  • 1. Data: 2007-11-19 13:14:30
    Temat: Program do projektowania sieci
    Od: "kufel" <n...@n...pl>

    Z góry przepraszam jeżeli nie całkiem NTG
    Szukam programu, narzędzia do projektowania sieci, a dokładniej
    Coś takiego żebym mógł zasymulować routing (algorytmem Dijkstry,
    Forda-Fullmana itp)
    na zasadzie naniesienia węzłów kosztów i oglądnięcia jak przebudowuje się
    sieć po awarii któregoś łacza z punktu A do punktu B.
    Dodatkowo byłoby fajnie gdyby można było policzyć przepływności na
    poszczegónych przęsłach na zasadzie w danym węźle wpływa tyle i tyle Mb i
    idą do węzła B i teraz po przebudowaniu sieci
    policzona zostanie przepływniść na danym przęśle.

    Być może jedyne sensowne narzędzie to np. Matlab :-/ ale mam nadzieje że
    jest coś bardziej
    user friendly

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-11-19 15:52:52
    Temat: Re: Program do projektowania sieci
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    Jest taki program. Odezwij się na e-mail g...@u...poczta.onet.pl a podam
    ci więcej szczegółów i ciekawą ofertę jeśli byłbyś zainteresowany. Wszystko
    zależy ile chcesz przeznaczyć na taki program :)

  • 3. Data: 2007-11-19 17:02:56
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 19.11.2007, kufel <n...@n...pl> wroted:
> [...]
    > policzona zostanie przepływniść na danym przęśle.
    >
    > Być może jedyne sensowne narzędzie to np. Matlab :-/ ale mam nadzieje że

    Może na początek:

    http://www.google.com/search?q=network+simulation ?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 4. Data: 2007-11-19 22:07:42
    Od: "zasiu" <z...@g...wytnij.to.pl>

> [...]
    > policzona zostanie przepływniść na danym przęśle.
    >
    > Być może jedyne sensowne narzędzie to np. Matlab :-/ ale mam nadzieje że

    W czasie studiow raczono mnie dwoma tego typu programami: Opnet i Comnet.
    Opnet (w wersji akademickiej z nieuaktualnionymi bibliotekami urzadzen i
    ograniczeniami wielkosci sieci) jest do sciagniecia za free ze stron
    producenta. Oba maja bardzo duzo mozliwosci matematyczno-statystycznych
    (wlasnie zabawy z rozkladami, algorytmami itp), oczywiscie licza takie
    rzeczy jak przeplywnosc, opoznienia, jittery itp. Poza tym istnieje
    srodowisko symulacyjne pod Linuksa nazywane NS-2 (spory kombajn, ma niezly
    support w srodowisku akademickim, oczywiscie poza Polska - glownie
    Chinczycy;)). Ze wzgledu na prostote i intuicyjnosc z tych trzech polecam
    Opneta.
    Z tego co pamietam rowniez Boson mial symulator sieci (nie korzystalem ale
    natknalem sie na cos takiego gdy kiedys szukalem symulatora routerow Cisco).

    pozdr
    zasiu