  • 1. Data: 2013-10-17 19:30:32
    Temat: Radom Air Show 2013
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Witam Wszytkich
    i jak zwykle zapraszam na moją stronę, tym razem do obejrzenia fotorelacji z
    ostatnich pokazów w Radomiu:

    http://www.tomaszworek.com/galeria-radom_air_show_20
    13--pl-40.html

    Nawiązując do wątku o nauce z początku października nie oczekuję pochwał tylko -
    przepraszam za wyrażenie - "opierdołu".

    Wiem,że mnie nie zawiedziecie ;)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2013-10-17 22:15:23
    Temat: Re: Radom Air Show 2013
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2013-10-17 19:30, Tomasz Worek pisze:
> [...]
    13--pl-40.html

    > Nawiązując do wątku o nauce z początku października nie oczekuję pochwał tylko -

    Oglądając te zdjęcia zaczynam rozumieć dlaczego zarówno piloci jak i
    widzowie ryzykują życie żeby w tym show uczestniczyć.

    Moje typy to IMGP1879 - niesamowity efekt rozgrzanego powietrza, i
    IMGP22211b - piękne światło.
    Co do technicznej strony zdjęć, bez zarzutów, może trochę luźniejsze
    kadry bym zrobił w niektórych przypadkach. Poruszający się obiekt lepiej
    prezentuje się, gdy wchodzi w kadr a nie z niego ucieka, chyba, że jest
    coś ciekawego za obiektem jak w tym przypadku spaliny. Generalnie sprawa
    gustu, mnie się większość tych zdjęć podoba.

    --
    Pozdr
    B.

  • 3. Data: 2013-10-20 12:30:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek wrote:
> [...]
    >
    > Nawiązując do wątku o nauce z początku października nie oczekuję
    > pochwał tylko - przepraszam za wyrażenie - "opierdołu".

    nie ma chyba nic zasługującego na opierdol...

    tak BTW daj jakieś technikalia, czym robione, puszki i szkła...

  • 4. Data: 2013-10-20 20:33:32
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2013 22:15:23 UTC+2 użytkownik Bartolomeo napisał:

> [...]
    > coś ciekawego za obiektem jak w tym przypadku spaliny. Generalnie sprawa
    > gustu, mnie się większość tych zdjęć podoba.

    Polowałem na takie zdjęcie z rozgrzanym powietrzem od kilku lat i w końcu się udało
    :)

    Co do ciasnego kadrowania, to chciałem w ten sposób spotęgować wrażenie, że samoloty
    latają tuż nad głowami, na wyciągnięcie ręki.

    Uciekające samoloty to też świadomie złamana zasada - tak wydawało mi się znacznie
    ciekawiej, bardziej oryginalnie, no i patrząc na taki kadr (przynajmniej ja) mam
    wrażenie ruchu ("obiekt prawie uciekł z kadru").

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 5. Data: 2013-10-20 20:43:53
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 17.10.2013, o godzinie 22.15.23, na pl.rec.foto.cyfrowa, Bartolomeo
    napisał(a):

> [...]
    > coś ciekawego za obiektem jak w tym przypadku spaliny. Generalnie sprawa
    > gustu, mnie się większość tych zdjęć podoba.

    I mi też sie podobają. A to, że uciekają z kadru... początkowo zaskoczenie,
    ale z drugiej strony to jest ciekawy zabieg i zwraca uwagę. :)

    I tak jak Marka też mnie interesuje czym robione. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 6. Data: 2013-10-20 20:51:46
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 października 2013 12:30:38 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > nie ma chyba nic zasługującego na opierdol...
    >

    > tak BTW daj jakieś technikalia, czym robione, puszki i szkła...

    Tutaj chyba wszystkich zaskoczę... wszystko zrobione zestawem Pentax K-5, Sigma f/4
    100-300mm i Sigma TC 1.4.

    W sumie nie jestem w pełni zadowolony z tego zestawu, szybkostrzelność jest super,
    ale zapis RAWów z bufora na kartę chwilę trwa. Do tego ta Sigma ma gigantyczny
    front-focus, przekraczający możliwości korekcji w puszce - mogłem go zniwelować
    korzystając jedynie z trybu serwisowego (debug mode). No i jak AF zgubi śledzony
    obiekt, to przejeżdża cały zakres ogniskowych, żeby go znaleźć, a w międzyczasie, jak
    na złość, F-16 rzuca fontannę flar :)

    Ech, kusi mnie trochę 7D i 100-400... (chociaż pewien nie jestem czy ten zestaw
    będzie rzeczywiście lepszy).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 7. Data: 2013-10-21 05:06:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek wrote:
    > Tutaj chyba wszystkich zaskoczę... wszystko zrobione zestawem Pentax
    > K-5, Sigma f/4 100-300mm i Sigma TC 1.4.

    fajnie wychodzą na stronie WWW

    ale czy mają jakość publikacyjną?

    > Ech, kusi mnie trochę 7D i 100-400... (chociaż pewien nie jestem czy
    > ten zestaw będzie rzeczywiście lepszy).

    a nikon APS-C (np używka d300) + telekonwerter x2 + kultowe 70-200 2.8 ze
    stabilizacją?

    to jest naprawdę zacny zestaw, wiem bo miałem.

  • 8. Data: 2013-10-22 21:50:43
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 05:06:22 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor
    napisał:

    > fajnie wychodzą na stronie WWW
    >
    > ale czy mają jakość publikacyjną?

    Nie mam pojęcia :) Nigdy własciwie nie próbowałem drukować moich zdjęć, w każdym
    razie na monitorze i TV wyglądają OK.

    > a nikon APS-C (np używka d300) + telekonwerter x2 + kultowe 70-200 2.8 ze
    > stabilizacją?
    >
    > to jest naprawdę zacny zestaw, wiem bo miałem.

    Przyznaję, że Nikona wolałbym ze wzgledu na matryce, ale odrzuciłem go bo nie
    znalazłem odpowiednika 100-400 - nowy Nikkor AF-S 80-400 ma cenę raczej niezbyt
    atrakcyjną ;)

    Ale 70-200 + TC... czemu nie? Muszę coś o tym zestawie poszperać i sprawdzić czy się
    zmieści w budżecie :)

    Pozdrawiam, Tomasz