  • 1. Data: 2013-04-25 11:36:18
    Temat: Problemy z odpalaniem -- winny akumulator?
    Od: MacAaron <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com>

    Witam!

    Benzyniak, 1,3 l. Dwa razy zdarzyło się, że nie odpalił. Coś tam się
    kręci, ale odgłos inny niż normalnie, a silnik nie startuje. Po czym kilka
    dni później, bez robienia niczego, wszystko wraca do normy i samochód
    odpala. Na początku stawiałem na akumulator, bo ma swoje lata i jest po
    przejściach (w zeszłym roku był długo przetrzymywany w stanie dużego
    rozładowania). Ale czy jeśli silnik najpierw w ogóle nie odpala, a tydzień
    później odpala, i to w miarę normalnie, bez długiego kręcenia, to czy
    wina może leżeć w akumulatorze? Czy na wysłużony akumulator może mieć tak
    duży wpływ temperatura? (w dniach, gdy silnik nie odpalał, było zimno).

    Pozdrawiam
    MacAaron

  • 2. Data: 2013-04-25 11:44:38
    Temat: Re: Problemy z odpalaniem -- winny akumulator?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "MacAaron" <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com> napisał w wiadomości
    >Czy na wysłużony akumulator może mieć tak
    > duży wpływ temperatura? (w dniach, gdy silnik nie odpalał, było zimno).

    Temperatura ma wpływ.
    Sprawdził bym jeszcze rozrusznik bo jak się szczotki kończą i ogólnie jest
    już zużyty to będzie też taki efekt.

    Łukasz

  • 3. Data: 2013-04-25 12:01:18
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    >Czy na wysłużony akumulator może mieć tak
    >duży wpływ temperatura? (w dniach, gdy silnik nie odpalał, było zimno).

    Ma duży wpływ. Mój akumulator był mierzony kwasomierzem, wiem, że ledwo co
    zipie.
    Efekt - w końcówce zimy podczas przymrozków miewałem problemy z odpaleniem,
    + bonus miałem dyskotekę na desce rozdzielczej. Teraz przy dodatnich temp.
    jest ok.
    Normalne zjawisko, że ze wzrostem temp. wzrasta sprawność aku.

  • 4. Data: 2013-04-25 12:33:18
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Użytkownik "MacAaron" napisał w wiadomości grup

[...]

    Jeśli temperatura (niższa) ma spory wpływ, pomierzyłbym ciśnienie w
    cylindrach,
    (badanie szybkie i proste) - może być nieszczelność.

    pzdr., R.G.

  • 5. Data: 2013-04-25 14:35:56
    Od: Robson <r...@...pl>

    Zanim zaczniesz mierzyć ciśnienie w cylindrach i robic remont główny
    sinika zacznij od najprostszych rzeczy. Musi być paliwo i być iskra.
    Wykręć świece i sprawdź czy jest iskra, bo wyglądaj jakbyś zalewał je,
    potem wysychają i odpala. I tak sprawdź od początku w zalezności czego
    brakuje.

  • 6. Data: 2013-04-25 15:08:58
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2013 11:36, MacAaron pisze:
    > Witam!
    >
    > Benzyniak, 1,3 l. Dwa razy zdarzyło się, że nie odpalił. Coś tam się
    > kręci, ale odgłos inny niż normalnie, a silnik nie startuje. [ciach]

    Odgłos inny - opisz ten odgłos bo może to rozrusznik - np. padnięty
    bendiks lubi świstać.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 7. Data: 2013-04-25 22:58:49
    Od: MacAaron <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com>

    Maciek:

> [...]
    > dodatnich temp. jest ok.
    > Normalne zjawisko, że ze wzrostem temp. wzrasta sprawność aku.

    Dzięki. Mój też na pewno szczyt formy ma już za sobą. Tylko zastanawiam
    się, czy temperatura może mieć aż tak duży wpływ, że gdy jest mróz
    (lekki), to akumulator nie jest w stanie w ogóle uruchomić silnika, a gdy
    robi się raptem kilka stopni cieplej, to startuje bez problemu
    (a akumulator nie był w międzyczasie doładowywany).

    Generalnie mam do wyboru zakup nowego akumulatora albo diagnostykę
    w warsztacie (bo własnoręcznie przy niczym innym grzebać nie będę).

    MacAaron

  • 8. Data: 2013-04-25 23:11:23
    Od: MacAaron <rzoockxz@spamowi_nie.gmail.com>

    Ariusz:

    > Odgłos inny - opisz ten odgłos bo może to rozrusznik - np. padnięty
    > bendiks lubi świstać.

    Niezbyt dobrze go pamiętam niestety. W każdym razie na pewno nie świst,
    raczej coś przypominającego odgłos starych projektorów filmowych, o coś
    takiego:
    http://tnij.org/vgtb

    MacAaron

  • 9. Data: 2013-04-26 08:40:58
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 25.04.2013 23:11, MacAaron pisze:
> [...]
    >
    > Niezbyt dobrze go pamiętam niestety. W każdym razie na pewno nie świst,
    > raczej coś przypominającego odgłos starych projektorów filmowych, o coś

    Jak do tego miałeś jeszcze migające wskaźniki to akumulator lub brak
    masy z akumulatora.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 10. Data: 2013-04-26 11:44:39
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

> [...]
    >robi się raptem kilka stopni cieplej, to startuje bez problemu
    >(a akumulator nie był w międzyczasie doładowywany).

    W moim przypadku tak się zachowuje. Zauważ, że ze spadkiem temp.
    również siła wymagana na obrót silnikiem musi być większa, olej w jakimś
    stopniu jest bardziej gęsty.
    Rozrusznik pociągnie więcej prądu. Dodaj jeszcze do tego niższą sprawność
    aku i możesz mieć winowajcę.

    Czy jest też tak w Twoim przypadku? Tego nikt nie wywróży.

    Jeśli masz ochotę coś poczytać więcej np. tutaj znajdziesz trochę
    informacji:
    http://www.zapsznajder.republika.pl/poradnik.html

    >Generalnie mam do wyboru zakup nowego akumulatora albo diagnostykę
    >w warsztacie (bo własnoręcznie przy niczym innym grzebać nie będę).

    Według mnie wymieniać w ciemno nie ma sensu.
    Jeżeli masz trochę zdolności manualnych i dasz radę dostać się do cel
    akumulatora to kup w sklepie motoryzacyjnym
    areometr. Kosztuje parę zł (bodaj 6-8zł) i pewnie wyjdzie taniej niż
    diagnoza u elektryka a zostanie na przyszłość.
    Możesz zrobić trzy pomiary elektrolitu w celach:
    - po pierwsze czy tam jeszcze jest ;-)
    - przed naładowaniem
    - po naładowaniu (nie od razu tylko np. po godz.)
    Będziesz miał czarno na białym jak wygląda sytuacja z aku, czy się ładuje i
    czy warto wymieniać.
    Dla przykładu w moim dwie skrajne cele są prawie martwe i ładowanie daje
    znikomy efekt.
    Reszta cel o ile dobrze pamiętam dobija do 30% pełnej sprawności.
    Myślę jednak, że przez lato jeszcze pociągnie a wymienię na jesieni;-)