  • 1. Data: 2013-10-19 00:08:59
    Temat: Program do odzyskiwania zdjęć z karty SD
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czy możeci polecić *darmowy* program do odzywskiwania zdjęć z karty SD?
    Mam wprawdzie program Restoration, do odzyskiwania skasowanych danych, ale w tym
    przypadku nie nadaje sie, ponieważ on wymaga widocznej partycji, a na tej karcie
    SD partycji już nie ma (wygląda jak niesformatowana).

    Zdjęcia tam jednak są - widziałem je dziś przy pomocy wersji demo jakiegoś
    płatnego programu, które potrafi odzyskiwac nawet po usunięciu partycji.
    Niestety, w wersji demo nie można było zdjęć zapisać, a tylko oglądać i to w
    nieiwelkim rozmiarze.

    Jeśli nie istnieje darmowy, to proszę o polecenie najtańszego z dobrych
    płatnych.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2013-10-19 00:45:37
    Temat: Re: Program do odzyskiwania zdjęć z karty SD
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-19 00:08, Latet pisze:

    > Czy możeci polecić *darmowy* program do odzywskiwania zdjęć z karty SD?

    Sprawdź program o nieco dziwnej nazwie TestDisk:
    http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

    P.

  • 3. Data: 2013-10-19 14:05:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Latet" <l...@l...pl> writes:

> [...]
    > usunięciu partycji. Niestety, w wersji demo nie można było zdjęć
    > zapisać, a tylko oglądać i to w nieiwelkim rozmiarze.

    Kiedyś to by się ręcznie zrobiło, zwłaszcza jeśli tych zdjęć nie jest
    dużo. Trzeba poszukać nagłówka np. JPEG, plik może być większy
    i programy sobie z tym poradzą. Gorzej jeśli zdjęcia nie są ciągłe na
    karcie (np. były kasowane w aparacie i później robione kolejne).

    Proponuję na początek skopiować cała zawartość karty do pliku ("obraz
    karty").
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2013-10-19 14:21:04
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Proponuję na początek skopiować cała zawartość karty do pliku ("obraz
    > karty").

    To już akurat zrobiłem - tym samym płatnym programem, którym mogłem tylko
    obejrzeć te zdjęcia (bez możliwości zapisu poszczególnych). Utworzył się spory
    plik .pri, z którym niczym nic nie mogę zrobić (nawet sam program, który go
    utworzył nie ma żadnej funkcji wczytania czy podejrzeia takiego pliku).

    latet

  • 5. Data: 2013-10-19 16:16:47
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.10.2013, o godzinie 14.21.04, na pl.rec.foto.cyfrowa, Latet
    napisał(a):

> [...]
    > utworzył nie ma żadnej funkcji wczytania czy podejrzeia takiego pliku).

    Ze zdjęciami sprawa jest prosta. Użyj TestDisk i zrób sobie obraz dd a
    potem machnij go PhotoRec. Odzyska praktycznie wszystko co trzeba i wiele
    tego, co wykasowałeś wcześniej. A że w zdjęciach jest EXIF to potem zrobisz
    z tym co chcesz i jak chcesz. Gorzej jak wszystkie dane o zdjęciu były
    tylko w nazwie (np. wykastrowałeś zdjęcia z EXIFa) i w folderze.
    Z płatnych to mogę Ci polecić ZAR (http://www.z-a-recovery.com/). Swego
    czasu cały dysk, na którym padła mi totalnie MFT i TestDisk sobie nie
    radził odzyskał z całą strukturą folderów.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 6. Data: 2013-10-21 13:49:27
    Od: Irek <i...@g...pl>

    W dniu 19-10-13 00:08, Latet napisał(-a):
> [...]
    > oglądać i to w nieiwelkim rozmiarze.
    >
    > Jeśli nie istnieje darmowy, to proszę o polecenie najtańszego z dobrych

    Pochyl się nad czymś takim:
    http://www.pcinspector.de/SmartRecovery/info.htm?lan
    guage=1

  • 7. Data: 2013-10-26 12:56:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Oct 2013, Latet wrote:

> [...]
    > tym przypadku nie nadaje sie, ponieważ on wymaga widocznej partycji, a na tej
    > karcie SD partycji już nie ma (wygląda jak niesformatowana).

    ZAR
    Dokładnie do tego celu służy - nazwa jest akronimem, "zero assumption
    recovery".
    Jedzie toto po dysku/karcie blok po bloku i usiłuje dopasować dane
    do struktury. Jak da rady zlokalizować szczątki filesystemu to
    dobrze, ale to jest działanie uboczne - w braku danych to co
    udało się posklejać nazywa ponumerowanymi nazwami i tyle.

    http://www.z-a-recovery.com/

    Nim się oburzysz że shareware, DOKŁADNIE przyjrzyj się licencji :)
    (odzyskiwanie zdjęć jest free, unlimited)

    Oczywiście zdarza się całkiem często, że do końca zbioru dokleja
    jakieś zbędne śmieci, więc polecam później zrobić sobie kopię
    i przejechać ją np. IrfanView "optymalizacją" (obcina te zbędne
    dane).
    Kopia po to, żeby potem sprawdzić czy czegoś nadmiernie nie
    wycięło (EXIF, IPTIC).

    > Jeśli nie istnieje darmowy

    J.w., polecam.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-10-27 20:02:57
    Od: Piratee <p...@o...pl>

> [...]
    > oglądać i to w nieiwelkim rozmiarze.
    >
    > Jeśli nie istnieje darmowy, to proszę o polecenie najtańszego z dobrych

    Witam
    Ja nie z karty ale z dysku odzyskiwałem 500GB zdjęć - pod linuxem (Ubuntu)
    Dysk stracił alokację partycji.
    Dla bezpieczeństwa kupiłem dysk takiej samej wielkości, przekopiowałem
    wszystko.
    Następnie zapisałem na nowo alokację partycji i miałem dwie kopie 1-1.

    Pozdrawiam.
    Piratee

  • 9. Data: 2013-10-30 23:08:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piratee <p...@o...pl> writes:

    > Ja nie z karty ale z dysku odzyskiwałem 500GB zdjęć - pod linuxem (Ubuntu)
    > Dysk stracił alokację partycji.

    Nie wiem co to jest alokacja partycji ale jeśli tam był system plików
    np. Ext4 to metadane są rozmieszczone na całej powierzchni dysku, nie
    ma czegoś takiego że się zepsuje ileś tam początkowych sektorów z FATem
    i po (meta)danych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2014-01-10 11:36:49
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Podpowiedz mi, czym kopiować dysk "sektor za sektorem" (a nie plik za plikiem), bo
    mam plany podobne do Twoich.

    -----