  • 1. Data: 2003-05-08 10:15:30
    Temat: Problemos z POLPAKIEM
    Od: jarek <a...@c...com.pl>

    Witam

    Heh oni chyba tak mają, tzn próbują znów mnie zmusić do
    wykupienia cir-a na polpaku 2Mbps/Cir0 i wiążące się z tym przeniesienie
    na złoty interfejs, zakonczenie PVC do internetu w Katowicach zdaje się.
    Jedna taka akcja masowa była już w grudniu - ale sie nie poddałem i w
    styczniu jak ręką odją.

    Ping na tym łączu w godzinach od 9.00 do 15.00 skacze z 20ms do 400ms
    (wedle Pana z obsługi technicznej, wypowiedziane drżącym głosem: mam
    się cieszyć bo inni mają 1s i wieciej i że ogólnie mają braki w wolnych
    zasobach w tych okolicach). Na pozostałych łączach: 2Mbps/Cir64 Polpak i
    2Mbps BDIPRO z Neti w tym samym czasie ping ok 40ms przy 100-150KOct/s.

    Najlepszejsze jest to że ping 400ms a pakietów nie tnie, czyli jakaś
    mała kolejeczka opóźniająca na routerku. Problemów w warstwie
    frame-relayowej na przełącznikach też chyba nie ma bo pakietów z FECN i
    BECN mało (mniej niż 2/s). :-)

    Pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2003-05-09 10:30:58
    Temat: Re: Problemos z POLPAKIEM
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jarek <a...@c...com.pl> writes:

> [...]
    > mała kolejeczka opóźniająca na routerku. Problemów w warstwie
    > frame-relayowej na przełącznikach też chyba nie ma bo pakietów z FECN

    Daj spokoj, myslisz, ze naprawde by sie w to bawili? Bez jaj.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-05-10 16:39:40
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Daj spokoj, myslisz, ze naprawde by sie w to bawili? Bez jaj.

    tez mi sie kiedys wydawało ze to glupota, ale jednak.... bawią sie i to dosc
    skutecznie.
    Na moim polpaku bez cira i wszystkich innych okolicznych bylo to samo, pingi
    kosmicznie wielkie, zero strat, 100% wysycenia. Przy zdjeciu calego ruchu
    pingi nadal takie same.
    Po wypowiedzeniu umowy nagle jak ręką odjął wszystko sie naprawilo.... a
    panienki z 0800 twierdzily ze tylko cir pomoze..... a co do k. nedzy ma cir
    do opóznien ?

    Marcin

  • 4. Data: 2003-05-12 07:03:15
    Od: "Marcin Szczygielski" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po wypowiedzeniu umowy nagle jak ręką odjął wszystko sie naprawilo.... a
    > panienki z 0800 twierdzily ze tylko cir pomoze..... a co do k. nedzy ma

    Racja, ta sama sytuacja.
    bez CIRA - zle , bardzo zle.
    Po podpisaniu nowej umowy na(EIR: 2048/CIR:64 )- dobrze, a nawet bardzo
    dobrze.

    Marcin

  • 5. Data: 2003-05-12 08:10:08
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Racja, ta sama sytuacja.
    > bez CIRA - zle , bardzo zle.
    > Po podpisaniu nowej umowy na(EIR: 2048/CIR:64 )- dobrze, a nawet bardzo
    > dobrze.

    tylko ze Ty podpisałeś nową umowe na nowych warunkach a ja poprostu
    wypowiedziałem im umowe i 24go wygasa, znalazlem lepszego dostawce. Po
    wypowiedzeniu lacze zaczelo chodzic normalnie a nadal mam CIR=0.

    Marcin

  • 6. Data: 2003-05-13 06:21:39
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Krzysztof Halasa wrote:
    > Daj spokoj, myslisz, ze naprawde by sie w to bawili? Bez jaj.

    Oj, chyba niestety tak! To się zdecydowanie za często zdarza (wiem z
    doświadczenia), w dodatku w skali całego kraju (to z kolei wiem z
    lektury polipa). Ciekawe jest szczególnie to, jak nagle transfer
    poprawia się po wypowiedzeniu umowy... :>

  • 7. Data: 2003-05-13 14:24:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> writes:

    > tez mi sie kiedys wydawało ze to glupota, ale jednak.... bawią sie i to dosc
    > skutecznie.

    A zrodlem tej wiedzy jest?

> [...]
    > panienki z 0800 twierdzily ze tylko cir pomoze..... a co do k. nedzy ma cir

    CIR (prawie) nic. Przeciazony router / link - wszystko.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-05-14 07:10:00
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > CIR (prawie) nic. Przeciazony router / link - wszystko.

    nagle po wypowiedzeniu umowy sie poprawilo a innym ktorzy nie wypowiedzieli
    zostało ? cos mi sie nie chce wierzyć zeby to byl przeciezony router
    tymbardziej ze tych z cirem przepinaja na inny router i z tego raczej ubywa
    klientow....

    Marcin

  • 9. Data: 2003-05-14 08:34:04
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <b9r96s$fsc$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Kuczera wrote:

    > nagle po wypowiedzeniu umowy sie poprawilo a innym ktorzy nie wypowiedzieli

    znaczy się nie przepinali Cię na inny router i się poprawiło?
    może zbieg okoliczności? :)
    bo nawet tych, którym zmienią umowę (na droższą) przepinają
    jednak na inny router, raczej nie bez powodu.

    za spiskową teorią przemawia za to fakt, że pogorszenie jakości
    usług w polpaku na niektórych routerach stało się dość nagle.
    nie było jakiegoś zwiększania się obciążenia, tylko z dnia na dzień,
    jednego dnia RTT na poziomie kilku ms, następnego od 1000 do 4500
    i już tak zostało.

    --c

  • 10. Data: 2003-05-15 06:21:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    c...@a...com (Sławomir Białek) writes:

> [...]
    > nie było jakiegoś zwiększania się obciążenia, tylko z dnia na dzień,
    > jednego dnia RTT na poziomie kilku ms, następnego od 1000 do 4500

    No nie wiem, bardzo trudno mi w to uwierzyc - moze to dlatego, ze nie
    widzialem takiego objawu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator