  • 1. Data: 2012-12-06 01:23:31
    Temat: Problem ... ze statywem
    Od: Marek <p...@s...com>

    Temat brzmi może nieco dziwacznie. :-) Wyjaśniam w czym rzecz. Otóż
    pozostały mi po poprzednim sprzęcie statywy oświetleniowe, które
    chciałbym przystosować do mocowania systemowych lamp błyskowych. Może,
    któryś z doświadczonych w fachu fotograficznym kolegów podpowie mi czy
    jest to możliwe i celowe?

    Otóż statywy są bardzo solidne i szkoda się ich pozbywać. Mają budowę
    teleskopową. Ostatnia rurka ma 25mm średnicy i jest zakończona korkiem
    plastikowym z metalowym fotograficznym gwintem. Uchwyty do
    lamp/parasolek zazwyczaj wymagają mniejszych średnic. Macie jakiś pomysł
    na "reduktor" lub inne rozwiązanie?

  • 2. Data: 2012-12-06 10:19:32
    Temat: Re: Problem ... ze statywem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > plastikowym z metalowym fotograficznym gwintem. Uchwyty do lamp/parasolek
    > zazwyczaj wymagają mniejszych średnic. Macie jakiś pomysł na "reduktor"

    Widziałem kiedyś przejściówki z 'dużego' na 'mały' gwint.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-12-06 10:27:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-12-06 01:23, Marek pisze:
> [...]
    > plastikowym z metalowym fotograficznym gwintem. Uchwyty do
    > lamp/parasolek zazwyczaj wymagają mniejszych średnic. Macie jakiś pomysł

    Jeśli dobrze zrozumiałem potrzebujesz tego:

    http://allegro.pl/redukcja-mosiezna-1-4-na-3-8-cala-
    meska-zenska-i2829508307.html

    Miłego dnia,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-12-06 11:35:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-06 10:27, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Jeśli dobrze zrozumiałem potrzebujesz tego:
    >
    > http://allegro.pl/redukcja-mosiezna-1-4-na-3-8-cala-
    meska-zenska-i2829508307.html

    Nie nie ... ciut coś innego potrzebuję :-)

    Zobacz przykładowy uchwyt do lamp i parasolki:

    http://allegro.pl/uniwersalny-uchwyt-do-lampy-blysko
    wej-i-parasolki-i2814350042.html

    On wymaga trzpienia do 16mm. Podsunąłeś mi koncepcję pewną i znalazłem
    coś takiego. Jeśli jeden koniec (1/4 cala) wkręcę w statyw, to drugi
    koniec powinien pasować do uchwytu. Niepokoi mnie tylko dodatkowy gwint
    po drugiej stronie trzpienia. Czy nie będzie on przeszkadzał? Ew. obetnę go.

  • 5. Data: 2012-12-06 12:08:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-12-06 11:35, Marek pisze:

> [...]
    > koniec powinien pasować do uchwytu. Niepokoi mnie tylko dodatkowy gwint
    > po drugiej stronie trzpienia. Czy nie będzie on przeszkadzał? Ew. obetnę

    Czyli masz statyw z gwintem W1/4?
    A więc coś takiego:

    http://allegro.pl/uniwersalny-uchwyt-do-lamp-blyskow
    ych-parasoli-gd-i2835389551.html

    P.P.

  • 6. Data: 2012-12-06 12:34:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-06 12:08, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2012-12-06 11:35, Marek pisze:

    > Czyli masz statyw z gwintem W1/4?
    > A więc coś takiego:
    >
    > http://allegro.pl/uniwersalny-uchwyt-do-lamp-blyskow