temperaturę ?
    Regulacją po prostu ?

  • 6. Data: 2013-08-17 03:07:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunkach. Najczęściej, z lenistwa, brało się po prostu schładzacz w
    > sprayu i pryskało do obudowy, albo na podejrzane miejsce na płytce.

    no tego bym nie nazwał testowaniem w trudnych warunkach pracy...

    > był jakiś trudny przypadek to leciał na noc do zamrażalnika w zwykłej
    > lodówce.

    Tak właśnie robiłem do tej pory, ale to kłopotliwe, bo jak chciałem np.
    widzieć jak wyświetlacz LCD pracuje w temperaturze -15 st. to musiałem
    wstawić do zamrażalnika kamerkę USB, i tak oglądać. No i przede
    wszystkim - jednak zamrażalnik ciut za mały.

    > Zimą było prościej bo wystarczyło wystawić za okno.

    Ha ! no wtedy to wiadomo, ale latem się nie da :)

    > jak już po zamontowaniu wagon postał całą noc na mrozie to wszystkie
    > temperaturowe problemy wychodziły same.

    no, to już dla mnie za późno :)

  • 7. Data: 2013-08-17 10:29:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-17 00:32, sundayman pisze:

    > czytałem , ale tam kolega chciał się bawić w jakieś wynalazki kosmiczne
    > :) Nie będę gaśnicą chłodził :)

    > o, to już lepszy pomysł. Ale jak to , z lodówki taką temperaturę ?
    > Regulacją po prostu ?

    Z lodówki wykorzystujesz parownik, montując go w obudowie otwieranej od
    góry - dzięki temu:
    1/ nie tracisz ciepła uciekającego bokiem lub dołem
    2/ drzwiczki (pokrywa) może być z podwójnego szkła

    Można też kupić małe zamrażarki sklepowe - takie miały różne Frosty,
    Korale, może Grycan - nie pamiętam dokładnie. Niektóre sklepy spożywcze
    dostają taki sprzęt od dystrybutorów, a po kilku latach przechodzi to na
    ich własność. Czasem się później pozbywają - można odkupić.

    Ale Ty pytałeś o małe urządzenie.
    Małe lodóweczki dawał bodajże RedBull - ale większość była albo
    termoelektryczna, albo absorpcyjna - oba typy za słabe dla Twoich celów.

    Można jeszcze czasem tanio znaleźć sprężarkową z demobilu, zwłaszcza z
    kamperów albo ciężarówek.

    Natomiast regulacja temperatury, to najmniejszy problem. Możesz nawet
    włączyć silnik na krótko - przez dobę nic mu się nie stanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2013-08-17 21:34:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostają taki sprzęt od dystrybutorów, a po kilku latach przechodzi to na
    > ich własność. Czasem się później pozbywają - można odkupić.

    no właśnie udało mi się taką małą zamrażarkę znaleźć - 60x60x80 cm. W
    poniedziałek mam odebrać. Otwierana od góry - czyli w sumie wszystko co
    trzeba, poza szybą. No ale albo sobie zrobię taką szybę - wytnę w
    pokrywie dziurę i wstawię podwójną szybę , albo po prostu dam na stałe
    lepszą kamerkę + parę ledów do oświetlenia i gitara.
    Najważniejsze, żeby dobrze mroziła, tak chociaż do - 15. (w zamrażalniku
    w domu miałem latem - 18 st. Aż się zdziwiłem. )

    > Ale Ty pytałeś o małe urządzenie.
    > Małe lodóweczki dawał bodajże RedBull - ale większość była albo
    > termoelektryczna, albo absorpcyjna - oba typy za słabe dla Twoich celów.

    widziałem - ale to już jednak za małe faktycznie.